Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Bankacılık ve Sigortacılık
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IBS0535 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
21. yüzyılın rekabet şartlarında müşteri ilişkilerinin öneminin kavranması, mevcut müşteriyi elde tutarak yeni müşteriler elde etmede müşteri ilişkilerinde yönetimsel süreç, strateji ve taktiklere hakim olunması. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Öğrencinin derse % 70 oranında devam etmesi gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Kübra Öztürk
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 11.00-13.00 CATSV3, Sohbet Odası İÖ: Çarşamba 16.00-18.00 CATSV3, Sohbet Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
%40’a kadar Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
Temel Kaynaklar -Ders Notları
Diğer Kaynaklar - Bakırtaş, Hülya. Müşteri İlişkileri Yönetimi, Bursa:Ekin Yayınevi, 2013.
- Odabaşı, Yavuz. Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri, İstanbul:Der Yayınları, 1997.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş dersi; Tanışma ve Müşteri İlişkileri Üzerine Konuşma Sözlü Anlatım, Sunum
2. Hafta Müşteri İlişkileri Kavramı ve Özellikleri Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
3. Hafta Pazar, Pazarlama ve Müşteri İlişkilerinin Değişen Yapısı Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
4. Hafta Örgütsel Kültür ve Değişim Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
5. Hafta Müşterilerle İletişim Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
6. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetim Modelleri Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
7. Hafta Müşteri Değeri, Müşteri Tatmini ve Bağlılık İlişkisi Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
8. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
9. Hafta Müşteriyi Kazanma ve Tutma Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
10. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetiminin Planlanması ve Uygulaması Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
11. Hafta Müşteri Hizmet Kalitesi, Sistemi ve Kontrol Listesi Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
12. Hafta Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
13. Hafta Örnek: Bankacılık ve Sigortacılık Sektöründe Müşteri İlişkileri Analizi Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
14. Hafta Örnek: Bankacılık ve Sigortacılık Sektöründe Müşteri İlişkileri Analizi Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
15. Hafta Final Haftası Final Haftası
16. Hafta Final Haftası Final Haftası
17. Hafta Final Haftası Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1Müşteri ilişkilerinde; mevcut müşteriyi elde tutma, yeni müşteriler elde etme ve değer yaratma konularında kapsamlı bilgi sahibi olacak
ÖÇ-2Müşteri ilişkilerinin planlama ve uygulama süreçlerini kavrayabilecek
ÖÇ-3Müşteri ilişkileri yönetiminde stratejiler geliştirebilecek
ÖÇ-4Müşteri ilişkileri ve örgütsel kültür arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek
ÖÇ-5Müşteri sorunları karşısında çözüm stratejileri üretebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Bankalarda ve sigorta şirketlerinde yönetici yardımcılığı veya orta kademe yöneticilik konusunda ana eleman olarak sorumluluğunu bilmesi
PÇ-2Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini açıklayabilme
PÇ-3Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrayabilme
PÇ-4Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından bankacılığın önemini ifade edebilmesi
PÇ-5Bilgisayar kullanarak alanı ile ilgili çalışmalar yapabilme, bilgi depolayabilme, depolanmış bilgileri kullanabilme
PÇ-6Yönetim kademelerinde sorumluluk alabilme
PÇ-7Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulma ve doğru karar verme becersini kazanma
PÇ-8Finans ve bankacılık sektöründe sorumluluk üstlenebilme ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek nitelikli ara insan gücünü yetiştrimenin hedeflenmesi
PÇ-9Bir işletmenin bilançosunu ve gelir tablosunun incelenmesi ve yorumlanması
PÇ-10Banka ve sigorta muhasebesini yapabilme
PÇ-11Müşteri ilişkileri ve insan kaynakları yönünden donanımlı bireyler yetiştirme
PÇ-12Bankacılık ve sigortacılık genel bilgilerini almış ve banka ve sigorta hukuku hakkında bilgi sahibi olabilmesi
PÇ-13Mesleği ile ilgili bilgisayar konusunda donanımlı bir şekilde yetiştirilmesi
PÇ-14Bankacılık ve sigortacılık konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5