Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TİCARET AĞI KURULUMU VE E-TİCARET

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0034 TİCARET AĞI KURULUMU VE E-TİCARET 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı, ticaret ağı oluşumunu açıklamak ve öğrencilerin ticaret ağı oluşturması için ihtiyacı olan donanımı elde etmesini sağlamaktır. Ayrıca öğrenciler e-ticaret yönetiminde de uzmanlaşacaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Nebile Korucu Gümüşoğlu
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders notları ve sunumlar
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Elektronik Ticaretin Tanımı Amaçları Ve Araçları Ders anlatımı ve Tartışma
2. Hafta Elektronik Ticaretin Yeni Araçları Ders anlatımı ve Tartışma
3. Hafta Web Sitesinin Hazırlanmasında Dikkat Edilecek Noktalar Ders anlatımı ve Tartışma
4. Hafta Elektronik Ticaretin Tarafları Ders anlatımı ve Tartışma
5. Hafta Elektronik Ticarette Müşteri Kavramı Ve Özellikleri Ders anlatımı ve Tartışma
6. Hafta Dünyada Elektronik Ticaret Uygulama Ve Çalışmaları Ders anlatımı ve Tartışma
7. Hafta İnternet Üzerinde Pazarlama Kavramı - Müşteri Hizmeti Sağlamak Ders anlatımı ve Tartışma
8. Hafta Arasınav Sınav
9. Hafta Öğrenci Sunumları Ders anlatımı ve Tartışma
10. Hafta Öğrenci Sunumları Ders anlatımı ve Tartışma
11. Hafta Öğrenci Sunumları Ders anlatımı ve Tartışma
12. Hafta Öğrenci Sunumları Ders anlatımı ve Tartışma
13. Hafta Öğrenci Sunumları Tartışma ve Grup Çalışması
14. Hafta Öğrenci Sunumları Tartışma ve Grup Çalışması
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1 Elektronik ticaret hakkında genel bilgiler ile uygulamalara yatkınlık kazanılır.
ÖÇ-2 Elektronik pazarlama kavramı tanımlanır.
ÖÇ-3Dijital pazarlama ve mobil pazarlama kavramları tanımlanır.
ÖÇ-4 Sosyal ağlar ve pazarlamanın bütünselleşmesini tartışabilir.
ÖÇ-5Ticaret ağı oluşturabilmek ve öneminin farkındadır
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5