Tarihi bir yapının rölöve, restitüsyon ve restorasyon projelerinin ve rölöve raporlarının hazırlanabilmesi için gerekli, ölçme bilgisi, araştırma yöntem ve kaynakları, geleneksel malzeme ve yapım teknikleri konularında bilgi sahibi olma, tarihi bir yapının, tipoloji, malzeme ve yapım tekniklerinden yola çıkarak benzerleri içerisindeki konumunu değerlendirebilme ve tarihlendirebilme, tarihi bir yapı ile ilgili belge ve fiziksel verilerden yola çıkarak farklı dönemlerin tanımlama konusundaki problemleri çözme becerisine sahip olma, malzeme ve strüktürel bozulmalarla ilgili ileri düzeyde bilgileri değerlendirebilme ve bozulmaların giderilmesinde uygun teknikleri kullanabilme yetkinliklerinin öğrenciye kazandırılması.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders Tanıtımı
Anlatım
2. Hafta
Belirlenen Yapı ile ilgili Araştırma
Eleştiri ve Değerlendirme
3. Hafta
Alan Gezisi- Alan Çalışmalarının Tamamlanması
Eleştiri ve Değerlendirme
4. Hafta
Rölöve ve Analiz Çalışmaları
Eleştiri ve Değerlendirme
5. Hafta
Rölöve ve Analiz Çalışmaları
Eleştiri ve Değerlendirme
6. Hafta
Rölöve ve Analiz Çalışmaları
Eleştiri ve Değerlendirme
7. Hafta
Rölöve ve Analiz Çalışmaları
Eleştiri ve Değerlendirme
8. Hafta
I. Ara Jüri
I. Ara Jüri
9. Hafta
Restitüsyon Çalışmaları
Eleştiri ve Değerlendirme
10. Hafta
Restitüsyon Çalışmaları
Eleştiri ve Değerlendirme
11. Hafta
Restitüsyon Çalışmaları
Eleştiri ve Değerlendirme
12. Hafta
II. Ara Jüri
II. Ara Jüri
13. Hafta
Restorasyon ve Yeniden Kullanım Çalışmaları
Eleştiri ve Değerlendirme
14. Hafta
Restorasyon ve Yeniden Kullanım Çalışmaları
Eleştiri ve Değerlendirme
15. Hafta
Final Jürisi
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
50
Derse Devam / Katılım
1
20
Ara jüri
2
30
ÖÇ-1
Tarihi bir yapının, tipolojik karşılaştırmalarını yapabilme, malzeme ve yapım tekniklerinden yola çıkarak benzerleri içerisindeki konumunu değerlendirebilme ve tarihlendirebilme, tarihi bir yapı ile ilgili belge ve fiziksel verilerden yola çıkarak farklı dönemlerin tanımlama konusundaki problemleri çözme becerisine sahip olma.
ÖÇ-2
Malzeme ve strüktürel bozulmalarla ilgili ileri düzeyde bilgileri değerlendirebilme ve bozulmaların giderilmesinde uygun teknikleri kullanabilme.
ÖÇ-3
Tarihi bir yapının hasarlarını ve koruma sorunlarını tespit edebilme ve bunların giderilmesine yönelik olarak uygun koruma yaklaşımlarını ve restorasyon tekniklerini belirleyebilme.
ÖÇ-4
Tarihi bir yapının rölöve çizimlerinin bilimsel yöntemlerle hazırlanabilmesi için gerekli ölçme bilgisi sahibi olma.
ÖÇ-5
Tarihi bir yapının restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanabilmesi için gerekli araştırma yöntemleri ve kaynakları, geleneksel malzeme ve yapım teknikleri konularında bilgi sahibi olma.
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-2
Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3
İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4
Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7
Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8
Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-9
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10
Çağdaş tasarım sorunları karşısında süreçleri analiz edebilme ve mekansal, biçimsel, toplumsal, yapısal ve ekonomik boyutları ile özgün tasarım ve proje geliştirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)