Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
Ön Koşullar
FEAA0039 ALM II
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Derse devam ve ödevler
Öğretim Üyeleri
Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Filolog Ayşe Ş. Güvenir;salı günleri 16:30-17:00, 4 B Misafir Öğrt. Üyeleri Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Öğrenci odaklı, analitik ve eleştirisel düşünceyi güçlendirici
Temel Kaynaklar
-· Menschen, Deutsch als Fremdsprache , Kursbuch (A1.2) Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht(ISBN-978-3-19-501901-9)
-A. Güvenir tarafından hazırlanmış çalışma kağıtları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bir problemi çözme, sözcük çalışma: Otel ve oteldeki problemler, yardım isteme
Öğrenci odaklı,komünikatif
2. Hafta
Kasting, gelecekle ilgili plan ve istekler, arzu etmek fiili
Öğrenci odaklı,komünikatif
3. Hafta
Popstar olmakla ilgili metin okuma ve metne yönelik soruları yanıtlama; cümlede istemek fiilinin kullanımı
Öğrenci odaklı,komünikatif
4. Hafta
Uzuvlar, sağlık, doktora gitme, emir cümleleri ve clip16-18
Öğrenci odaklı,komünikatif
5. Hafta
İlaçlar, ağrılar, doğal ilaçlar; video ve konu tekrarı
Öğrenci odaklı,komünikatif
6. Hafta
Öğrenilen konuları tekrarı
Öğrenci odaklı,komünikatif
7. Hafta
vize
8. Hafta
vize
9. Hafta
Kişileri tanımlama, kısa konuşmalar,karakter ve
görünüm
Öğrenci odaklı,komünikatif
10. Hafta
Olmak ve sahip olmak fiillerinin geçmiş zamanı; kişiye yönelik sıfatlar;
Öğrenci odaklı,komünikatif
11. Hafta
Evde yapılan aktiviteler, ismin- i hali, emir cümleleri, günlük yazma ve günlükle ilgili metin okuma
anlama(Line’nın günlüğü)
Öğrenci odaklı,komünikatif
12. Hafta
Fikrini söyleme, trafikteki kurallar, mecbur olmak ve bir şeyi yapmaya izinli olmak
Öğrenci odaklı,komünikatif
13. Hafta
Video ve ilgili sorular, ve film konularıyla ilgili
konuşma , konu tekrarı
Öğrenci odaklı,komünikatif
14. Hafta
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Kendi kültürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-2
Farklı olana saygı
ÖÇ-3
Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-4
Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-5
Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-6
Kritik düşünme yetisinin kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.