Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Optisyenlik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yabancı Dil V

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
--YDI5001 3 Yabancı Dil V 3/0/0 --SAD İngilizce 3
Dersin Amacı
Bu dönem boyunca öğrencilerimize orta seviyede bir İngilizce bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli konular hakkında akıcı bir şekildek konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Öğrencilerimizin bu dersi alabilmesi için Yabancı Dill III ve IV dersinden başarılı olmaları gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri -
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma ve 4 temel dil becerilerini geliştirme odaklı eğitim metodları.
Temel Kaynaklar English Result Intermediate Teacher's Book& Student's Book, Workbook, Student's MultiROM, Teacher's DVD
Diğer Kaynaklar - www.oup.com/elt/result
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ülkenizdeki insanlar hakkında konuşma; selamlaşma gelenekleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta İnsanların kim olduğunu açıklama; yanlış anlaşılmaları düzeltme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta Geçmişinizden bahsetme; turizim hakkında konuşma; nesneleri tarif etme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta Bir anektod anlatma; kültürlerarası bir tecrubeyi yazıya dökme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta Okul günlerinizden ve başarılarınızdan bahsetme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta Misafirperverlik gösterme; eğitim ve kariyer hakkında konuşma; bir CV yazma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Bazı durumlar hakkındaki hislerinizden bahsetme; müzikle ilgili konuşma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
9. Hafta Bir filmin hangi konu hakkında olduğunu açıklama; bir film yada kitap tasviri yazma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta Ülkeler, hükümetler, kurallar ve kanunlar hakkında konuşma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta Haberlerdeki makaleler hakkında konuşmak; geçmiş olaylardan bahsetme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta Hikaye anlatmak; güçlü duyguları ifade etmek; bir anektodta karşı ilgi belirtmek Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta Komşularınızdan bahsetmek; insanların söylediklerini aktarmak; kişisel bir mektupta havadis alıp vermek Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Temel zamanları kullanarak kendini ifade edebilecek, belirli konularda konuşmalara katılabilecek seviyeye gelmek
ÖÇ-2Kişisel özellikler,,alışveriş,iş, tatil, yiyecekler, seyahat vb. günlük konular üzerinde konuşabilecek şekilde akıcı bir İngilizce sahip olmak.
ÖÇ-3Temel İfade biçimlerini kullanarak istenileni derleyebilecek, kıyaslayarak çözümleyebilecek seviyede olmak.
ÖÇ-4Geçmişte gerçekleşen bir olay yada hikayeden bahsedebilek seviyeye gelmek.
ÖÇ-5Okuduğu yada dinlediği bilgileri kavrayarak yorumlayabilecek seviyeye gelmek.
Program Çıktıları
PÇ-1Optisyenlik alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur.
PÇ-2Optisyenlik alanı ile ilgili terimleri açıklar
PÇ-3Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÇ-4Optisyenlik alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
PÇ-5Optisyenlik alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerini, sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
PÇ-6Optisyenlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
PÇ-8Optisyenlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-9Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
PÇ-10Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir, çevreyi tehdit eden risklerin farkında olur, çevre ve insan sağlığı koruma kurallarına uyar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--