Bir mimari tasarım konusu çerçevesinde, süreç boyunca konunun toplumsal, ekonomik, teknolojik boyutları da dikkate alınarak bir sonuç ürünün hazırlanması.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
DOC. DR. ASİYE AKGÜN GÜLTEKİN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 13:00-15:00, 1 C 12-14
Görüşme Saatleri ve Yeri
Önceden randevu alınarak belirlenir
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma, proje hazırlama ve sunum
Temel Kaynaklar
Konu ile ilgili temel kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Her dönem konuya uygun okuma listesi verilecektir.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Konunun açıklanması
2. Hafta
Literatür araştırma, okumalar
3. Hafta
Örnek araştırma
4. Hafta
Tasarım geliştirme
5. Hafta
Tasarım geliştirme
6. Hafta
Tasarım geliştirme
7. Hafta
Tasarım geliştirme
8. Hafta
Ara teslim ve jüri
9. Hafta
Tasarım geliştirme
10. Hafta
Tasarım geliştirme
11. Hafta
Tasarım geliştirme
12. Hafta
Tasarım geliştirme
13. Hafta
Tasarım geliştirme
14. Hafta
Teslim ve jüri
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Bir mimari tasarım sürecini toplumsal, ekonomik, kültürel, politik boyutları ile kavramak
ÖÇ-2
Tasarım ile yapısal sorunlar arasında ilişkinin kurulması
ÖÇ-3
Öğrencinin düşüncesini sözel, yazılı ve çağdaş bilgisayar programları ile ifade edebilmesi
ÖÇ-4
Bir mimari tasarımın gerektirdiği profesyonel yetkinliğe sahip olma
ÖÇ-5
Eleştirel ve diyalektik düşünüp, özgün çözümler üretebilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-2
Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3
İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4
Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7
Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8
Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-9
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10
Çağdaş tasarım sorunları karşısında süreçleri analiz edebilme ve mekansal, biçimsel, toplumsal, yapısal ve ekonomik boyutları ile özgün tasarım ve proje geliştirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)