Pek çok kuruluş çeşitli hizmetler vermektedir. Havayolları, demiryolları, üniversiteler, araç kiralama, sağlık veya devlet kurumları gibi kuruluşlar için hizmet, sundukları şeyin büyük bir bölümünü temsil eder. Bunlar hizmet kuruluşları olarak bilinirler. İşleri ürün imalatı olan diğerleri için – örneğin bilgisayar, cep telefonu, çamaşır makinesi yapan şirketler için – hizmetler daha az olsa da büyük öneme sahiptir. Hizmetlerin yönetiminde somut olmayan, ayrılmazlık, değişkenlik ve dayanıksızlık gibi özel sorunlar ve zorluklar vardır. Bu ders, hizmet pazarlamasının tüm bu ve diğer ilgili yönlerini ele almaktadır.
Öğrenciler, hizmetlerin kendine özgü doğasını ve özelliklerini ve hizmet sistemi ve değer yaratma süreçlerinde müşterinin aktif rolünü eleştirel bir şekilde tartışırlar.
ÖÇ-2
Öğrenciler, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin ölçülmesi ve yönetilmesinde rol oynayan temel konular ve unsurları analiz ederler.
ÖÇ-3
Öğrenciler, müşteri odaklı bir organizasyon oluşturmak ve müşteri ilişkilerini başarıyla yönetmek için neler gerektiğini eleştirel bir şekilde tartışırlar.
ÖÇ-4
Öğrenciler çok kültürlü pazarın, iş ahlakının ve sosyal sorumluluk sahibi pazarlamanın hizmet pazarlaması üzerindeki etkilerini tartışırlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, etkili bir hizmet sisteminin tasarlanması ve işletilmesi bağlamında pazarlama ve diğer işletme fonksiyonları arasındaki temel bağlantıları tanırlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.