Bu dersin amacı işletme örgütlerinin iç ve dış çevresiyle iş ahlakı ve sosyal sorumluluk doğrultusunda ilişkiler geliştirme ve sürdürmenin gereğini kavrama, bunun yol, yöntem ve araçlarını öğrenme üzerinedir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derse katılımı en az 2/3 oranında yapabilmek
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr.Çiğdem Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 13:00-15:00 online
Görüşme Saatleri ve Yeri
online
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, tartışma
Temel Kaynaklar
Mesleki Etik, Doç. Dr. Alptekin Sökmen , Yrd.Doç.Dr. Serdar Tarakçıoğlu, Detay Yayıncılık, 2011
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ahlâk kavramı, gelişimi ve unsurları
Ders anlatımı, tartışma
2. Hafta
Ahlâk kavramı, gelişimi ve unsurları
Ders anlatımı, tartışma
3. Hafta
Ahlâk kavramı, gelişimi ve unsurları
Ders anlatımı, tartışma
4. Hafta
Etik Kavramı, Gelişimi ve İlişkili Kavramlar
Ders anlatımı, tartışma
5. Hafta
Etik Kavramı, Gelişimi ve İlişkili Kavramlar
Ders anlatımı, tartışma
6. Hafta
Mesleki, Örgütsel ve Yönetsel Etik
Ders anlatımı, tartışma
7. Hafta
Mesleki, Örgütsel ve Yönetsel Etik
Ders anlatımı, tartışma
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Etik Dışı Davranışlar
Ders anlatımı, tartışma
10. Hafta
Mesleki ve Örgütsel Açıdan Etiğin Önemi, Etik Dışı Davranışların Çözümü Kapsamında Etik Kurallar ve Uygulamalar
Ders anlatımı, tartışma
11. Hafta
Mesleki ve Örgütsel Açıdan Etiğin Önemi, Etik Dışı Davranışların Çözümü Kapsamında Etik Kurallar ve Uygulamalar
Ders anlatımı, tartışma
12. Hafta
Etiğe Uygun Karar Verme
Ders anlatımı, tartışma
13. Hafta
Etiğe Uygun Karar Verme
Ders anlatımı, tartışma
14. Hafta
Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Ders anlatımı, tartışma
15. Hafta
Final
Sınav
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
Derse Devam / Katılım
14
0
Final
1
60
ÖÇ-1
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar
ÖÇ-2
Meslek etiği ve etik ilkelerini tanımlar ve uygular.
ÖÇ-3
Yönetsel etik konusunda bilgi sahibi olur ve işletme örgütlerinin ahlaki ve sosyal sorumluluklarının ne olduğunu güncel gelişmeler ışığında kavrar.
ÖÇ-4
Etik standartlarını tanımlar ve işletme örgütlerinin iş ahlakı ve sosyal sorumluluk politikalarını oluşturabilir ve gerektiğinde sorgular.
ÖÇ-5
İşletme örgütlerinin iş ahlakı ve sosyal sorumluluklarının kurumsal kimlik oluşturma ve geliştirmedeki rolünü kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.