Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Moleküler Biyoloji ve Genetik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Hesapsal biyoloji ve biyoinformatik laboratuvarı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FMGD0025 Hesapsal biyoloji ve biyoinformatik laboratuvarı 1/0/4 SA Türkçe/İngilizce 8
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında, DNA, RNA ve protein dizilim araçlarının tanımlanması, WORKBENCH kullanımı, veri bankalarına erişim ve veri bankacılığının temelleri, fonksiyonel geneomik ve proteomik analizlerinin sonuçlarının irdelenmesi, 3D makromolekül tahmin stratejileri, filogenetik ağaçların kurulum stratejileri konusunda bilgi aktarılacak ve öğrencilerin deneyim kazanması sağlanacaktır.
Ön Koşullar Ön koşul bulunmamaktadır.
Eş Koşullar Eş koşul bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Özel koşul bulunmamaktadır.
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Çimen ATAK
Asistanlar Henüz belirlenmedi
Ders Gün,Saat ve Yeri Henüz belirlenmedi
Görüşme Saatleri ve Yeri MOBIGEN Binası, hafta içi hergün
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar http://workbench.sdsc.edu/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed

http://www.ccmb.med.umich.edu/bioinf-core/tools

http://bioinformaticsweb.net/tools.html
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Veri tabanları tanımlama ve kullanımı Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
2. Hafta Veri tabanları tanımlama ve kullanımı Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
3. Hafta Veri tabanları tanımlama ve kullanımı Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
4. Hafta Biyoinformatik hesaplama mantığı: DNA dan Proteine uzun bir yol Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
5. Hafta Workbench: Alignment Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
6. Hafta Workbench: Alignment Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
7. Hafta Workbench: Alignment Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
8. Hafta Reactome Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
9. Hafta Reactome Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
10. Hafta GEO2R Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
11. Hafta Protein veritabanlarında kalıp üzerinden yapı tahmini Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
12. Hafta Protein veritabanlarında kalıp üzerinden yapı tahmini Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
13. Hafta Protein veritabanlarında kalıp üzerinden yapı tahmini Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
14. Hafta Analiz, Final sınavı Bilgilerin geri çağrılması
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 5 50
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1DNA, RNA ve protein dizilim araçlarının tanımlanması ve kullanım stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2Biyoinformatik kaynaklara ulaşabilmek ve veri analizi konusunda hedeflere özgü uygulama gegerçeklleştirebilmek
ÖÇ-3Çoklu veri analizlerinin fonksiyonel genomik ve proteomik veriler için gerçekleştirebilmek
ÖÇ-4 3D makromolekül tahmin stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-5Filogenetik ağaçların kurulum stratejileri konusunda bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
PÇ-11Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5