Ders kapsamında sosyal medyanın etkisiyle her yıl milyarlarca dolar gelir elde eldilen son dönemde pazarlamada yaygın kullanılan influencer (etkileyici) kavramı, influencer olmanın ne anlama geldiği, influencerların markalar üzerindeki etkileri, güçlü ve karlı bir marka oluşturmak için başkalarının etkisinin nasıl kullanılabileceği incelenecektir
Ön Koşullar
Influencer Pazarlama
Eş Koşullar
----
Özel Koşullar
Temel pazarlama bilgisi
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Dr. Meri Taksi Deveciyan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı saat 11.00-12.50
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Görevlisi ile mailleşerek belirtilen uygun zaman aralığında görüşülebilir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, Proje sunumları
Temel Kaynaklar
-Influencer Marketing: Who Really Influences Your Customers?
İİşletmeler için-Influencer Stratejisi Geliştirme-Bütçe planlama, kampanya yazısı hazırlama ve hedef belirleme
Proje sunumu, ders anlatımı
11. Hafta
şletmeler İçin-İnfluencer Tespiti-İnceleme-Potansiyel influencerların incelenmesi, Profil inceleme, marka ile alaka incelemesi-Mikro/nano influencerların derse konuk olarak katılımı
Ders anlatımı,Proje sunumu,
12. Hafta
Nasıl Başarılı Bir Sosyal Medya Influencerı Olunur? Fenomen Olma
Ders anlatımı, Proje sunumu,
13. Hafta
Sosyal Medya-E-Mail pazarlama-Blogging-Alanında Ünlü Blogger Konuk Katılımı
Ders anlatımı ,Proje sunumu,
14. Hafta
Youtube pazarlama,Youtuber Örnekleri ile Başarılı ve başarısız pazarlama çalışmalarının incelenmesi-Konuk Katılımcı
Geleneksel pazarlmadan yeni nesil pazarlmaya geçiş nedenlerinin anlaşılması
ÖÇ-10
Örnek olaylar ve konuk katılımcılar ile konuların pekiştirilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.