Lisans
Mühendislik Fakültesi
İnşaat Mühendisliği (Türkçe)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İnşaat Sektöründe Pazarlama Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
INS6002 İnşaat Sektöründe Pazarlama Yönetimi 2/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

İnşaat sektöründe çalışacak olan öğrencilerin, pazarlama yönetimi konusunda temel bilgileri öğrenmelerini sağlayarak gerçek hayata hazırlamaktır. 

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. MEHMET UĞURAL
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri CUMA 09:00-13:00 2B 11-13
Görüşme Saatleri ve Yeri CUMA 14:00 2-D-12
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, uygulama
Temel Kaynaklar

- Lilien, G, L, & Rangaswamy, A (2002). Marketing Engineering. Pearson Education, Inc. Upper Saddle River, New Jersey

- Pazarlama 4.0 Gelenekselden Dijitale. Philip KOTLER

- Mehmet Oluç (2006), Temel Pazarlama Kavramları, Beta Basım, İstanbul.

- Sezer Korkmaz vd. (2009), Pazarlama Kavramlar-İlkeler- Kararlar,Siyasal Kitabevi, Ankara.

- Peter Doyle (2003), Değer Temelli Pazarlama, Çev.Gülfidan Barış, MediaCat, Ankara.

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama Yönetimine giriş Sözlü anlatım
2. Hafta Pazarlama Kavramı Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta Pazarlama stratejileri Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta Pazarlama Araştırmaları Sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta Satın alma davranışları ve hedef kitlesi Sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta Pazarlama karması (4P+S) Sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta Ürün planlama ve fiyatlama Sözlü anlatım, uygulama
8. Hafta Yarıyıl içi sınavı Sınav
9. Hafta Dağıtım kanalları ve fiyatlandırma stratejisi Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta Hedef kitlesi ve promosyon Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta Reklamcılık Sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta Takım çalışması ve pazarlamadaki önemi Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta Takım çalışması ve pazarlamadaki önemi Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta Dönem özeti ve değerlendirme Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İnşaat sektöründe pazarlama yönetimi konusunda bilgi sahibi olur (bilgi)
ÖÇ-2Pazarlama araştırması yapabilecek bilgilere sahip olur (bilgi)
ÖÇ-3Pazarlama karmasının özelliklerini bilir (bilgi)
ÖÇ-4Reklamcılık çeşitleri ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur (bilgi)
ÖÇ-5Pazarlama yönetiminde takım ruhunun önemini kavrar (bilgi)
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin için ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11