|
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilere Avrupa Birliği’nin yapısı ve işleyişi hakkında bilgi vermek için tasarlanmıştır. Ders Avrupa bütünleşmesinin tanımı ile başlayacak ve AB’nin tarihsel gelişimi, kurumlarının yapısı ve karar alma mekanizmaları ile devam edecektir. Dersin son kısmında AB’nin güncel politikalara katkısı, üye ülkeler ile olan ilişkisi ve dünya siyasetindeki yeri tartışılacaktır. |
Ön Koşullar |
- |
Eş Koşullar |
- |
Özel Koşullar |
- |
Öğretim Üyeleri |
Dr. Ahmet Cemal Ertürk |
Asistanlar |
- |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
|
Görüşme Saatleri ve Yeri |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Anlatım ve tartışma |
Temel Kaynaklar |
Desmond Dinan (2008). Avrupa Birliği Tarihi.
Ayhan Kaya, Senem Aydın Düzgit, Yaprak Gürsoy (2011). Avrupa Birliği’ne giriş: tarih, kurumlar ve politikalar |
Diğer Kaynaklar |
Haluk Özdemir (2008). Avrupa Mantığı: Avrupa Bütünleşmesinin Teori ve Dinamikleri
Ercüment Tezcan (2013). Avrupa Birliği Kurumları: Başlangıçtan Günümüze
Rıdvan Karluk (2005). Avrupa Birliği ve Türkiye
|
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Derse Giriş |
Ders Anlatımı |
2. Hafta |
Avrupa Bütünleşmesi nedir? |
Ders Anlatımı ve Tartışma |
3. Hafta |
Avrupa Ekonomik Topluluğu’ndan Avrupa Birliği’ne-I |
Ders Anlatımı ve Tartışma |
4. Hafta |
Avrupa Ekonomik Topluluğu’ndan Avrupa Birliği’ne-II |
Ders Anlatımı ve Tartışma |
5. Hafta |
Avrupa Bütünleşmesinin Teorileri-I |
Ders Anlatımı ve Tartışma |
6. Hafta |
Avrupa Bütünleşmesinin Teorileri-II |
Ders Anlatımı ve Tartışma |
7. Hafta |
Ara Sınav |
|
8. Hafta |
Ara Sınav |
|
9. Hafta |
AB Kurumları ve AB’de Karar Alma-I |
Ders Anlatımı ve Tartışma |
10. Hafta |
AB Kurumları ve AB’de Karar Alma-II |
Ders Anlatımı ve Tartışma |
11. Hafta |
Küresel bir aktör olarak Avrupa Birliği-I |
Ders Anlatımı ve Tartışma |
12. Hafta |
Küresel bir aktör olarak Avrupa Birliği-II |
Ders Anlatımı ve Tartışma |
13. Hafta |
AB, üye ülkeler ve Türkiye-I |
Ders Anlatımı ve Tartışma |
14. Hafta |
AB, üye ülkeler ve Türkiye-II |
Ders Anlatımı ve Tartışma |
15. Hafta |
Genel tekrar |
Tartışma |
16. Hafta |
Final Sınavı |
|
17. Hafta |
Final Sınavı |
|
ÖÇ-1 | AB kurumlarının işleyişini öğrenmek | ÖÇ-2 | Soğuk Savaş sonrası Avrupa tarihçesi hakkında genel bilgi sahibi olmak | ÖÇ-3 | Avrupa bütünleşmesindeki olaylarla bütünleşme kuramlarını ilişkilendirebilmek | ÖÇ-4 | Avrupa entegrasyon tarihini açıklayabilmek | ÖÇ-5 | Avrupa Birliği'nin önemini tartışabilmek
|
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır. | PÇ-2 | Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir. | PÇ-3 | Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | PÇ-4 | Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir. | PÇ-5 | Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir. | PÇ-6 | Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar. | PÇ-7 | Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder. | PÇ-8 | Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar. | PÇ-9 | İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır. | PÇ-10 | Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir. |
|