Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları ve Tartışmalar
Ders Kodu
Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
OYL0006
Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları ve Tartışmalar
3/0/0
SA
Türkçe
7
Dersin Amacı
Bu dersin amacı okul öncesi öğrencilerin Türkiye’de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme, erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma, erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme, erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklama, farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma, erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme konularında bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Mehmet Toran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 18.00-20.50, Ataköy Yerleşkesi, 5. Kat C Koridoru Derslik 8-10
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 13.00-14.00- Basın Ekspres Yerleşkesi B Blok 10 Kat 115 Nolu Ofis
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Tartışma, Sunum
Temel Kaynaklar
Bekman, S., & Gürlesel, C. F. (2005). Doğru başlangıç: Türkiye’de okul öncesi eğitim. Istanbul: TÜSİAD
ERG-AÇEV. (2016). Her çocuğa eşit fırsat: Türkiye’de erken çocukluk eğitiminin durumu ve öneriler, Istanbul: ERG-AÇEV yayınları
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum/Tartışma
2. Hafta
Erken çocukluk eğitiminin tanımı ve önemi
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum/Tartışma
3. Hafta
Türkiye’de Erken Çocukluk Eğitiminin Tarihi
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum/Tartışma
4. Hafta
Türkiye’de Uygulanan Erken Çocukluk Eğitimi Programları
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum/Tartışma
5. Hafta
Türkiye’de erken çocukluk eğitimi, yasal temeller ve düzenlemeler, kurumsal yapı
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum/Tartışma
6. Hafta
Türkiye’de erken çocukluk eğitimi, yasal temeller ve düzenlemeler, kurumsal yapı
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum/Tartışma
7. Hafta
Türkiye’de erken çocukluk eğitimi, yasal temeller ve düzenlemeler, kurumsal yapı
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum/Tartışma
8. Hafta
Türkiye’de erken çocukluk eğitiminde bütçe ve finansman olanaklar, fayda-maliyet analizi
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum/Tartışma
9. Hafta
Erken Çocukluk Eğitimi Güncel Tartışmalar
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum/Tartışma
10. Hafta
Erken Çocukluk Eğitimi Güncel Tartışmalar
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum/Tartışma
11. Hafta
Erken Çocukluk Eğitimi Güncel Tartışmalar
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum/Tartışma
12. Hafta
Erken Çocukluk Eğitimi Güncel Tartışmalar
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum/Tartışma
13. Hafta
Erken Çocukluk Eğitimi Güncel Tartışmalar
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum/Tartışma
14. Hafta
Erken Çocukluk Eğitimi Güncel Tartışmalar
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum/Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Projeler
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını bilir ve açıklar.
ÖÇ-2
Öğrenciler erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını kazanırlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin farkındalık kazanırlar.
ÖÇ-4
Öğrenciler erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini bilir ve açıklar.
ÖÇ-5
Öğrenciler erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri bilir ve açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Bilimsel çalışmalar yapabilmek için araştırma sürecinin her aşamasında gerekli olan bilimsel yöntem ve teknikleri, istatistiksel araçları ve ölçme değerlendirme yöntemlerini etkin bir şekilde bilir ve kullanır.
PÇ-2
Araştırma sürecinde elde edilen bulguların, bilimsel yöntem ve tekniklerin kuralları ve standartları çerçevesinde detaylı bir şekilde değerlendirir ve analiz eder.
PÇ-3
Okul öncesi eğitimi disiplinin içerisinde yer alan ve sürekli olarak yenilenen bilgi birikimini hem ulusal hem de uluslararası çapta gerçekleşen güncel gelişmeleri, araştırmaları ve yayınları alanın önde gelen akademik dergileri, konferans bildirileri, çeşitli eğitim politikaları ve uygulamalarına dair raporlar gibi çeşitli kaynaklardan sürekli bir şekilde izler ve değerlendirir.
