Siyaset ve pazarlama ilişkisi nasıldır? Pazarlama ilkeleri ve teknikleri siyasette nasıl uygulanır? Bu dersin amacı; siyasetçilerin, siyasi adayların, siyasi partilerin, seçilmiş devlet görevlilerinin, hükümetlerin ve diğer siyasi aktörlerin, pazarlama kavramlarını ve tekniklerini, seçimleri kazanmak ve görevde kalmak için nasıl kullandıklarıyla ilgili öğrencilere bilgi kazandırmaktır. Politics and Marketing dersi, siyasal pazarlamanın temel kavramlarından ve güncel araştırmalardan hareketle, siyasi tüketicinin ortaya çıkışı, piyasa yönelimi ve strateji, pazar bölümlendirmesi, pazar araştırması, e-pazarlama, ürün geliştirme ve yeniden geliştirme, marka oluşturma ve siyasi pazarlama gibi konuları ele almaktadır.
- Dersin öğretim görevlisi tarafından derlenmiş ders notları.
- Cwalina, W., Falkowski, A., Newman, B. I. (2015). Political Marketing: Theoretical and Strategic Foundations. New York: Routledge Publishing.
- Lees-Marshment, J. (2011). The Political Marketing Game. UK: Palgrave Macmillan.
- O'Shaughnessy, N. J. (1990). The Phenomenon of Political Marketing. New York: Palgrave Macmillan.
Diğer Kaynaklar
Siyasal Pazarlama kuramı ve uygulaması ile ilgili çeşitli kitaplar ve makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Önemli pazarlama kavramları ve bireyler, şirketler, toplum ve siyaset için anlamları.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
2. Hafta
Önemli pazarlama kavramları ve bireyler, şirketler, toplum ve siyaset için anlamları.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
3. Hafta
Pazarın dijitalleşmesi ve gelecek için anlamları.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
4. Hafta
Pazarın dijitalleşmesi ve gelecek için anlamları.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
5. Hafta
Değişen pazarlama ortamında fırsatların değerlendirilmesi.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
6. Hafta
Ticari ürünlerin/hizmetlerin pazarlanmasıyla, fikirlerin, ideallerin, inançların, tutumların ve davranışların pazarlanması karşılaştırması.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
7. Hafta
Ticari ürünlerin/hizmetlerin pazarlanmasıyla, fikirlerin, ideallerin, inançların, tutumların ve davranışların pazarlanması karşılaştırması.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Arasınav
Arasınav
10. Hafta
Siyasal pazarlama ve siyasal iletişimin temel bileşenleri.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
11. Hafta
Siyasal pazarlama ve siyasal iletişimin temel bileşenleri.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
12. Hafta
Kamuoyu oluşturma ve şekillendirme, seçmenleri harekete geçirme ve siyasal kampanya pazarlaması.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
13. Hafta
Dünyadan siyasal iletişim ve siyasal pazarlama örnekleri.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
14. Hafta
Dünyadan siyasal iletişim ve siyasal pazarlama örnekleri.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Öğrenciler, pazarlama kuramı ve uygulaması ile ilgili önemli kavramları tanırlar.
ÖÇ-2
Öğrenciler, siyaset ve pazarlamanın ortak bir hedefe doğru birlikte nasıl çalıştığını açıklarlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler, günümüz siyasetinde kullanılan çeşitli pazarlama araçları ve kavramlarıyla ilgili farkındalık kazanırlar.
ÖÇ-4
Öğrenciler, siyasi kampanyaların yürütülmesinde kullanılan pazarlama ilke ve unsurlarını tanırlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, siyaset ve pazarlama arasındaki işbirliğinin özelliklerini çözümlerler.
ÖÇ-6
Öğrenciler, siyaset ve demokrasi ile ilgili daha iyi bir anlayış geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.