Lüks mal ve hizmetler pazarı, son dönemde sadece ürün/hizmetlerle değil, lüks deneyimlerin ticarileştirilmesi eğilimi ile de pazarlama çalışmaları arasında benzersiz bir buluşma zemini sunmaktadır. Lüks Marka Pazarlaması dersi, lüks markaların ve hizmetlerin etkin bir şekilde pazarlanmasının gerekli bileşenlerini anlamak için öğrencide, marka, pazarlama kavramlarını ve lüks marka pazarlamasına yönelik bileşenleri anlayabilecekleri geniş bir bakış açısıyla dizayn edilmiştir. Ders geleneksel ve lükse özgü pazarlama ilkelerini karşılaştırarak, pazarlama bilgisinin öğrencide keskinleştirilmesi amacı ile tasarlanmıştır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, konuk katılımcılar ve proje sunumları.
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Lüks pazarlamaya giriş
Ders Anlatımı
2. Hafta
Lüks Pazarına genel bakış
Ders Anlatımı
3. Hafta
Lüks Marka Tüketicilerini Anlama-Lüks Satın Alma Davranışı- En İyi Müşteri - Müşteri ilişkileri yönetimi(CRM) - Niş pazarlar
Ders Anlatımı
4. Hafta
Konuk Katılımcı
Ders Anlatımı
5. Hafta
Perakende Lüks Marka Geliştirme-1
Ders Anlatımı
6. Hafta
Perakende Lüks Marka Geliştirme-2
Ders Anlatımı
7. Hafta
Konuk Katılımcı
Ders Anlatımı
8. Hafta
Lüks Hizmet Pazarlaması
Ders Anlatımı
9. Hafta
Konuk Katılımcı
Ders Anlatımı
10. Hafta
Lüks Perakendecilik
Ders Anlatımı
11. Hafta
Konuk Katılımcı
Ders Anlatımı
12. Hafta
Lüks Tüketicisine Ulaşma-Markaya Çekme-1
Ders Anlatımı
13. Hafta
Lüks Tüketicisini Ulaşma- Markaya Çekme-2
Ders Anlatımı
14. Hafta
Proje Sunumları
Öğrenci Sunumları
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Lüks pazarlamanın, etkili temel unsurlarını tanımlamak ve anlamak.
ÖÇ-2
Geleneksel ve lüks pazarlama arasındaki farkları açıklamak,
ÖÇ-3
Lüks pazarın farklı bölümlerinin özelliklerini analiz etmek ve anlamak.
ÖÇ-4
Lüks pazarlama stratejileri geliştirmek için gerekli araçları ve becerileri geliştirecek, ürünler ve hizmetleri tanımak
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.