Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MARKETING PLANNING

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0029 MARKETING PLANNING 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Pazarlama planlaması bir boşlukta gerçekleşmez. Kurumsal planların ve hedeflerin, rekabetçi faaliyetlerin, tüketici davranışlarının ve diğer birçok faktörün bağlamında gerçekleşir. Pazarlamacılar için planlama, büyük ölçüde müşterilerinin ve tüketicilerinin yapmasını isteyeceklerini düşündükleri şeylerin etrafında döner: daha sonra müşterilerin ve tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayarak bundan nasıl faydalanabileceklerini bulmaları gerekir. Bu ders öğrencilere pazarlama planlamasını etkileyen faktörlerin labirentinde rehberlik etmeyi ve bu alanda uzmanlaşmak için bazı araçlar ve teknikler sağlamayı amaçlamaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 14:00-17:00, Basınekspres Kampüsü, B Blok, Ofis K6-09. z.toy@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar - Blythe, J., Megicks, P. (2010). Marketing Planning: Strategy, Environment and Context. Essex: Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Marketing and marketing planning - Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta Marketing plans and objectives - Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta Drivers of marketing planning - Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta Analysing the external environment - Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta Analysing the internal environment - Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta Identifying marketing strategies - Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta Segmentation strategy - Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta Mid-Term Exam Arasınav
9. Hafta Segmenting markets - Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta Targeting and positioning - Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta Implementing marketing plans - Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta Implementing marketing plans - Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta Adapting marketing planning to context - Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta Adapting marketing planning to context - Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenciler daha büyük işletme işlevinde pazarlamanın rolünü öğrenirler.
ÖÇ-2Öğrenciler pazarlama planının, şirketin diğer planlamasıyla nasıl bir ilişki kurduğunu anlarlar.
ÖÇ-3Öğrenciler, pazarlama planlamasına bilgi sağlayan ve pazarlama planlarının üretilme şeklini yönlendirmede en etkili faktörlerden bazılarını öğrenirler.
ÖÇ-4Öğrenciler, pazarlama planlarının geliştirilmesinde pazarlamacıların geçmesi gereken aşamalara aşina olurlar.
ÖÇ-5Öğrenciler, gerçek dünyadaki gerçek, rekabetçi savaşlar yapan şirketlerden alınan vaka çalışmalarından gerçek hayat dersleri alma şansına sahip olurlar.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14