Radyo ve Televizyonda doğru iletişimin ve bilgilendirmenin ana unsuru olan haber için metin yazımı, haber toplama, haber yazma ve haber değerlendirme teknikleri konusunda öğrencilere temel bilgi aktarmak ve uygulama becerilerini geliştirmek, kişisel görüş edindirmek ve eleştirel bakış kazandırmak
Radyo ve Tv için metin yazımı/Ali Kaptan-Maltepe Ünv. Yayınları 2006
Televizyon Haberciliği /Tuncay Çavdar –TV Yayıncılık 2005
Temel Gazetecilik ve Televizyon haberciliği /Oya Tokgöz-İmge Yayınevi 2004
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Senaryo nedir? Kavramlar ve tanımlar, görüntü dilinin temel özellikleri, Senaryo yazarı olmak
Sözlü Anlatım, Uygulama
2. Hafta
Senaryonun temel unsurları, tema ve düşünsel yapı, dramatik yapı, görüntü ile düşünmek
Sözlü Anlatım,Uygulama
3. Hafta
Tema nedir? Nasıl bulunur? Öykü fikri ve bir öykü kurmak
Sözlü Anlatım,Uygulama
4. Hafta
Sinopsis, tretman ve öykülemenin temel özellikleri
Sözlü Anlatım,Uygulama
5. Hafta
Temadan film fikrine, fikirden tretmana yazım çalışması
Sözlü Anlatım,Uygulama
6. Hafta
Senaryoda karakter ve geliştirilmesi, olay ve karakter ilişkisi
Sözlü Anlatım,Uygulama
7. Hafta
Senaryoda yapı ve sürekli ilerleme yasası, giriş, gelişme ve sonuç kuruluşu, çatışma ve temel özellikleri
Sözlü Anlatım,Uygulama
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Senaryoda Bakış açısı, temel anlatım teknikleri ve zaman kullanımı
Sözlü Anlatım,Uygulama
10. Hafta
Senaryoda konuşmalar ve diyalog, ses ve müzik kullanımı
Sözlü Anlatım,Uygulama
11. Hafta
Senaryonun biçimsel özellikleri ve yazım şekilleri
Sözlü Anlatım,Uygulama
12. Hafta
Kısa film senaryosu yazmak, TV dizi film senaryosunun özellikleri,
Belgesel film senaryosu, uyarlama senaryo
Sözlü Anlatım,Uygulama
13. Hafta
Kısa film izlemek ve değerlendirme
Sözlü Anlatım,Uygulama
14. Hafta
Kısa film izlemek ve değerlendirme
Sözlü Anlatım,Uygulama
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Projeler
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Radyo ve Televizyon için metin yazımı ile ilgili proje, iş ve görevlerin tasarlanıp gerçekleştirilmesi ile ilgili kavram, süreç ve yöntemleri kaydedip, hatırlayarak adlandırıp tanımlayabilmek
ÖÇ-2
Radyo ve Televizyon için metin yazım teknikleri alanında eğitimle kazanılmış mesleki bilgi ve uygulama yöntemlerini tanıyarak ele alıp, çözümü belirleyerek ifade etmek
ÖÇ-3
Radyo ve Televizyon alanında, metin yazım teknikleri dersinde edinilen bilgiyi Örneklemelerle yorumlayarak yeni durumlar için kullanmayı göstermek
ÖÇ-4
Radyo ve Televizyon alanında; bir proje,iş,görev ile karşılaşıldığında durumu metin yazım teknikleri dersi yöntemleri ile ölçümleyip, karşılaştırarak;ayırt etmek,ilişkilendirip sorgulayarak gözden geçirmek ve tartışarak çözümlemek
ÖÇ-5
Radyo ve Televizyon alanında özgün projeleri ve işleri planlayarak üretmek için metin yazım teknikleri dersi sürecini hatırlayıp bağlantı kurarak proje, iş ve görevleri yapılandırarak kurup, organize etmek ve hazırlayıp üreterek özgün iş ya da ürünler ortaya koymak
ÖÇ-6
Radyo ve Televizyon alanında; yapılandırılıp, yaratılarak üretilmiş,
Gerçekleştirilip sonlandırılmış yazım teknikleri proje, iş ve görevlerini ölçümleyerek diğer proje ve işlerle kıyaslayıp değerlendirerek eleştirel yargıda bulunabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilme
PÇ-2
Mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilme
PÇ-3
Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4
Alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilme
PÇ-5
Kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme
PÇ-6
Görüntü dili ile istenen etkiyi yaratma becerisi
PÇ-7
Senaryo yazımı, film, radyo ve televizyon programı yapım ve yönetim aşamalarını gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-8
Yazılı, görsel ve işitsel medya için gerekli verileri toplama ve tasarlama becerisi
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
PÇ-10
Takım çalışması yapabilme becerisi
PÇ-11
Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma
PÇ-12
Araştırma konularını sunu haline getirme ve sunum yapma becerisi kazanma
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, alan ve alan dışı gelişmleri takip ederek kendini geliştirme
PÇ-14
Kültür ve sanat etkinlikleri hakkında bilgilenme ve sosyal sorumluluk bilinci kazanma
PÇ-15
En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becersine sahip olma