Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İşletme * Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / SERVICE MARKETING AND MANAGEMENT

SERVICE MARKETING AND MANAGEMENT

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0137 SERVICE MARKETING AND MANAGEMENT 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı

Pek çok kuruluş çeşitli hizmetler vermektedir. Havayolları, demiryolları, üniversiteler, araç kiralama, sağlık veya devlet kurumları gibi kuruluşlar için hizmet, sundukları şeyin büyük bir bölümünü temsil eder. Bunlar hizmet kuruluşları olarak bilinirler. İşleri ürün imalatı olan diğerleri için – örneğin bilgisayar, cep telefonu, çamaşır makinesi yapan şirketler için – hizmetler daha az olsa da büyük öneme sahiptir. Hizmetlerin yönetiminde somut olmayan, ayrılmazlık, değişkenlik ve dayanıksızlık gibi özel sorunlar ve zorluklar vardır. Bu ders, hizmet pazarlamasının tüm bu ve diğer ilgili yönlerini ele almaktadır.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Zeki Toy , Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Zeki TOY, Cuma, 14:00-16:00, Online CATS Platformu, randevu alarak: z.toy@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Eklektik, anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
- Dersin öğretim görevlisi tarafından derlenmiş ders notları.
 
- Mudie, P., Pirrie, A. (2006). Services Marketing Management. Oxford: Elsevier Ltd.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Characteristics of services Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta The ‘7 Ps’ of services Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta Customer involvement and uncertainty Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta Expectations and perceptions of a service Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta Core and augmented service Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta The ‘McDonaldization’ of services Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta Technology in services Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta Arasınav Arasınav
9. Hafta Service setting & Service quality Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta Service setting & Service quality Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta Service encounter Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta Service communications Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta Performance measurement Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta Monitoring and evaluating the service Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Kısa sınav(lar) 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenciler, hizmetlerin kendine özgü doğasını ve özelliklerini ve hizmet sistemi ve değer yaratma süreçlerinde müşterinin aktif rolünü eleştirel bir şekilde tartışırlar.
ÖÇ-2Öğrenciler, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin ölçülmesi ve yönetilmesinde rol oynayan temel konular ve unsurları analiz ederler.
ÖÇ-3Öğrenciler, müşteri odaklı bir organizasyon oluşturmak ve müşteri ilişkilerini başarıyla yönetmek için neler gerektiğini eleştirel bir şekilde tartışırlar.
ÖÇ-4Öğrenciler çok kültürlü pazarın, iş ahlakının ve sosyal sorumluluk sahibi pazarlamanın hizmet pazarlaması üzerindeki etkilerini tartışırlar.
ÖÇ-5Öğrenciler, etkili bir hizmet sisteminin tasarlanması ve işletilmesi bağlamında pazarlama ve diğer işletme fonksiyonları arasındaki temel bağlantıları tanırlar.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14