Dersin amacı, öğrencilerin örgütleri, örgüt yapılarını ve örgütsel süreçleri anlamaları için gerekli bilgi, beceri ve yetenekleri kazanmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
İngilizce gereklidir.
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Evren Ayrancı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 15.00-16.50 (Online)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Sanal sınıf
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü Anlatım ve Sunum
Temel Kaynaklar
- Gareth R. Jones, Organizational Theory, Design and Change, Seventh Edition, Pearson
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Örgütler ve Örgütlerin Etkinliliği
Sözlü Sunum
2. Hafta
Paydaşlar Yöneticiler ve Etik
Sözlü Sunum
3. Hafta
Değişen Global Çevrede Örgütlenme
Sözlü Sunum
4. Hafta
Örgüt Tasarlamadaki Temel Zorluklar
Sözlü Sunum
5. Hafta
Örgüt Tasarımı: Uzmanlaşma ve Koordinasyon
Sözlü Sunum
6. Hafta
Örgüt Kültürü Yaratma ve Yönetme
Sözlü Sunum
7. Hafta
Vize
Vize
8. Hafta
Değişen Global Çevrede Örgüt Dizaynı ve Strateji
Sözlü Sunum
9. Hafta
Örgüt Dizaynı, Yetenekler ve Strateji
Sözlü Sunum
10. Hafta
Örgütsel Değişimin Türleri
Sözlü Sunum
11. Hafta
Örgütlerin Yaşam Döngüsü
Sözlü Sunum
12. Hafta
Karar Verme, Öğrenme, Yönetim ve Bilgi Teknolojileri
Sözlü Sunum
13. Hafta
Yenilik, Girişimcilik ve Yaratıcılık
Sözlü Sunum
14. Hafta
Örgütsel Çatışma, Politika ve Güç
Sözlü Sunum
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrencilere örgüt kuramlarına, örgüt yapılarına ve örgüt süreçlerine ilişkin temel bilgiler kazandırmak.
ÖÇ-2
Öğrencilerin örgüt yapılarının temel unsurları, etkin örgütlenmenin koşulları, yapısal tasarım seçenekleri ve gerekleri konularında bilgi edinmelerini ve beceri geliştirmelerini sağlamak.
ÖÇ-3
Öğrencilerin örgütsel yapının çeşitli boyutları ile örgütün yapısal özelliklerini etkileyen büyüklük, teknoloji, çevre, amaçlar, stratejiler ve kültür gibi faktörleri yakından tanımalarına, çözümlemelerine ve geleceğin yöneticileri olarak bunları nasıl kullanabileceklerine ilişkin bilgi ve beceriler edinmelerine yardımcı olmak.
ÖÇ-4
Teorileri birbirleri ile karşılaştırma ve üstünlük ya da zayıflıklarını ortaya koyarak kıyaslayabilme.
ÖÇ-5
Örgüt, Teori / Kuram, Örgüt Teorisi / Kuramı kavramlarını tanımlayabilme,
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.