Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YENİLİK YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0171 YENİLİK YÖNETİMİ 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Yenilik Yönetimi Dersinin Amacı;


Hızlı rekabetin yoğun olduğu günümüzde, organizasyonlar, ayakta kalabilmek için yeniliğe, yenileşmeye ve de yeniliğin kurum içinde yeşertilmesine ihtiyaç duymaktadırlar.

Bu durum ayrıca, yenilik aksiyonlarının iyi yönetilmesini de beraberinde getirmektedir. Yenilik Yönetimi dersi işte bu sürecin yapı taşlarını oluşturan ve kritik rol oynayan faktörleri inceleyen özgün modeller üzerinde dururken teori ile pratiği bir arada ele almaktadır.

Ön Koşullar YENİLİK YÖNETİMİ
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Salih Keskin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

- Teorik anlatım ve kurumların deneyimlerinin paylaşılması. Sınıf içinde çapraz takımlar oluşturarak ve takımlara firma örnekleri üzerinden yenilik yönetimi üzerinde deneysel çalışmalar yaptırılması.

Temel Kaynaklar

1.    İNOVASYON NASIL YAPILIR? (KESKİN S. MAVİ YAYIN, 2012)

2.    PERAKENDEDE İNOVASYON, (KESKİN S. MAVİ YAYIN, 2013)

3.    PAZALAMADA İNOVASYON ‘DUR. (KESKİN S. MAVİ YAYIN, 2014)

Diğer Kaynaklar

Ozan Özgür, İşletmelerde Yenilik Yapma Ve Yönetme

Richard Luecke, İş Dünyasında Yenilik Ve Yaratıcılık

Müfit Aksoy, İlşletme Düzeyinde Yenilikçilik Ve Bilgi Yönetimi

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yenilik Nedir? Yeniliğin Önemi Neden Artmaya Başladı? Teorik anlatım ve soru- cevap
2. Hafta Dünyada Ve Ülkemizde Yeniliğin İstatistiki Değeri Nedir? Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
3. Hafta Yeniliğin Yönetimi Nedir? Yenilik Yapma Nedenleri Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
4. Hafta Yeniliğin Etkileri Nelerdir? Pratik Örnekleri Üzerinden Sunum Ve Atölye Çalışması
5. Hafta Yenilik Çeşitleri Sosyal Yenilik Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
6. Hafta Ürün Yeniliği Hizmet Yeniliği Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
7. Hafta Pazarlama Yeniliği Organizasyonda Yenilik Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
8. Hafta Yenilik Yönetimi Belirleyen Unsurlar Nelerdir? Pratik Örnekleri Üzerinden Sunum Ve Atölye Çalışması
9. Hafta Yenilik Yönetiminde Vizyoner Liderlik Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
10. Hafta Örgüt Yapısının Uyumluluğu Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
11. Hafta İletişim Alt Yapısının Güçlendirilmesi Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
12. Hafta Personelin Adaptasyonu Pratik Örnekleri Üzerinden Sunum Ve Atölye Çalışması
13. Hafta Müşteri Deneyiminin Entegrasyonu Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
14. Hafta İşletmelerin Özelliklerini Yenilikçi Sisteme Dahil Etme Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
15. Hafta Yeniliğin Öneminin Anlatılmasının Değeri Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
16. Hafta Firma Örneklerinden Yola Çıkarak Atölye Çalışması Yapmak Pratik Örnekleri Üzerinden Sunum Ve Atölye Çalışması
17. Hafta Firma Örneklerinden Yola Çıkarak Atölye Çalışması Yapmak Pratik Örnekleri Üzerinden Sunum Ve Atölye Çalışması
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10