Dersin amacı, Halkla İlişkiler disiplinini öğrencilere tanıtmak ve halkla ilişkiler kuramı ve uygulamasıyla ilgili temel bilgileri vermektir. Öğrenciler, halkla ilişkiler alanında profesyonel uygulama, etik meseleler, ve iletişim stratejileri ile uygulamalarının önemini öğrenirler.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok...
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 14:00-17:00, Basınekspres Kampüsü, B Blok, Ofis K6-09. z.toy@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Ali, M. (2001). Effective Public Relations. London: Dorling Kindersley Limited.
Diğer Kaynaklar
- Halkla İlişkiler ile ilgili çeşitli kitaplar, makaleler ve materyaller.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Defining Public Relations
- Eklektik, anlatım, tartışma.
2. Hafta
Using PR with Marketing
- Eklektik, anlatım, tartışma.
3. Hafta
Communicating with Staff
- Eklektik, anlatım, tartışma.
4. Hafta
Managing Your Corporate Reputation
- Eklektik, anlatım, tartışma.
5. Hafta
Planning a Campaign
- Eklektik, anlatım, tartışma.
6. Hafta
Improving Your Presentation Skills
- Eklektik, anlatım, tartışma.
7. Hafta
Handling Crises
- Eklektik, anlatım, tartışma.
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Making Friends with the Media
- Eklektik, anlatım, tartışma.
10. Hafta
Attracting Coverage
- Eklektik, anlatım, tartışma.
11. Hafta
Giving Media Interviews
- Eklektik, anlatım, tartışma.
12. Hafta
Writing Copy
- Eklektik, anlatım, tartışma.
13. Hafta
Designing Publicity
- Eklektik, anlatım, tartışma.
14. Hafta
Assessing Your PR Ability
- Eklektik, anlatım, tartışma.
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
45
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
45
ÖÇ-1
Öğrenciler temel halkla ilişkiler kavramlarını bilir ve kavramların nasıl uygulandığını tartışabilirler.
ÖÇ-2
Öğrenciler uygulamalı bir disiplin olarak halkla ilişkilerin kurum için önemini anlarlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler çeşitli halkla ilişkiler etkinliklerinin türlerini tanımlayıp, bunların gerçek hayattaki kullanımlarını gösterebilirler.
ÖÇ-4
Öğrenciler halkla ilişkiler uygulamasındaki muhtemel etik sorunları tanımlayıp eleştirel olarak analiz edebilirler.
ÖÇ-5
Öğrenciler iş hayatında kriz ve kriz iletişimi ile ilgili farkındalık edinirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.