Pazarlama planlaması bir boşlukta gerçekleşmez. Kurumsal planların ve hedeflerin, rekabetçi faaliyetlerin, tüketici davranışlarının ve diğer birçok faktörün bağlamında gerçekleşir. Pazarlamacılar için planlama, büyük ölçüde müşterilerinin ve tüketicilerinin yapmasını isteyeceklerini düşündükleri şeylerin etrafında döner: daha sonra müşterilerin ve tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayarak bundan nasıl faydalanabileceklerini bulmaları gerekir. Bu ders öğrencilere pazarlama planlamasını etkileyen faktörlerin labirentinde rehberlik etmeyi ve bu alanda uzmanlaşmak için bazı araçlar ve teknikler sağlamayı amaçlamaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 14:00-17:00, Basınekspres Kampüsü, B Blok, Ofis K6-09. z.toy@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Blythe, J., Megicks, P. (2010). Marketing Planning: Strategy, Environment and Context. Essex: Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Marketing and marketing planning
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
Marketing plans and objectives
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
Drivers of marketing planning
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
Analysing the external environment
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Analysing the internal environment
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Identifying marketing strategies
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Segmentation strategy
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Mid-Term Exam
Arasınav
9. Hafta
Segmenting markets
- Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta
Targeting and positioning
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Implementing marketing plans
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Implementing marketing plans
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
Adapting marketing planning to context
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
Adapting marketing planning to context
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler daha büyük işletme işlevinde pazarlamanın rolünü öğrenirler.
ÖÇ-2
Öğrenciler pazarlama planının, şirketin diğer planlamasıyla nasıl bir ilişki kurduğunu anlarlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler, pazarlama planlamasına bilgi sağlayan ve pazarlama planlarının üretilme şeklini yönlendirmede en etkili faktörlerden bazılarını öğrenirler.
ÖÇ-4
Öğrenciler, pazarlama planlarının geliştirilmesinde pazarlamacıların geçmesi gereken aşamalara aşina olurlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, gerçek dünyadaki gerçek, rekabetçi savaşlar yapan şirketlerden alınan vaka çalışmalarından gerçek hayat dersleri alma şansına sahip olurlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.