Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Bilgisayar Programcılığı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Fransızca IV

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
--YDF0002 3 Fransızca IV 3/0/0 SAD-- Fransızca 3
Dersin Amacı

Fransızca metinleri okuyabilmesini sağlamak ve okuduklarını gerektiğinde sözlük kullanarak anlayabilmesini sağlamak. Fransızca konuşarak alış veriş, yol tarifleri ve günlük konuşmaları yapabilmesini sağlamak.

Ön Koşullar Fransızca I
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Mehmet Sarıoğlu
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma 14.00-14.45 15.00-15.45 Ataköy 4B-10/12
Görüşme Saatleri ve Yeri Mehmet Sarıoğlu Perşembe 14.30-15.00 Ataköy 4D D-12
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -. Belirlenen kitaptan konu ile ilgili çalışmalar, ev ödevleri, konu ile ilgili hazırlanmış olan fotokopiler, soru-cevap çalışmaları.
Temel Kaynaklar -G.Mauget . Langue et Civilisation Française  Librairie Hachette
J.Bady, I.Greaves, A Petetin , Exerçons-Nous Grammaire 350 Exercices Niveau Débutant et Niveau İntérmediare Edition Hachette
Diğer Kaynaklar -Brigitte Lecoeur-John Speirs, Contes D'Andersen  Edition Nathan
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Fransızca I konularını içeren kısa tekrarlar. 2.ci ve 3 cü grup fiillerin şimdiki zaman çekimlerinden örneklemeler. Sözlü ve yazılı anlatım
2. Hafta Di'li geçmiş zaman kullanımlarında şahıs zamirlerinin neden olduğu ortaç fiilin üzerindeki accord etkileri üzerinde çalışmalar, tüm fiillerin "Basit Gelecek-Futur Simple-" çekimleri üzerine açıklamalar. Yeni kelime bilgilerini içerir fotokopi kağıtlarının dağıtımı ve yeni kelimeleri kapsayan ve gelecek zamanlı fiillerle cümle çalışmaları. Okuma çalışması ve soru-cevaplamalar. Ödevleme. Sözlü yazılı anlatım Audio kaset çalışmaları
3. Hafta Zaman ve Yer zarfları hakkında açıklamalar, belgisiz zamirler hakkında açıklamalar, cümle içi kullanımları, gelecek ve geçmiş zaman üzerinde kurulan cümlelerde zaman ve yer zarflarının kullanımlarına örneklemeler. Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları
4. Hafta Hikaye zamanının açıklanması ve di'li geçmiş zamanla hikaye zamanının birlikte kullanımına örneklemeler. İşaret sıfatlarının hatırlatılması ve işaret zamirleriyle iyelik zamirlerinin açıklanması. Tüm konuları içeren ödevlemeler. Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları
5. Hafta İşaret sıfat ve zamirlerinin, yer ve zaman zarflarının tekrarları, iyelik zamirleri üzerinde tekrar çalışmaları. Okuma parçaları ve soru cevap çalışmaları. Vize için tekrarlar Sözlü yazılı çalışmalar
6. Hafta Vize Haftası
7. Hafta Vize sorularının açıklanması. Yeni kelime bilgi fotokopilerinin dağıtımı.Cümle kurulum çalışmaları. Okuma çalışmaları, soru-cevap çalışmaları. Tüm konuları kapsayıcı ödevlemeler. Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları
8. Hafta Dolaylı anlatım açıklamaları, dolaylı anlatımda cümle yapılarına göre kurulum tekniklerinin açıklanması. Dilek Şart kipi-Conditionnel Présent yapım ve çekim eklerinin gösterilmesi. Şartlı cümlelere giriş. Konuyla ilgili okuma, soru-cevap çalışmaları. Sözlü yazılı anlatım Audio kaset dinletisi Okuma çalışmaları
9. Hafta Şart cümleleri üzerinde çalışmalar. Şart zaman ayarlama tablosunun açıklamaları. Dolaylı anlatım cümle çalışmaları. Yeni kelimeleri içerir kağıtların dağıtımı ve çeviri çalışmaları. Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları
10. Hafta İlgi zamirleriyle ilgili çalışmalar. Şart kipinin tekrar edilip üzerinde çalışmalar yapılması. Okuma parçaları üzerinden soru-cevap çalışmaları Sözlü yazılı anlatım
11. Hafta İyelik zamirleri, işaret zamirleri, belgisiz zamirler ve ilgi zamirleri üzerinde çeşitli çalışmalar. Çeviri çalışmaları. Yeni kelime bilgisini içerir kağıtların dağıtımı ve üzerinde çeviri çalışmaları. Tüm konuları içerir ödevlemeler. Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları
12. Hafta Çeviri çalışmaları. Final öncesi tekrarlar. Okuma çalışmaları. Soru-cevap çalışmaları Sözlü yazılı anlatım
13. Hafta Yeni kelime bilgilerini içerir kağıtların verilmesi ve üzerinde yapılan çeviri çalışmaları. Okuma çalışmaları ve soru-cevaplama çalışmaları. Final öncesi genel arzuya göre tekrarlar. Sözlü yazılı anlatım Tekrarlar
14. Hafta Final öncesi moral müzik dinletisi Tercüme çalışmaları dinleti.
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 5
Derse Devam / Katılım 1 5
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler gelecek zaman formlarının öğrenilmesiyle Fransızca kullanım ve anlatımlarında daha anlaşılabilir ve daha doğru konuşma becerilerine ulaşacaklardır.
ÖÇ-2Yer ve zaman zarflarının öğrenilmesiyle daha anlaşılır ve daha doğru Fransızca yetisine sahip olacaklar ve daha doğru bir Fransızca günlük konuşma dili öğrenebilecekler.
ÖÇ-3Geçmiş zaman formlarının öğrenilmesiyle geçmişte olanları daha anlaşılır ve doğru biçimde anlatabilecekler.
ÖÇ-4Dolaylı anlatım formunun edinimi diherlerinden duyduklarını bir başkasına daha doğru ve anlaşılır şekilde iletebilecekler.
ÖÇ-5Dilek şart kipinin oluşturulması ve şart cümlelerinin öğrenilmesiyle şart cümlelerini doğru kurabilecekler ve Şahıs zamirlerinin, iyelik ve belgisiz zamirlerle işaret zamirlerinin edinimi ve bunların edinilmiş kelime haznesi içine yerleştiriliş teknikleri sayesinde öğrenciler çok daha kolay Fransızca okuyup yazabilecekler ve konuşabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.
PÇ-2Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.
PÇ-3Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek
PÇ-4Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.
PÇ-5Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.
PÇ-6Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.
PÇ-7Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek
PÇ-8Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek
PÇ-9Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.
PÇ-10Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.
PÇ-11Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
PÇ-12Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.
PÇ-13Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.
PÇ-14Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek
PÇ-15Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--