PÇ-4
Ulusal ve uluslararası alanda okul öncesi eğitim için geliştirilmiş olan çeşitli eğitim programlarının temellerini, prensiplerini ve uygulamalı yönlerini kapsamlı bir şekilde tanır.
PÇ-5
Çağdaş eğitim biliminde yer alan öğrenme ve öğretme ile ilgili kavramları ve metodolojileri detaylı bir biçimde öğrenir ve farklı pedagojik yaklaşımların, teorilerin ve eğitim stratejilerinin özelliklerini, avantajlarını ve potansiyel zorluklarını birbirleriyle kapsamlı bir şekilde karşılaştırır.
PÇ-6
Okul öncesi eğitim kapsamında, bilimsel yöntem ve tekniklerin rehberliğinde, pedagojik teorileri ve çocuk gelişimi üzerine yapılan güncel araştırmaları temel alıp, bu bilgileri pratikte uygulayarak, çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal becerilerini destekleyen, etkileşimli ve öğrenmeye teşvik edici ortamlar ve programlar oluşturur.
PÇ-7
Okul öncesi eğitim disiplinin sınırlarını genişleterek, farklı akademik disiplinlerden gelen teorik bilgiler ve uygulamalı teknikler ile çocukların sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel becerilerini eş zamanlı olarak geliştirecek yenilikçi eğitim stratejileri ve materyalleri geliştirirler.
PÇ-8
Okul öncesi eğitim alanında karşılaşılan zorlukları ve problemleri tanımlama ve analiz etme konusunda pedagojik teorileri, çocuk gelişimi ile ilgili en güncel araştırmaları ve iyi uygulama örneklerini temel alarak çok boyutlu bir bakış açısı geliştirir ve çözümler üretir.
PÇ-9
Erken çocukluk gelişimi ve eğitimi konusunda yapılan bilimsel araştırmaların ve elde edilen kanıtların kapsamlı bir analizini gerçekleştirme ve bilimsel kanıtları değerlendirebilme becerisine dayanarak uygun çalışmalar yürütür.
PÇ-10
Okul öncesi eğitim alanında aile katılımını teşvik eden çeşitli modelleri ve stratejileri geniş bir perspektifte inceler ve bu bilgilere dayanarak, eğitim süreçlerinde ailelerin aktif rol almasını sağlayacak çalışmaları tasarlar ve uygular.
PÇ-11
Ulusal ve uluslararası alanda uygulanan okul öncesi eğitim programlarını, çeşitli pedagojik yaklaşımlar ve teorik çerçeveler ışığında kapsamlı bir şekilde inceleyip analiz eder.
PÇ-12
Eğitim alanında hızla ilerleyen dijital dönüşüm süreci içerisinde, çocukların hem dijital becerilerini hem de genel öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek, sağlıklı ve güvenli bir teknoloji kullanım alışkanlığı kazanmalarını teşvik etmek için çeşitli yöntemlerden faydalanır.
PÇ-13
Okul öncesi eğitimi alanında edinilen bilgi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda farklı alanlardan gelen uzmanlarla işbirliği yaparak, çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimini destekleyecek yenilikçi ve bütüncül eğitim stratejileri geliştirir ve uygular.
PÇ-14
Toplumsal sorumluluk bilinci ile toplumun farklı kesimlerinin ihtiyaçlarını ve beklentilerini dikkate alarak toplumsal farkındalık yaratmaya, sosyal çevrenin sorunlarına yönelik bilgi birikiminin artmasına ve pozitif değişiklikler sağlamaya ve toplumun bu sorunlar karşısında daha donanımlı hale gelmesine katkıda bulunur.
PÇ-15
Okul öncesi eğitim alanında eğitimle ilgili ulusal ve uluslararası mevcut sorunları etkili bir şekilde ele alıp, bu sorunlara karşı yenilikçi çözümler üreterek, eğitim kalitesinin artırılması ve çocukların daha iyi bir eğitim deneyimi yaşaması yönünde önemli adımlar atar.