Marka iletişimi ve Marka Stratejisinin tüm bellibaşlı öğelerinin kapsamlı bir incelemesi ve entegrasyonu. Pazar odaklı kültür, müşteri ve rakip analizi, değer dağıtımı, dağıtım kanalları tasarımı, fiyatlandırma, ilişki yönetimi, marka yönetimi ve pazarlama iletişimi. Rekabet dinamikleri üzerine derinlemesine bilgi ve pazarlama stratejisinin genel iş stratejisi içinde bütünleşmesi.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Meri Taksi Deveciyan
Asistanlar
yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders Anlatımı,proje sunumları,Derse konuk katılımcılar ile dersin pekiştirilmesi
Temel Kaynaklar
-Güçlü Markalar Yaratmak, David A. Aaker, Mediacat Yayıncılık / İş Kitabı Dizisi
- İleri Düzeyde Marka Yönetimi, (Değişen Dünyada Markaları Yönetmek) Paul Temporal, Brandage / İş Yönetimi Dizisi
-Küresel Marka, Nigel Hollis, Brandage / İş Yönetimi Dizisi
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Marka Nedir? serbest Sohbet-Tanışma
ders anlatımı,sohbet
2. Hafta
Markanın Temel fonksiyonları?Tarihte Marka
Ders anlatımı,örnek olay,quiz
3. Hafta
Markanın faydaları
Ders anlatımı,örnek olay,oyunlaştırma ile ödev
4. Hafta
Marka ile İlgili Kavramlar
Ders anlatımı,quiz
5. Hafta
Marka Kimliği-Kişiliği ve İmajı
Ders anlatımıoyunlaştırma ile ödev
6. Hafta
Marka Değeri,Marka Denkliği,Markanın Gücü
Ders anlatımı,örnek olay,oyunlaştırma ile ödev
7. Hafta
Konuk katılımcı
8. Hafta
vize haftası
Ders anlatımı,örnek olay
9. Hafta
vize haftası
Ders anlatımı,örnek olay
10. Hafta
Marka Bağlılığı,Marka Sadakati,Marka Bilinirliği,Marka Yönetimi
Ders anlatımı,örnek olay
11. Hafta
Marka Konumlandırma
Ders anlatımı,örnek olay
12. Hafta
Marka Yaratma Stratejileri
Ders anlatımı,örnek olay
13. Hafta
Marka Değeri,Marka Denkliği,Markanın Gücü
14. Hafta
Örnek olay,ders kapsamında gamification ile ödev
ödev,örnek olay,tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Projeler
1
25
ÖÇ-1
Markayı anlamak
ÖÇ-2
Markalaşmayı, marka değerini anlamak
ÖÇ-3
Uygun marka mesajları ve medya stratejileri geliştirmek
ÖÇ-4
Markalaşmanın tutarlı ve devamlı pazarlama iletişimi gerektirdiğini bilecek
ÖÇ-5
Marka yönetimi süreci ve bu süreci etkileyen faktörleri bilecek örnek olay çözümlemesi yapabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.