Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama ile onun sanayi ve toplum üzerindeki rolünün boyutunu ve kapsamını çağdaş perspektiften anlayıp takdir etmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin, pazarlama uygulamaları ile ilgili ekonomik, çevresel ve teknolojik konularda farkındalık geliştirmeleri amaçlanır. Öğrenciler, modern iş yaşamında tüketiciler, mal ve hizmet sağlayıcıları, pazarlama kuruluşları ve değer yaratma ile ilgili eleştirel bir anlayış kazanmaya yönlendirilirler.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Çağla Arıker
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 15.00-17.00, online platform
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Çağla TUĞBERK ARIKER
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I., (2016). Marketing 4.0 Moving From Traditional to Digital.
Newspapers, journals.
Diğer Kaynaklar
- Çağdaş pazarlama yaklaşımları ile ilgili çeşitli kitaplar, makaleler ve materyaller.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Temel pazarlama kavramları - 1
- Eklektik, anlatım, tartışma.
2. Hafta
Temel pazarlama kavramları - 2
- Eklektik, anlatım, tartışma.
3. Hafta
Temel pazarlama kavramları - 3
- Eklektik, anlatım, tartışma.
4. Hafta
Dijital pazarlama ve sosyal medya pazarlaması - 1
- Eklektik, anlatım, tartışma.
5. Hafta
Dijital pazarlama ve sosyal medya pazarlaması - 2
- Eklektik, anlatım, tartışma.
6. Hafta
Dijital pazarlama ve sosyal medya pazarlaması - 3
- Eklektik, anlatım, tartışma.
7. Hafta
Mobil ticaret
- Eklektik, anlatım, tartışma.
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Hızlı ticaret
- Eklektik, anlatım, tartışma.
10. Hafta
Platform işletmeleri - 1
- Eklektik, anlatım, tartışma.
11. Hafta
Platform işletmeleri - 2
- Eklektik, anlatım, tartışma.
12. Hafta
Paylaşım ekonomisi, döngüsel moda ve ikinci el tüketim
- Eklektik, anlatım, tartışma.
13. Hafta
Dijital üyelik sistemleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
14. Hafta
Genel tekrar
- Eklektik, anlatım, tartışma.
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler, modern iş yaşamında pazarlamanın gelişen rolünü anlarlar.
ÖÇ-2
Öğrenciler, internet ve ilgili teknolojik gelişmelerin, şirketlerin pazarlama faaliyetleri üzerindeki potansiyel etkilerini anlarlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler, tüketici hareketi, çevrecilik ve ‘yeşil tüketim’ konusundaki dönüşümleri anlarlar.
ÖÇ-4
Öğrenciler, küreselleşme ve küresel pazarlama sürecinin doğasını ve önemini anlarlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, modern pazarlama uygulamalarıyla ilgili temel eleştirileri öğrenirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.