Bu dersin amacı, bilgisayar grafikleri teknolojilerini ve bu teknolojilerin donanımsal ve yazılımsal uygulamalarını çağdaş animasyon ve render teknikleri kullanarak öğrenmektir. Render, animasyon ve sanal gerçeklik teknolojileri, bilgisayar grafikleri teknolojilerinin prensiplerini kullanmaktadır. Profesyonel olarak bu teknikleri kullananların bilgisayar grafikleri prensiplerini bilmeleri zorunludur. Ders kapsamında modelleme teknikleri ve bu modellerin birbirlerine dönüştürülmesi anlatılacaktır. Aydınlatma, ışın izleme (raytracing) ve radiosity yöntemleri ve ileri kaplama teknikleri anlatılacaktır. Animasyon teknikleri işlenecek, animasyon içinde kullanılan kinematik kavramı ve insan hareketlerinin nasıl yapıldığı anlatılacaktır. Sanal gerçeklik örnekleri uygulamalı olarak gösterilecektir. Dersin sonunda, üç boyutlu modelleme, sanal gerçeklik ve aydınlatma simülasyonu teknolojilerinin kullanılacağı bir alan çalışması yapılacaktır. Bu çalışma ile çeşitli animasyon ve render teknolojileri arasındaki farklılıkların görsel sonuç olarak deneyimlenmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Kullanılan kaynakların bir kısmının Türkçe olmamasından dolayı dersi alacak olan öğrencilerin İngilizce bilgilerinin temel düzeyde olması gerekmektedir. Bu dersi almak isteyen öğrencilerin yeni bilgisayar programları kullanmaya hevesli olmaları dersin daha verimli geçmesini sağlayacaktır.
Öğretim Üyeleri
DR. ÖĞR. ÜYESİ ESİN HASGÜL
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
2022-2023 Güz yarıyılında yapılmamaktadır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Yard. Doç. Dr. Emrah TÜRKYILMAZ, 2D-13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Temel bilgi aktarımdan sonra, çeşitli uygulamalar gerçekleştirilecektir. Yıl içi sınavı yoktur. Dönem içinde iki adet araştırma ödevi hazırlanacaktır. Dönem sonunda final sınavı olarak, küçük ölçekli bir mimari projenin animasyonu ve renderı gerçekleştirilecektir.
Temel Kaynaklar
-Kok, A., Huizing, K., van de Watering, H., (2010), "Animation&Rendering", Eindhoven University of Technology.
-Parent, R., "Computer Animation, Algorithms and Techniques. www.cis.ohio-state.edu/parent/book/outline.htm
-www.pixar.com
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin işleyişinin açıklanması
Sözlü anlatım
2. Hafta
Modelleme, modeller arası dönüşüm
Sözlü anlatım
3. Hafta
Aydınlatma, Malzeme
Sözlü anlatım
4. Hafta
1. Araştırma Ödevi
Sözlü anlatım
5. Hafta
Güncel animasyon ve render programları
Sözlü anlatım
6. Hafta
1. Araştırma Ödevi
Seminer
7. Hafta
Animasyon teknikleri 1
Uygulama 1
8. Hafta
Animasyon teknikleri 2
Uygulama 2
9. Hafta
II. Araştırma Ödevi
Seminer
10. Hafta
Renderfarm 1
Uygulama 3
11. Hafta
Renderfarm 2
Uygulama 4
12. Hafta
Sanal gerçeklik modeli hazırlama 1
Sözlü anlatım
13. Hafta
Sanal gerçeklik modeli hazırlama 2
Uygulama 5
14. Hafta
Hareket Modelleme
Uygulama 6
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
6 adet uygulama
6
40
Final
1
40
ÖÇ-1
Hareket, sanal gerçeklik, üç boyutlu modelleme kavramları hakkında ileri düzeyde bilgilenmek
ÖÇ-2
Bilgisayar grafik prensipleri, animasyon ve render teknikleri hakkında bilgilenmek
ÖÇ-3
Bilgisayar grafik teknolojileri hakkında ileri düzeyde bilgilenmek ve kullanabilmek
ÖÇ-4
Fiziksel model ve sayısal model ilişkisini ileri düzeyde kurabilmek
ÖÇ-5
Güncel animasyon ve render teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-2
Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3
İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4
Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7
Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8
Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-9
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10
Çağdaş tasarım sorunları karşısında süreçleri analiz edebilme ve mekansal, biçimsel, toplumsal, yapısal ve ekonomik boyutları ile özgün tasarım ve proje geliştirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)