Bu dersin temel amacı katılımcılara kalite beceri ve tekniklerini kazandırmaktır. Böylece bir şirketin kalite politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabileceklerdir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr. Ali Şen
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım ve Tartışma
Temel Kaynaklar
-Nicholas, J., 1998, Competitive Manufacturing Management, Irwin/McGraw Hill, USA
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
TKY Kavramlar ve Engeller
Sözlü anlatım
3. Hafta
Deming, Juran ve Crosby: Katkıları
Sözlü anlatım
4. Hafta
TKY Prensipleri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Yedi Geleneksel Kalite Aracı
Sözlü anlatım
6. Hafta
Yedi Geleneksel Kalite Aracı: Örnekler
Sözlü anlatım
7. Hafta
Yeni Yönetim Araçları
Sözlü anlatım
8. Hafta
Yeni Yönetim Araçları: Örnekler
Sözlü anlatım
9. Hafta
Kalite için Tasarım - Eşzamanlı Mühendislik
Sözlü anlatım
10. Hafta
Kalite Fonksiyon Yayılımı (QFD)
Sözlü anlatım
11. Hafta
QFD Uygulamaları
Sözlü anlatım
12. Hafta
Kalite Kontrol ve İstatistiksel Örneklem
Sözlü anlatım
13. Hafta
İstatistiksel Süreç Kontrol
Sözlü anlatım
14. Hafta
İsrafları Yok Etme Sistemleri
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Kalite yönetim programları için TKY faaliyetlerini ve amaçlarını tanımlar
ÖÇ-2
Problem çözümünde takım çalışması hakkında bilgi sahibidir
ÖÇ-3
Kalite güvence sistemleri ile kalite iyileştirme kavramlarını arasındaki ayrımı yapar
ÖÇ-4
Herhangi bir işletme için kalite yönetim programı geliştirmek için temel bilgiye sahiptir
ÖÇ-5
Kalite yönetimi ve iyileştirme için gerekli temel örgütsel bileşenleri (liderlik ve takım çalışması vb.) bir araya getirmek için temel bilgiye sahiptir
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.