Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yabancı Dil V

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
--YDI5001 3 Yabancı Dil V 3/0/0 --SAD İngilizce 3
Dersin Amacı
Bu dönem boyunca öğrencilerimize orta seviyede bir İngilizce bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli konular hakkında akıcı bir şekildek konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Öğrencilerimizin bu dersi alabilmesi için Yabancı Dill III ve IV dersinden başarılı olmaları gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri -
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma ve 4 temel dil becerilerini geliştirme odaklı eğitim metodları.
Temel Kaynaklar English Result Intermediate Teacher's Book& Student's Book, Workbook, Student's MultiROM, Teacher's DVD
Diğer Kaynaklar - www.oup.com/elt/result
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ülkenizdeki insanlar hakkında konuşma; selamlaşma gelenekleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta İnsanların kim olduğunu açıklama; yanlış anlaşılmaları düzeltme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta Geçmişinizden bahsetme; turizim hakkında konuşma; nesneleri tarif etme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta Bir anektod anlatma; kültürlerarası bir tecrubeyi yazıya dökme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta Okul günlerinizden ve başarılarınızdan bahsetme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta Misafirperverlik gösterme; eğitim ve kariyer hakkında konuşma; bir CV yazma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Bazı durumlar hakkındaki hislerinizden bahsetme; müzikle ilgili konuşma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
9. Hafta Bir filmin hangi konu hakkında olduğunu açıklama; bir film yada kitap tasviri yazma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta Ülkeler, hükümetler, kurallar ve kanunlar hakkında konuşma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta Haberlerdeki makaleler hakkında konuşmak; geçmiş olaylardan bahsetme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta Hikaye anlatmak; güçlü duyguları ifade etmek; bir anektodta karşı ilgi belirtmek Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta Komşularınızdan bahsetmek; insanların söylediklerini aktarmak; kişisel bir mektupta havadis alıp vermek Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Temel zamanları kullanarak kendini ifade edebilecek, belirli konularda konuşmalara katılabilecek seviyeye gelmek
ÖÇ-2Kişisel özellikler,,alışveriş,iş, tatil, yiyecekler, seyahat vb. günlük konular üzerinde konuşabilecek şekilde akıcı bir İngilizce sahip olmak.
ÖÇ-3Temel İfade biçimlerini kullanarak istenileni derleyebilecek, kıyaslayarak çözümleyebilecek seviyede olmak.
ÖÇ-4Geçmişte gerçekleşen bir olay yada hikayeden bahsedebilek seviyeye gelmek.
ÖÇ-5Okuduğu yada dinlediği bilgileri kavrayarak yorumlayabilecek seviyeye gelmek.
Program Çıktıları
PÇ-1Konukla iletişim Sağlamak
PÇ-2Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak
PÇ-3İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak
PÇ-4Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak
PÇ-5Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek
PÇ-6Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak
PÇ-7Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek
PÇ-8Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak
PÇ-9Turizmde pazarlamayı kavratmak
PÇ-10Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek
PÇ-11Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--