Mimari tasarımda sürdürülebilirlik anlayışının yerleştirilmesi, kapsamının öğrenilmesi bağlamında yeşil bina kavramının gerektirdiği ortamı, uygulama koşullarını ve yasal olanakları ortaya koymak
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
Tasarıma yönelik uygulama yapılacak
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Neslihan Dostoğlu
Asistanlar
yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
2022-2023 Güz yarıyılında yapılmamaktadır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Esra Fidanoğlu, Salı günü saat: 11:00-12:00, ofis: 2C15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
--Seminer ve tasarımlar üzerinden tartışma
Temel Kaynaklar
1. McLennan, J. F. (2004), The Philosophy of Sustainable Design
2. JA Tainter 1988 The Collapse of Complex Societies Cambridge Univ. Press
3. Buzz Holling 1973 Resilience and Stability of Ecological Systems
4. Various. " Guiding Principles of Sustainable Design." Chapter 9: Waste Prevention. Accessed at [2].
5. Anastas, P. L. and Zimmerman, J. B. (2003). "Through the 12 principles of green engineering". Environmental Science and Technology. March 1. 95-101A.
6. D. Vallero and C. Brasier (2008), Sustainable Design: The Science of Sustainability and Green Engineering. John Wiley and Sons, Inc., Hoboken, NJ, ISBN 0470130628.
7. Paul Hawken, Amory B. Lovins, and L. Hunter Lovins (1999). Natural Capitalism: Creating the Next Industrial Revolution. Little, Brown.
8. Ryan, Chris (2006). "Dematerializing Consumption through Service Substitution is a Design Challenge". Journal of Industrial Ecology. 4(1).
9. Ben-Gal I., Katz R. and Bukchin J., "Robust Eco-Design: A New Application for Quality Engineering", IIE Transactions, Vol. 40 (10), p. 907 - 918. Available at: http://www.eng.tau.ac.il/~bengal/Eco_Design.pdf
10. Various. " Guiding Principles of Sustainable Design." THE PRINCIPLES OF SUSTAINABILITY. Accessed at [4].
11. Fan Shu-Yang, Bill Freedman, and Raymond Cote (2004). "Principles and practice of ecological design". Environmental Reviews. 12: 97–112. link
1. Lacey, E. (2009). Contemporary ceramic design for meaningful interaction and emotional durability: A case study. International Journal of Design, 3(2), 87-92
2. Clark, H. & Brody, D., Design Studies: A Reader, Berg, New York, US, 2009, p531
3. Ji Yan and Plainiotis Stellios (2006): Design for Sustainability. Beijing: China Architecture and Building Press. ISBN 7-112-08390-7
4. Holm, Ivar (2006). Ideas and Beliefs in Architecture and Industrial design: How attitudes, orientations, and underlying assumptions shape the built environment. Oslo School of Architecture and Design. ISBN 82-547-0174-1.
5. Feenstra, G (December 1997). What Is Sustainable Architecture?. Retrieved June 27, 2009, from UC SAREP Web site: [5]
Sertifika sistemlerinin incelenmesi ve değerlendirmesi, Ödev 3
Seminer ve uygulama
7. Hafta
Ödev 3 Tartışma
Tartışma ve uygulama
8. Hafta
Türkiye’de yeşil bina uygulama olanakları ve örneklerinin incelenmesi, Ödev 4
Seminer ve uygulama
9. Hafta
Ödev 4 Tartışma
Tartışma ve uygulama
10. Hafta
Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım
Tartışma ve uygulama
11. Hafta
Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım
Tartışma ve uygulama
12. Hafta
Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım
Tartışma ve uygulama
13. Hafta
Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım
Tartışma ve uygulama
14. Hafta
Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım
Tartışma ve uygulama
15. Hafta
Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım
Tartışma ve uygulama
16. Hafta
Sunuş
Tartışma
17. Hafta
Uygulama
Uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
4
40
Projeler
1
60
ÖÇ-1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, kuramsal ve uygulamalı Mimari tasarım bilgilerini kullanabilme; uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ; farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
ÖÇ-2
Mimari tasarım ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme; ve disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
ÖÇ-3
Mimari tasarım ile ilişkili karmaşık sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözümleyebilme; bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme; uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
ÖÇ-4
Mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme .
ÖÇ-5
Mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme .
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma.(BİLGİ)
PÇ-2
Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3
İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4
Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7
Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8
Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-9
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10
Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)