Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kavramsal Sanat

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT0011 Kavramsal Sanat 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Sanatın tüm yönleriyle anlatımı ve hangi amacı taşıdığının sorgulanması üzerine farklı yaklaşımlar.
Ön Koşullar Kavramsal Sanat
Eş Koşullar Kavramsal Sanat
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Emin Sansarcı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders 2023-2024 Bahar döneminde açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Teori ve uygulama.

 
Temel Kaynaklar -Ders Notları
Diğer Kaynaklar - Cats Platformundaki Yaratıcı Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sanatın tanımı Teorik
2. Hafta Sanatın tanımı Teorik
3. Hafta Sanatın tanımı Teorik
4. Hafta Sanatın amacı üzerine tartışmalar Teorik
5. Hafta Sanatın amacı üzerine tartışmalar Teorik
6. Hafta Sanatın amacı üzerine tartışmalar Teorik
7. Hafta Kavram Sanatı ve Kavramsal Sanat Teorik
8. Hafta Sanat eserleri ve taşıdıkları anlam arasındaki ilişkinin irdelenmesi Teorik
9. Hafta Sanat eserleri ve taşıdıkları anlam arasındaki ilişkinin irdelenmesi Teorik
10. Hafta Sanat eserleri ve taşıdıkları anlam arasındaki ilişkinin irdelenmesi Teorik
11. Hafta Kavramsal açıdan sanat eserlerinin yorumlanması Teorik
12. Hafta Kavramsal Sanat ve Grafik Tasarım İlişkisi Teorik
13. Hafta Kavramsal Sanat ve Grafik Tasarım İlişkisi Teorik
14. Hafta Kavramsal Grafik Tasarım Uygulaması Teori ve Uygulama
15. Hafta Final. Final.
16. Hafta Final. Final.
17. Hafta Final. Final.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 100
Final 1 0


ÖÇ-1Sanatı tanır
ÖÇ-2Sanat eserlerini biçimsel açıdan doğru yorumlayabilir
ÖÇ-3Sanat eserlerini içerik açısından doğru yorumlayabilir
ÖÇ-4Amacına uygun sanat eseri yaratabilir
ÖÇ-5İzleyici ile eseri arasındaki iletişimi en doğru hali ile kurabilir
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5