Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Optisyenlik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
 Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir

Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, başka kişilere kişisel sorular yöneltebilmelerini ve bu tür sorulara karşılık verebilmelerini; farklı kültürleri tanıma,farklılıkları kabul etme, yapılan grup çalışmalarıyla iş hayatına hazırlanma, grup içinde etik değerleri gözönünde bulundurarak birlikte bir sonuca ulaşmayı hedeflemektedir.

Ön Koşullar --------
Eş Koşullar YDD0001, Almanca 1
Özel Koşullar Derse katılım ve ödev yapma
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Ayşe Şaziye Güvenir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 17:00-20:00; 4B-04-06(Ataköy Yerleşkesi)
Görüşme Saatleri ve Yeri Filolog Ayşe Ş. Güvenir; salı, 14:30-15:00; 4B, Misafir Öğretim Üyeleri Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -öğrenci odaklı, kritik ve analitik düşünceyi geliştirici

Temel Kaynaklar -·         Menschen, Deutsch als Fremdsprache , Kursbuch (A1.1) Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht(ISBN-978-3-19-301901-1)

·         Menschen, Deutsch als Fremdsprache, Arbeitsbuch(A1.1) Sabine Glas-Peters, Angela Pude, Monika Reimann(ISBN 978-3-19-311901-8)

·         Pons Express Wörterbuch Deutsch – Türkisch , Türkisch – Deutsch

Diğer Kaynaklar -A.Güvenir tarafından hazırlanmış çalışma kağıtları

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Uluslararası Sözcükler, adın, geldiği ülkeyi ve oturduğu yeri söyleyebilme interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
2. Hafta Kendini tanıtmaya yönelik konuya yönelik dinleme çalışmaları; önemli kişileri tanıtabilme ; Avrupa dilleri ,gerekli fiilerin şimdiki zaman çekimi interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
3. Hafta Selamlama, nasıl olduğunu sorabilme, alfabe, şimdiki zaman fiilleri interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
4. Hafta Öğrenilen fiillerin çekimleri, şahıs zamirleri, interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
5. Hafta Meslekler, kartvizit ve kartvizitle ilgili bilgileri anlama ve yazma, çalışmak ve sahip olmak fiileri, iş yeri tanımlama interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
6. Hafta Vize Sınavı
7. Hafta Vize Sınavı
8. Hafta Aile durumu, sayılar, olmak fiili, kişiyi tanıtma(yaş, meslek, v.s.); iyelik zamirleri interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
9. Hafta Kurs ortamında kullanılan dil; konuya yönelik dinleme çalışmaları; çok kısa bir metinle kendini ve diğerlerini tanıtabilme interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
10. Hafta Video, kendini tanıtma, aile bireylerini tanıtma ve medeni durumu interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
11. Hafta metin anlama, metine yönelik soruları yanıtlama ve metindeki kişileri tanıtma interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
12. Hafta Mobilyalar, fiyat sorma ve eşya ile ilgili fikrini söyleme, sıfatlar, sayılar interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
13. Hafta sınav için tekrar interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
14. Hafta Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-2Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-3Kritik düşünme yetisinin kazanılması
ÖÇ-4Kendi kültürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-5Farklı olana saygı
Program Çıktıları
PÇ-1Optisyenlik alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur.
PÇ-2Optisyenlik alanı ile ilgili terimleri açıklar
PÇ-3Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÇ-4Optisyenlik alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
PÇ-5Optisyenlik alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerini, sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
PÇ-6Optisyenlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
PÇ-8Optisyenlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-9Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
PÇ-10Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir, çevreyi tehdit eden risklerin farkında olur, çevre ve insan sağlığı koruma kurallarına uyar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--