Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MARKETING RESEARCH

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0056 MARKETING RESEARCH 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama araştırması ile ilgili temel bilgileri öğrenmelerini sağlamak ve böylece onları, profesyonel pazarlama araştırması hizmetlerinin bilinçli tüketicileri olmak üzere eğitmektir. Bu amaçla, öğrenciler, pazarlama araştırmasının temellerini ve araştırma planı yapmak için kullanılan yaklaşımları öğrenirler. Araştırma süreci ve yapılabilecek temel araştırma türleri (keşifçi, tanımlayıcı, nedensel) özetlenir. Aynı zamanda, araştırma yapanlar ve araştırma tüketicileri için, etik olarak yapılması ve yapılmaması gerekenler tartışılır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 14:00-17:00, Basınekspres Kampüsü, B Blok, Ofis K6-09. z.toy@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Eklektik, anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar - Hyman, M. R., Sierra, J. J. (2010). Marketing Research Kit. Indianapolis: Wiley Publishing, Inc.
Diğer Kaynaklar  Pazarlama araştırması ile ilgili çeşitli kitaplar ve makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta What Is Marketing Research? Comparing Marketing Research to Marketing Information Systems Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta Using Research for Problem Identification and Problem Solving Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta Using Research for Problem Identification and Problem Solving Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta The Most Appropriate Research at Each Stage of the Product Life Cycle Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta Making the Big Decision to Do (Or Not to Do) Marketing Research Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta Making the Big Decision to Do (Or Not to Do) Marketing Research Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta Working Your Way through the Stages of Research Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta Mid-Term Sınavı Mid-Term Sınavı
9. Hafta Working Your Way through the Stages of Research Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta Recognizing the Difference between Basic and Applied Research Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta Recognizing the Difference between Basic and Applied Research Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta Exploratory, Descriptive, and Causal Research: Picking Your Approach Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta Exploratory, Descriptive, and Causal Research: Picking Your Approach Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta A Solid, To-the-Point Ethics Checklist Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 45
Kısa sınav(lar) 1 10
Final 1 45


ÖÇ-1Öğrenciler pazarlama araştırması kavramını öğrenir, açıklayabilir
ÖÇ-2Öğrenciler sorun belirleme araştırması ile sorun çözme araştırmasını bilir, birbirinden ayırt eder
ÖÇ-3Öğrenciler ürün yaşam döngüsüyle araştırma ihtiyaçlarını ilişkilendirebilir
ÖÇ-4Öğrenciler pazarlama araştırmasının aşamalarını bilir, doğru ihtiyaca göre doğru araştırma türüne karar verebilir
ÖÇ-5Öğrenciler keşifçi, tanımlayıcı, nedensel araştırma türlerini öğrenir, açıklayabilir
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14