Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İşletme * Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / CUSTOMER EXPERIENCE & DIGITALISATION

CUSTOMER EXPERIENCE & DIGITALISATION

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0055 CUSTOMER EXPERIENCE & DIGITALISATION 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
   Bu ders:

i) Dijitalleşmenin ve dijital yolculuğunun genel olarak iş hayatı üzerindeki etkisi,

ii) Dijital medyanın, tüketicilerin davranış değişikliklerindeki rolü,

iii) Dijital pazarlama araçlarının geleneksel pazarlama araçları ile birlikte uygulanmasının önemi,

iv) Etkileşimli iletişim platformlarının şirketler ve müşteriler üzerindeki etkisi,

v) Sosyal medya, arama motorları, çevrimiçi marka toplulukları, mobil ve içerik pazarlama gibi yeni araç ve kavramların müşteri alışkanlıklarına etkisi üzerine odaklanır.

 
Ön Koşullar Pazarlama 101 almış olmak ve Tüketici Davranışı terminolojisi bilgisi
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 12.00-13.50
Görüşme Saatleri ve Yeri görüşme talebi için maille randevu alınız d.kayalidereden@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -sözlü anlatım

-vaka çalışmaları 

 
Temel Kaynaklar 1. PALFREY,John and GASSER, Urs; Born Digital, Basic Books, 352, 2016.ISBN:9780465053926

2. SCHMIDTH,Eric and COHEN,Jared; The New Digital Age Reshaping the Future of People, Nations and Business;John Murray Publishers Ltd,2014  ISBN: 9781848546226
Diğer Kaynaklar 1.  "Great Hack-Cambridge Analytica Case"   belgesel  film                             

2. World Economic Forum Raporu  "The Future of Jobs/2019"  

3. World Economic Forum Raporu "A New Paradigm for Business of Data BRIEFING PAPER JULY 2020"               

4. Harvard Business Review Raporu "CX- Real Time Analytics"

5.  World Economic Forum Raporu "The Digital Enterprise Moving from experimentation to transformation/ 2018"                                           
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dijitalleşmenin tanıtımı ve tanımı. Dijitalleşmenin temel kavramları: - dijital inovasyon, dijitalleşme trendleri, müşteri deneyimi, Büyük veri, Nesnelerin İnterneti, Makine öğrenmesi (Yapay zeka) Sözlü anlatım
2. Hafta İnovasyon ve Dönüşüm açısından Dijitalleşmenin gelecekteki zorlukları hakkında kısa bir bakış. Dünya Ekonomik Forumu "İşlerin Geleceği/2018" raporunun gözden geçirilmesi Sözlü anlatım ve vaka çalışmaları
3. Hafta "İşlerin Geleceği / 2018" raporunun gözden geçirilmesi devamı Sözlü anlatım ve vaka çalışmaları
4. Hafta Karşınızda Dijital Müşteri. éDoğuştan Dijital"in tanımı ve dijitalleşme açısından diğer nesillerle karşılaştırma. Sözlü anlatım
5. Hafta Müşteri Deneyimine giriş Sözlü anlatım
6. Hafta Çok Kanallı İş Modelinin Temelleri Sözlü anlatım
7. Hafta En son müşteri deneyimi uygulamaları. Sözlü anlatım ve vaka çalışmaları
8. Hafta Ara sınav Ölçme ve değerlendirme
9. Hafta Büyük Veri Nedir? Büyük veri yeni petrol mü? Sözlü anlatım
10. Hafta Harvard Business Review Gerçek Zamanlı Analitik Müşteri Deneyimi Raporu Derinlemesine Analizi Sözlü anlatım ve vaka çalışmaları
11. Hafta Büyük veri kaynağı olarak sosyal medya analizi. Dijital kimliklerin gelecekteki olası etkileri nelerdir? Sözlü anlatım
12. Hafta Dijital Medya'yı Yönetme. Yeni medya ilkeleri nelerdir ? Tıklama Ölçümleri Sorgulama. Sözlü anlatım
13. Hafta "Sahte Haber Tüketimi" Davranışının açıklanması. Sözlü anlatım ve vaka çalışmaları
14. Hafta Belgesel film "Büyük Hack-Cambridge Analytica Case" üzerine tartışma Sözlü anlatım ve vaka çalışmaları
15. Hafta Tüm konuların genel değerlendirilmesi Sözlü anlatım, soru-cevap
16. Hafta Yarıyıl sonu sınavı Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 4 20
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler, dijitalleşmenin ve müşterilerin dijital yolculuğunun genel olarak iş hayatını nasıl etkilediğini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Öğrenciler teknolojik evrimin yönetimdeki etkilerini yorumlayabilecekler.
ÖÇ-3Öğrenciler, yapay zeka, makine öğrenimi gibi bazı popüler kavramları ve bunların kurumlar ve toplum üzerindeki etkilerinin neler olduğunu anlayabilecekler.
ÖÇ-4Öğrenciler dijitalleşme ve müşteri deneyimi konusunda eleştirel, bağımsız ve yaratıcı bir şekilde analiz edebilecekleri temel bir yetkinliğe sahip olacak.
ÖÇ-5Öğrenciler verilen görevleri verilen zaman dilimleri içinde planlama yapma temel becerisinini edinebilecekler.
ÖÇ-6 Öğrenciler yazılı olarak değerlendirme yapabilecek ve tartışabilecek becerileri kazanabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14