Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama işleviyle ilgili gerçek iş problemlerini anlayıp analiz edebilmelerini ve bu problemleri çözmek için gereken kararları alabilmelerini sağlamaktır. Örnek olay çalışmaları, gerçek iş hayatından ilham verici örnekler sunar ve öğrencilere teorik bilgilerini gerçek hayat senaryolarına uygulama şansı verir. Pazarlama işlevinin farklı alanlarda, farklı ülkelerde ve farklı kurumlar tarafından uygulanmasını gösteren çeşitli örnek olaylar ele alınır.
- Dersin öğretim görevlisi tarafından derlenmiş ders notları.
- Mutum, D. S., Roy, S. K., Kipnis, E., Eds. (2014). Marketing Cases from Emerging Markets. Berlin Heidelberg: Springer.
- Ferrel, O. C., Hartline, M. D. (2014). Marketing Strategy: Text and Cases. South-Western: Cengage Learning.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Apple’s Winning Marketing Strategy
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
Apple’s Winning Marketing Strategy
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
Apple’s Winning Marketing Strategy
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
Apple’s Winning Marketing Strategy
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Apple’s Winning Marketing Strategy
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Mongoose Lager Beer Eyes up India
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Mongoose Lager Beer Eyes up India
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
A Sweet Deal _ Cadbury Leads Kraft into Emerging Markets
- Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta
A Sweet Deal _ Cadbury Leads Kraft into Emerging Markets
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Ikea Malaysia and the Halal Food Crisis
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Ikea Malaysia and the Halal Food Crisis
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
Cathay Pacific Airways Using LinkedIn for Brand Building
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
Shangri-La Hotels Expanding to Non-Asian Markets
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler, gelişen uluslararası ve küresel bağlamda pazarlamanın zorluklarını ve sorunlarını anlamak için gerekli olan bilgiyi, kavramları ve araçları analiz ederler.
ÖÇ-2
Öğrenciler, çok farklı kültürel ortamlarda iş yapmanın ayrıntıları ve zorluklarıyla ilgili farkındalık oluştururlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler, fırtınalı iş ortamlarının zorluklarını anlayıp değerlendirirler.
ÖÇ-4
Öğrenciler, pazar seçiminde makro çevrenin önemini tanırlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, uluslararası pazarlama fırsatlarını araştırma ve analiz etme becerileri geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.