Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


POLITICS AND MARKETING

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0115 POLITICS AND MARKETING 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Siyaset ve pazarlama ilişkisi nasıldır? Pazarlama ilkeleri ve teknikleri siyasette nasıl uygulanır? Bu dersin amacı; siyasetçilerin, siyasi adayların, siyasi partilerin, seçilmiş devlet görevlilerinin, hükümetlerin ve diğer siyasi aktörlerin, pazarlama kavramlarını ve tekniklerini, seçimleri kazanmak ve görevde kalmak için nasıl kullandıklarıyla ilgili öğrencilere bilgi kazandırmaktır. Politics and Marketing dersi, siyasal pazarlamanın temel kavramlarından ve güncel araştırmalardan hareketle, siyasi tüketicinin ortaya çıkışı, piyasa yönelimi ve strateji, pazar bölümlendirmesi, pazar araştırması, e-pazarlama, ürün geliştirme ve yeniden geliştirme, marka oluşturma ve siyasi pazarlama gibi konuları ele almaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 14:00-16:00, Dersin Sohbet Odası CATS Platformu & e-mail: z.toy@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar

- Dersin öğretim görevlisi tarafından derlenmiş ders notları.

- Cwalina, W., Falkowski, A., Newman, B. I. (2015). Political Marketing: Theoretical and Strategic Foundations. New York: Routledge Publishing.

- Lees-Marshment, J. (2011). The Political Marketing Game. UK: Palgrave Macmillan.

- O'Shaughnessy, N. J. (1990). The Phenomenon of Political Marketing. New York: Palgrave Macmillan.

Diğer Kaynaklar Siyasal Pazarlama kuramı ve uygulaması ile ilgili çeşitli kitaplar ve makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Önemli pazarlama kavramları ve bireyler, şirketler, toplum ve siyaset için anlamları. - Eklektik, anlatım, tartışma.
2. Hafta Önemli pazarlama kavramları ve bireyler, şirketler, toplum ve siyaset için anlamları. - Eklektik, anlatım, tartışma.
3. Hafta Pazarın dijitalleşmesi ve gelecek için anlamları. - Eklektik, anlatım, tartışma.
4. Hafta Pazarın dijitalleşmesi ve gelecek için anlamları. - Eklektik, anlatım, tartışma.
5. Hafta Değişen pazarlama ortamında fırsatların değerlendirilmesi. - Eklektik, anlatım, tartışma.
6. Hafta Ticari ürünlerin/hizmetlerin pazarlanmasıyla, fikirlerin, ideallerin, inançların, tutumların ve davranışların pazarlanması karşılaştırması. - Eklektik, anlatım, tartışma.
7. Hafta Ticari ürünlerin/hizmetlerin pazarlanmasıyla, fikirlerin, ideallerin, inançların, tutumların ve davranışların pazarlanması karşılaştırması. - Eklektik, anlatım, tartışma.
8. Hafta Arasınav Arasınav
9. Hafta Arasınav Arasınav
10. Hafta Siyasal pazarlama ve siyasal iletişimin temel bileşenleri. - Eklektik, anlatım, tartışma.
11. Hafta Siyasal pazarlama ve siyasal iletişimin temel bileşenleri. - Eklektik, anlatım, tartışma.
12. Hafta Kamuoyu oluşturma ve şekillendirme, seçmenleri harekete geçirme ve siyasal kampanya pazarlaması. - Eklektik, anlatım, tartışma.
13. Hafta Dünyadan siyasal iletişim ve siyasal pazarlama örnekleri. - Eklektik, anlatım, tartışma.
14. Hafta Dünyadan siyasal iletişim ve siyasal pazarlama örnekleri. - Eklektik, anlatım, tartışma.
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Kısa sınav(lar) 1 10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Öğrenciler, pazarlama kuramı ve uygulaması ile ilgili önemli kavramları tanırlar.
ÖÇ-2Öğrenciler, siyaset ve pazarlamanın ortak bir hedefe doğru birlikte nasıl çalıştığını açıklarlar.
ÖÇ-3Öğrenciler, günümüz siyasetinde kullanılan çeşitli pazarlama araçları ve kavramlarıyla ilgili farkındalık kazanırlar.
ÖÇ-4Öğrenciler, siyasi kampanyaların yürütülmesinde kullanılan pazarlama ilke ve unsurlarını tanırlar.
ÖÇ-5Öğrenciler, siyaset ve pazarlama arasındaki işbirliğinin özelliklerini çözümlerler.
ÖÇ-6Öğrenciler, siyaset ve demokrasi ile ilgili daha iyi bir anlayış geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14