iii) Dijital pazarlama araçlarının geleneksel pazarlama araçları ile birlikte uygulanmasının önemi,
iv) Etkileşimli iletişim platformlarının şirketler ve müşteriler üzerindeki etkisi,
v) Sosyal medya, arama motorları, çevrimiçi marka toplulukları, mobil ve içerik pazarlama gibi yeni araç ve kavramların müşteri alışkanlıklarına etkisi üzerine odaklanır.
Ön Koşullar
Pazarlama 101 almış olmak ve Tüketici Davranışı terminolojisi bilgisi
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 12.00-13.50
Görüşme Saatleri ve Yeri
görüşme talebi için maille randevu alınız d.kayalidereden@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-sözlü anlatım
-vaka çalışmaları
Temel Kaynaklar
1. PALFREY,John and GASSER, Urs; Born Digital, Basic Books, 352, 2016.ISBN:9780465053926
2. SCHMIDTH,Eric and COHEN,Jared; The New Digital Age Reshaping the Future of People, Nations and Business;John Murray Publishers Ltd,2014 ISBN: 9781848546226
Diğer Kaynaklar
1. "Great Hack-Cambridge Analytica Case" belgesel film
2. World Economic Forum Raporu "The Future of Jobs/2019"
3. World Economic Forum Raporu "A New Paradigm for Business of Data BRIEFING PAPER JULY 2020"
4. Harvard Business Review Raporu "CX- Real Time Analytics"
5. World Economic Forum Raporu "The Digital Enterprise Moving from experimentation to transformation/ 2018"
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dijitalleşmenin tanıtımı ve tanımı. Dijitalleşmenin temel kavramları: - dijital inovasyon, dijitalleşme trendleri, müşteri deneyimi, Büyük veri, Nesnelerin İnterneti, Makine öğrenmesi (Yapay zeka)
Sözlü anlatım
2. Hafta
İnovasyon ve Dönüşüm açısından Dijitalleşmenin gelecekteki zorlukları hakkında kısa bir bakış. Dünya Ekonomik Forumu "İşlerin Geleceği/2018" raporunun gözden geçirilmesi
Belgesel film "Büyük Hack-Cambridge Analytica Case" üzerine tartışma
Sözlü anlatım ve vaka çalışmaları
15. Hafta
Tüm konuların genel değerlendirilmesi
Sözlü anlatım, soru-cevap
16. Hafta
Yarıyıl sonu sınavı
Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
4
20
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler, dijitalleşmenin ve müşterilerin dijital yolculuğunun genel olarak iş hayatını nasıl etkilediğini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Öğrenciler teknolojik evrimin yönetimdeki etkilerini yorumlayabilecekler.
ÖÇ-3
Öğrenciler, yapay zeka, makine öğrenimi gibi bazı popüler kavramları ve bunların kurumlar ve toplum üzerindeki etkilerinin neler olduğunu anlayabilecekler.
ÖÇ-4
Öğrenciler dijitalleşme ve müşteri deneyimi konusunda eleştirel, bağımsız ve yaratıcı bir şekilde analiz edebilecekleri temel bir yetkinliğe sahip olacak.
ÖÇ-5
Öğrenciler verilen görevleri verilen zaman dilimleri içinde planlama yapma temel becerisinini edinebilecekler.
ÖÇ-6
Öğrenciler yazılı olarak değerlendirme yapabilecek ve tartışabilecek becerileri kazanabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.