İletişim ve iletişim süreci ile ilgili temel kavramları öğrenmek ve pazarlama iletişimi, marka iletişimi, dijital iletişim pratiklerine dair detaylı bilgi sahibi olmak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Sevilcan Çelik
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 11.00-13.00, Cats Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cats Meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
** Örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısımı Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenlerin ise yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamaların pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Bahar Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş Dersi; İletişim Kavramının Tanımı ve Anlamı
Sözlü Anlatım, Sunum
2. Hafta
İletişim Kavramının Tarihsel Gelişim Süreci
Sözlü Anlatım, Sunum
3. Hafta
İletişim Çeşitleri
Sözlü Anlatım, Sunum
4. Hafta
İletişim Modelleri
Sözlü Anlatım, Sunum
5. Hafta
İletişim Kurma Yolları, Engel ve Problemleri
Sözlü Anlatım, Sunum
6. Hafta
Örgütsel İletişim Süreci
Sözlü Anlatım, Sunum
7. Hafta
İletişimde Bilgi Teknolojileri
Sözlü Anlatım, Sunum
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Etkili İletişim
Sözlü Anlatım, Sunum
10. Hafta
Etkili İletişimde Çatışma Yönetimi
Sözlü Anlatım, Sunum
11. Hafta
Kişilerarası İletişimde Etkinlik ve Empati
Sözlü Anlatım, Sunum
12. Hafta
Pazarlama İletişimi
Sözlü Anlatım, Sunum
13. Hafta
İletişimde Halkla İlişkiler
Sözlü Anlatım, Sunum
14. Hafta
İletişimde Müşteri İlişkileri Yönetimi
Sözlü Anlatım, Sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Etkili iletişim tekniklerini öğrenmek
ÖÇ-2
Dijital iletişim patiklerine sahip olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Optisyenlik alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur.
PÇ-2
Optisyenlik alanı ile ilgili terimleri açıklar
PÇ-3
Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÇ-4
Optisyenlik alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
PÇ-5
Optisyenlik alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerini, sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
PÇ-6
Optisyenlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7
Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
PÇ-8
Optisyenlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-9
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
PÇ-10
Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir, çevreyi tehdit eden risklerin farkında olur, çevre ve insan sağlığı koruma kurallarına uyar.