Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimari Tasarım (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Tarihi bir yapının rölöve, restitüsyon ve restorasyon projelerinin ve rölöve raporlarının hazırlanabilmesi için gerekli, ölçme bilgisi, araştırma yöntem ve kaynakları, geleneksel malzeme ve yapım teknikleri konularında bilgi sahibi olma, tarihi bir yapının, tipoloji, malzeme ve yapım tekniklerinden yola çıkarak benzerleri içerisindeki konumunu değerlendirebilme ve tarihlendirebilme, tarihi bir yapı ile ilgili belge ve fiziksel verilerden yola çıkarak farklı dönemlerin tanımlama konusundaki problemleri çözme becerisine sahip olma, malzeme ve strüktürel bozulmalarla ilgili ileri düzeyde bilgileri değerlendirebilme ve bozulmaların giderilmesinde uygun teknikleri kullanabilme yetkinliklerinin öğrenciye kazandırılması.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders Tanıtımı Anlatım
2. Hafta Belirlenen Yapı ile ilgili Araştırma Eleştiri ve Değerlendirme
3. Hafta Alan Gezisi- Alan Çalışmalarının Tamamlanması Eleştiri ve Değerlendirme
4. Hafta Rölöve ve Analiz Çalışmaları Eleştiri ve Değerlendirme
5. Hafta Rölöve ve Analiz Çalışmaları Eleştiri ve Değerlendirme
6. Hafta Rölöve ve Analiz Çalışmaları Eleştiri ve Değerlendirme
7. Hafta Rölöve ve Analiz Çalışmaları Eleştiri ve Değerlendirme
8. Hafta I. Ara Jüri I. Ara Jüri
9. Hafta Restitüsyon Çalışmaları Eleştiri ve Değerlendirme
10. Hafta Restitüsyon Çalışmaları Eleştiri ve Değerlendirme
11. Hafta Restitüsyon Çalışmaları Eleştiri ve Değerlendirme
12. Hafta II. Ara Jüri II. Ara Jüri
13. Hafta Restorasyon ve Yeniden Kullanım Çalışmaları Eleştiri ve Değerlendirme
14. Hafta Restorasyon ve Yeniden Kullanım Çalışmaları Eleştiri ve Değerlendirme
15. Hafta Final Jürisi
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 50
Derse Devam / Katılım 1 20
Ara jüri 2 30


ÖÇ-1Tarihi bir yapının, tipolojik karşılaştırmalarını yapabilme, malzeme ve yapım tekniklerinden yola çıkarak benzerleri içerisindeki konumunu değerlendirebilme ve tarihlendirebilme, tarihi bir yapı ile ilgili belge ve fiziksel verilerden yola çıkarak farklı dönemlerin tanımlama konusundaki problemleri çözme becerisine sahip olma.
ÖÇ-2Malzeme ve strüktürel bozulmalarla ilgili ileri düzeyde bilgileri değerlendirebilme ve bozulmaların giderilmesinde uygun teknikleri kullanabilme.
ÖÇ-3Tarihi bir yapının hasarlarını ve koruma sorunlarını tespit edebilme ve bunların giderilmesine yönelik olarak uygun koruma yaklaşımlarını ve restorasyon tekniklerini belirleyebilme.
ÖÇ-4Tarihi bir yapının rölöve çizimlerinin bilimsel yöntemlerle hazırlanabilmesi için gerekli ölçme bilgisi sahibi olma.
ÖÇ-5Tarihi bir yapının restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanabilmesi için gerekli araştırma yöntemleri ve kaynakları, geleneksel malzeme ve yapım teknikleri konularında bilgi sahibi olma.
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-2Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-9Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10Çağdaş tasarım sorunları karşısında süreçleri analiz edebilme ve mekansal, biçimsel, toplumsal, yapısal ve ekonomik boyutları ile özgün tasarım ve proje geliştirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--