Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PUBLIC RELATIONS

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0039 PUBLIC RELATIONS 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Dersin amacı, Halkla İlişkiler disiplinini öğrencilere tanıtmak ve halkla ilişkiler kuramı ve uygulamasıyla ilgili temel bilgileri vermektir. Öğrenciler, halkla ilişkiler alanında profesyonel uygulama, etik meseleler, ve iletişim stratejileri ile uygulamalarının önemini öğrenirler.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok...
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 14:00-17:00, Basınekspres Kampüsü, B Blok, Ofis K6-09. z.toy@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar - Ali, M. (2001). Effective Public Relations. London: Dorling Kindersley Limited.
Diğer Kaynaklar - Halkla İlişkiler ile ilgili çeşitli kitaplar, makaleler ve materyaller.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Defining Public Relations - Eklektik, anlatım, tartışma.
2. Hafta Using PR with Marketing - Eklektik, anlatım, tartışma.
3. Hafta Communicating with Staff - Eklektik, anlatım, tartışma.
4. Hafta Managing Your Corporate Reputation - Eklektik, anlatım, tartışma.
5. Hafta Planning a Campaign - Eklektik, anlatım, tartışma.
6. Hafta Improving Your Presentation Skills - Eklektik, anlatım, tartışma.
7. Hafta Handling Crises - Eklektik, anlatım, tartışma.
8. Hafta Arasınav Arasınav
9. Hafta Making Friends with the Media - Eklektik, anlatım, tartışma.
10. Hafta Attracting Coverage - Eklektik, anlatım, tartışma.
11. Hafta Giving Media Interviews - Eklektik, anlatım, tartışma.
12. Hafta Writing Copy - Eklektik, anlatım, tartışma.
13. Hafta Designing Publicity - Eklektik, anlatım, tartışma.
14. Hafta Assessing Your PR Ability - Eklektik, anlatım, tartışma.
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 45
Kısa sınav(lar) 1 10
Final 1 45


ÖÇ-1Öğrenciler temel halkla ilişkiler kavramlarını bilir ve kavramların nasıl uygulandığını tartışabilirler.
ÖÇ-2Öğrenciler uygulamalı bir disiplin olarak halkla ilişkilerin kurum için önemini anlarlar.
ÖÇ-3Öğrenciler çeşitli halkla ilişkiler etkinliklerinin türlerini tanımlayıp, bunların gerçek hayattaki kullanımlarını gösterebilirler.
ÖÇ-4Öğrenciler halkla ilişkiler uygulamasındaki muhtemel etik sorunları tanımlayıp eleştirel olarak analiz edebilirler.
ÖÇ-5Öğrenciler iş hayatında kriz ve kriz iletişimi ile ilgili farkındalık edinirler.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14