Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


GERMAN II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0117 GERMAN II 3/0/0 SA German 4
Dersin Amacı
 Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.


Ön Koşullar FEAA0039 ALM II
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Derse devam ve ödevler
Öğretim Üyeleri Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Filolog Ayşe Ş. Güvenir;salı günleri 16:30-17:00, 4 B Misafir Öğrt. Üyeleri Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Öğrenci odaklı, analitik ve eleştirisel düşünceyi güçlendirici

Temel Kaynaklar -·         Menschen, Deutsch als Fremdsprache , Kursbuch (A1.2) Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht(ISBN-978-3-19-501901-9)

·         Menschen, Deutsch als Fremdsprache, Arbeitsbuch(A1.2) Sabine Glas-Peters, Angela Pude, Monika Reimann(ISBN 978-3-19-511901-6)

·         Pons Express Wörterbuch Deutsch – Türkisch , Türkisch – Deutsch

Diğer Kaynaklar -A. Güvenir tarafından hazırlanmış çalışma kağıtları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bir problemi çözme, sözcük çalışma: Otel ve oteldeki problemler, yardım isteme Öğrenci odaklı,komünikatif
2. Hafta Kasting, gelecekle ilgili plan ve istekler, arzu etmek fiili Öğrenci odaklı,komünikatif
3. Hafta Popstar olmakla ilgili metin okuma ve metne yönelik soruları yanıtlama; cümlede istemek fiilinin kullanımı Öğrenci odaklı,komünikatif
4. Hafta Uzuvlar, sağlık, doktora gitme, emir cümleleri ve clip16-18 Öğrenci odaklı,komünikatif
5. Hafta İlaçlar, ağrılar, doğal ilaçlar; video ve konu tekrarı Öğrenci odaklı,komünikatif
6. Hafta Öğrenilen konuları tekrarı Öğrenci odaklı,komünikatif
7. Hafta vize
8. Hafta vize
9. Hafta Kişileri tanımlama, kısa konuşmalar,karakter ve görünüm Öğrenci odaklı,komünikatif
10. Hafta Olmak ve sahip olmak fiillerinin geçmiş zamanı; kişiye yönelik sıfatlar; Öğrenci odaklı,komünikatif
11. Hafta Evde yapılan aktiviteler, ismin- i hali, emir cümleleri, günlük yazma ve günlükle ilgili metin okuma anlama(Line’nın günlüğü) Öğrenci odaklı,komünikatif
12. Hafta Fikrini söyleme, trafikteki kurallar, mecbur olmak ve bir şeyi yapmaya izinli olmak Öğrenci odaklı,komünikatif
13. Hafta Video ve ilgili sorular, ve film konularıyla ilgili konuşma , konu tekrarı Öğrenci odaklı,komünikatif
14. Hafta Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Kendi kültürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-2Farklı olana saygı
ÖÇ-3Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-4Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-5Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-6Kritik düşünme yetisinin kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14