Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Okul Öncesi Eğitimi (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Erken Çocuklukta Düşünme Becerileri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OYL0010 Erken Çocuklukta Düşünme Becerileri 3/0/0 SA Türkçe 7
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, erken çocuklukta düşünme becerilerinin neler olduğu, nasıl geliştiği ve ne şekilde değerlendirilebileceğine dair bilgi oluşturmak ve bu bilgilerden yola çıkarak erken çocuklukta düşünme becerilerine dair araştırma tasarımı oluşturma becerisi edindirmektir.
Ön Koşullar Ön koşul bulunmamaktadır.
Eş Koşullar Ek koşul bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Özel koşul bulunmamaktadır.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Ebru AYDIN YÜKSEL
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, Ataköy Kampüs, 5B121416, 18:00-21:00
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, Basın Ekspres Kampüsü, B10-5, 14:00-16:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım

-Sunum

-Tartışma

-Raporlama
Temel Kaynaklar -Özden, Y. (2014). Öğrenme ve öğretme. Pegem Akademi.

-Duman, B. (2015). Neden beyin temelli öğrenme? Pegem Akademi.

-Madi, B. (2014). Öğrenme beyinde nasıl oluşur? (3.baskı). Efil Yayınları.

-Akın, A., & Abacı, R. (2011). Biliş ötesi. Nobel.

