Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Optisyenlik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kozmik Yolculuk

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FİZU0007 1 Kozmik Yolculuk 2/0/0 --SAD Türkçe 2
Dersin Amacı
Gökyüzünü ve gökcisimlerini tanıyarak güncel buluşların bilimsel bakış açısıyla nasıl yapıldığını anlamak, evrenin yapısını ve evrendeki yerimizi  kavramak
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül F. Yelkenci, Prof.Dr. Dursun Koçer
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 13:00-15:00, 3B-07/09
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof.Dr. Dursun Koçer, Pazartesi 13:00 3A-6
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -- Multimedya anlatım, simülasyon gösterimi, gözlem, gezi.
Temel Kaynaklar -"ASTRONOMİ - BİR BAKIŞTA EVREN", Eric Chaisson , Steve McMillan, Nobel Yayınları, Mayıs, 2016, ISBN: 978-605-9746-09-0
Diğer Kaynaklar -

- “Astronomy Today”,  8th Edition,  E. Chaisson, S. McMillan, 2014, Pearson

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Evrendeki Yerimiz: Kozmik Yolculuk Anlatım, Multimedya
2. Hafta Modern Bilimin Doğuşu Anlatım, Multimedya
3. Hafta Yer: Uzaydaki Evimiz Anlatım, Multimedya
4. Hafta Uluslararası Uzay İstasyonu’nda Yaşam Anlatım, Multimedya
5. Hafta Teleskoplar: Gökbilimin Araçları Anlatım, Multimedya
6. Hafta Güneş Sistemi ve Ötesi Anlatım, Multimedya
7. Hafta Uzay Araştırmaları Anlatım, Multimedya
8. Hafta Yıldızımız Güneş Anlatım, Multimedya
9. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
10. Hafta Yıldızlar: Cüceler, Devler, Çiftler, Değişenler Anlatım, Multimedya
11. Hafta Bir Yıldızın Yaşamı ve Ölümü Anlatım, Multimedya
12. Hafta Nötron Yıldızları ve Karadelikler Anlatım, Multimedya
13. Hafta Samanyolu: Uzayda Bir Sarmal Anlatım, Multimedya
14. Hafta Kozmosun Büyük Ölçekli Yapısı Anlatım, Multimedya
15. Hafta Final Haftası Final Haftası
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


Program Çıktıları
PÇ-1Optisyenlik alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur.
PÇ-2Optisyenlik alanı ile ilgili terimleri açıklar
PÇ-3Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÇ-4Optisyenlik alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
PÇ-5Optisyenlik alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerini, sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
PÇ-6Optisyenlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
PÇ-8Optisyenlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-9Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
PÇ-10Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir, çevreyi tehdit eden risklerin farkında olur, çevre ve insan sağlığı koruma kurallarına uyar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--