Mevcut mekanların yeni koşullara uyumunun sağlanmasında çok çeşitli sebepler bulunmaktadır. Değişen dünya gereksinimlere bir yanıt olarak bina eklerinin tasarımı ve eski binaların günümüz ihtiyaçlarına göre yeniden işlevlendirilmesi veya yeni ekler gelmesi her zaman özel bir tasarım problemi olmuştur. Bu dersin amacı, eski binaların yeniden değerlendirilmesinde ve yeni eklerin getirilmesinde dikkat edilmesi gereken genel kriterler ve uygulamaları ele almaktır.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
DOÇ. DR. YASEMİN ERKAN YAZICI
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 13:00-15:45 online
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 11:00-12:00 2C01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım
Temel Kaynaklar
Altınoluk, Ü., (2000), "Binaların Yeniden Kullanımı", YEM Yayınları.
Arslan, G.Y., (2010), "Kurala Dayalı Tadilat Projesi Hazırlama Yöntemi", TMMOB Mimarlar Odası Yayını.
Mornement, A.,Annabel, B., (2009), "Infill New Houses for Urban Sites",Laurence King Publishing.
Schittich, C., (20003), "In Dtail Building in Existing Fabric/Refurbishmen", Birkhauser Verlag.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Programın açıklanması, tanışma.
Anlatım
2. Hafta
Makale sunumu
Anlatım
3. Hafta
Makale sunumu
Anlatım
4. Hafta
Makale sunumu
Anlatım
5. Hafta
örnek sunumu (Dünya+Türkiye)
Anlatım
6. Hafta
örnek sunumu (Dünya+Türkiye)
Anlatım
7. Hafta
Yer seçim kararları, analizler…
İhtiyaç programının oluşturulması
Diyagramlarla görselleştirme
Anlatım
8. Hafta
Yer seçim kararları, analizler…
İhtiyaç programının oluşturulması
Diyagramlarla görselleştirme
9. Hafta
Yer seçim kararları, analizler…
İhtiyaç programının oluşturulması
Diyagramlarla görselleştirme
Anlatım
10. Hafta
Ödev teslim
Anlatım
11. Hafta
Final teslimi için hazırlıklar
Anlatım-proje
12. Hafta
Final teslimi için hazırlıklar
Anlatım-proje
13. Hafta
Final teslimi için hazırlıklar
Anlatım-proje
14. Hafta
Final teslimi için hazırlıklar
Anlatım-proje
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1. Sürdürülebilirlik kavramı, tarihsel, kültürel yapısal özellikleri ve bu özelliklerin tasarımda nasıl değerlendirilebileceği bağlamında “koruma”konusu ve konuya yönelik uluslar arası kararlar hakkında bilgi sahibi olma (BİLGİ),
ÖÇ-2
2. Tarihi mekan, yeni oluşturulacak mekan ve zaman kavramları arasında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek ve birlikteliklerini oluşturabilecek bilgiye sahip olma (BİLGİ),
ÖÇ-3
3. Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi farklı tarihi yapı gruplarının yeniden işlevlendirilmesi konusundaki güncel yaklaşımlarla, yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma (BECERİ).
ÖÇ-4
4. Çağdaş tasarım sorunları karşısında yeni yapı ve eski yapıya yeni fonksiyon ve ek uygulamaları ve proje geliştirme yetkinliğine sahip olma (YETKİNLİK).
ÖÇ-5
5. Infill” mekanlarla, biçimsel, toplumsal, yapısal ve ekonomik boyutları ile özgün tasarım ve proje geliştirme yetkinliğine sahip olma (YETKİNLİK).
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-2
Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3
İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4
Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7
Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8
Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-9
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10
Çağdaş tasarım sorunları karşısında süreçleri analiz edebilme ve mekansal, biçimsel, toplumsal, yapısal ve ekonomik boyutları ile özgün tasarım ve proje geliştirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)