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Erken Çocuklukta Düşünme Becerileri Anlatım
2. Hafta Erken Çocuklukta Problem Çözme Becerileri Anlatım
3. Hafta Erken Çocuklukta Hafıza Becerileri Araştırma Anlatım Tartışma
4. Hafta Erken Çocuklukta Yaratıcı Düşünme Araştırma Anlatım Tartışma
5. Hafta Erken Çocuklukta Eleştirel Düşünme Araştırma Anlatım Tartışma
6. Hafta Erken Çocuklukta Felsefi Sorgulama ve Felsefi Düşünce Araştırma Anlatım Tartışma
7. Hafta Ara Sınav Saha Çalışması
8. Hafta Erken Çocuklukta Beyin Temelli Öğrenme Araştırma Anlatım Tartışma
9. Hafta Erken Çocuklukta Üstbilişsel Beceriler Araştırma Anlatım Tartışma
10. Hafta Erken Çocukluk Düşünme Becerileri - Araştırma Tasarımı Araştırma Anlatım Tartışma
11. Hafta Erken Çocukluk Düşünme Becerileri - Veri Toplama Araştırma Raporlama
12. Hafta Erken Çocukluk Düşünme Becerileri - Veri Analizi Araştırma Raporlama
13. Hafta Erken Çocukluk Düşünme Becerileri - Raporlaştırma Araştırma Raporlama
14. Hafta Dönem Sonu Sınavı Saha Çalışması Rapor Sunumu
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Projeler 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1Erken çocuklukta düşünme becerilerinin neler olduğunu bilir.
ÖÇ-2Erken çocuklukta düşünme becerilerinin nasıl geliştiğini bilir.
ÖÇ-3Erken çocuklukta düşünme becerilerinin beyin gelişimi ile ilişkisini açıklar.
ÖÇ-4Erken çocuklukta düşünme becerilerinin birbirleri ile etkileşimini açıklar.
ÖÇ-5Erken çocuklukta düşünme becerilerini değerlendirebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Bilimsel çalışmalar yapabilmek için araştırma sürecinin her aşamasında gerekli olan bilimsel yöntem ve teknikleri, istatistiksel araçları ve ölçme değerlendirme yöntemlerini etkin bir şekilde bilir ve kullanır.
PÇ-2Araştırma sürecinde elde edilen bulguların, bilimsel yöntem ve tekniklerin kuralları ve standartları çerçevesinde detaylı bir şekilde değerlendirir ve analiz eder.
PÇ-3Okul öncesi eğitimi disiplinin içerisinde yer alan ve sürekli olarak yenilenen bilgi birikimini hem ulusal hem de uluslararası çapta gerçekleşen güncel gelişmeleri, araştırmaları ve yayınları alanın önde gelen akademik dergileri, konferans bildirileri, çeşitli eğitim politikaları ve uygulamalarına dair raporlar gibi çeşitli kaynaklardan sürekli bir şekilde izler ve değerlendirir.
PÇ-4Ulusal ve uluslararası alanda okul öncesi eğitim için geliştirilmiş olan çeşitli eğitim programlarının temellerini, prensiplerini ve uygulamalı yönlerini kapsamlı bir şekilde tanır.
PÇ-5Çağdaş eğitim biliminde yer alan öğrenme ve öğretme ile ilgili kavramları ve metodolojileri detaylı bir biçimde öğrenir ve farklı pedagojik yaklaşımların, teorilerin ve eğitim stratejilerinin özelliklerini, avantajlarını ve potansiyel zorluklarını birbirleriyle kapsamlı bir şekilde karşılaştırır.
PÇ-6Okul öncesi eğitim kapsamında, bilimsel yöntem ve tekniklerin rehberliğinde, pedagojik teorileri ve çocuk gelişimi üzerine yapılan güncel araştırmaları temel alıp, bu bilgileri pratikte uygulayarak, çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal becerilerini destekleyen, etkileşimli ve öğrenmeye teşvik edici ortamlar ve programlar oluşturur.
PÇ-7Okul öncesi eğitim disiplinin sınırlarını genişleterek, farklı akademik disiplinlerden gelen teorik bilgiler ve uygulamalı teknikler ile çocukların sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel becerilerini eş zamanlı olarak geliştirecek yenilikçi eğitim stratejileri ve materyalleri geliştirirler.
PÇ-8Okul öncesi eğitim alanında karşılaşılan zorlukları ve problemleri tanımlama ve analiz etme konusunda pedagojik teorileri, çocuk gelişimi ile ilgili en güncel araştırmaları ve iyi uygulama örneklerini temel alarak çok boyutlu bir bakış açısı geliştirir ve çözümler üretir.
PÇ-9Erken çocukluk gelişimi ve eğitimi konusunda yapılan bilimsel araştırmaların ve elde edilen kanıtların kapsamlı bir analizini gerçekleştirme ve bilimsel kanıtları değerlendirebilme becerisine dayanarak uygun çalışmalar yürütür.
PÇ-10Okul öncesi eğitim alanında aile katılımını teşvik eden çeşitli modelleri ve stratejileri geniş bir perspektifte inceler ve bu bilgilere dayanarak, eğitim süreçlerinde ailelerin aktif rol almasını sağlayacak çalışmaları tasarlar ve uygular.
PÇ-11Ulusal ve uluslararası alanda uygulanan okul öncesi eğitim programlarını, çeşitli pedagojik yaklaşımlar ve teorik çerçeveler ışığında kapsamlı bir şekilde inceleyip analiz eder.
PÇ-12Eğitim alanında hızla ilerleyen dijital dönüşüm süreci içerisinde, çocukların hem dijital becerilerini hem de genel öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek, sağlıklı ve güvenli bir teknoloji kullanım alışkanlığı kazanmalarını teşvik etmek için çeşitli yöntemlerden faydalanır.
PÇ-13Okul öncesi eğitimi alanında edinilen bilgi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda farklı alanlardan gelen uzmanlarla işbirliği yaparak, çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimini destekleyecek yenilikçi ve bütüncül eğitim stratejileri geliştirir ve uygular.
PÇ-14Toplumsal sorumluluk bilinci ile toplumun farklı kesimlerinin ihtiyaçlarını ve beklentilerini dikkate alarak toplumsal farkındalık yaratmaya, sosyal çevrenin sorunlarına yönelik bilgi birikiminin artmasına ve pozitif değişiklikler sağlamaya ve toplumun bu sorunlar karşısında daha donanımlı hale gelmesine katkıda bulunur.
PÇ-15Okul öncesi eğitim alanında eğitimle ilgili ulusal ve uluslararası mevcut sorunları etkili bir şekilde ele alıp, bu sorunlara karşı yenilikçi çözümler üreterek, eğitim kalitesinin artırılması ve çocukların daha iyi bir eğitim deneyimi yaşaması yönünde önemli adımlar atar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5