Endüstriyel pazarlar ve tüketici pazarları; talep, müşteri ve satın alma kalıplarının sayıca ve hacim olarak değişmesiyle birbirinden farklılaşır. Bu ders, endüstriyel pazarların tüketici pazarlarından olan farklılıklarının boyutunu analiz eder ve alana özgü pazarlama araçları ve kalıpları ele alınır. Endüstriyel pazarların, ilişkiler, endüstriyel ağlar, dağıtım ve teknolojik gelişme gibi yönleri bu derste incelenir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 14:00-17:00, Basınekspres Kampüsü, B Blok, Ofis K6-09. z.toy@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- McTavish, R., Maitland, A. (1980). Industrial Marketing. London: The Macmillan Press LTD.
Diğer Kaynaklar
- Endüstriyel Pazarlama ile ilgili çeşitli kitaplar, makaleler ve materyaller.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
What is Marketing? Implementing the Marketing Concept
- Eklektik, anlatım, tartışma.
2. Hafta
Industrial Marketing is 'Different'
- Eklektik, anlatım, tartışma.
3. Hafta
Special Features of Industrial Marketing
- Eklektik, anlatım, tartışma.
4. Hafta
Special Features of Industrial Marketing
- Eklektik, anlatım, tartışma.
5. Hafta
The Function of the Industrial Marketing Executive
- Eklektik, anlatım, tartışma.
6. Hafta
Types of Industrial Product
- Eklektik, anlatım, tartışma.
7. Hafta
Types of Industrial Product
- Eklektik, anlatım, tartışma.
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
The Industrial Customer
- Eklektik, anlatım, tartışma.
10. Hafta
Buying Stages
- Eklektik, anlatım, tartışma.
11. Hafta
The Decision-Making Unit
- Eklektik, anlatım, tartışma.
12. Hafta
The Human Dimension
- Eklektik, anlatım, tartışma.
13. Hafta
Purchasing Systems and Techniques
- Eklektik, anlatım, tartışma.
14. Hafta
Summary
- Eklektik, anlatım, tartışma.
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
45
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
45
ÖÇ-1
Öğrenciler, endüstriyel pazarlar ve tüketici pazarları arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri karşılaştırabilirler.
Öğrenciler, endüstriyel pazar segmentasyonu, konumlandırması ve hedef pazar seçimini açıklayabilirler.
ÖÇ-4
Öğrenciler, uluslararası bir kuruluşta fonksiyonel kararlar almada aktif rol üstlenebilirler.
ÖÇ-5
Öğrenciler, uluslararası rekabette endüstriyel pazarlama uygulamalarının rolünü anlarlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.