Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Radyo ve Televizyon Teknolojisi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Radyoda Program Yapım Teknikleri II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MRT0004 Radyoda Program Yapım Teknikleri II 2/1/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Radyo ve Televizyonda doğru iletişimin ve bilgilendirmenin ana unsuru olan haber için metin yazımı, haber toplama, haber yazma ve haber değerlendirme teknikleri konusunda öğrencilere temel bilgi aktarmak ve uygulama becerilerini geliştirmek, kişisel görüş edindirmek ve eleştirel bakış kazandırmak
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Selin Okumuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri ----
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları
Temel Kaynaklar Haber Yazmak/Atilla Girgin -Der Yayınları 2006
Haberim Var/Kemal Aslan-Anahtar Yayınları 2005
Bende Yazarım/Kemal Aslan-Anahtar Yayınları 2004
Radyo ve Tv için metin yazımı/Ali Kaptan-Maltepe Ünv. Yayınları 2006
Televizyon Haberciliği /Tuncay Çavdar –TV Yayıncılık 2005
Temel Gazetecilik ve Televizyon haberciliği /Oya Tokgöz-İmge Yayınevi 2004
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Senaryo nedir? Kavramlar ve tanımlar, görüntü dilinin temel özellikleri, Senaryo yazarı olmak Sözlü Anlatım, Uygulama
2. Hafta Senaryonun temel unsurları, tema ve düşünsel yapı, dramatik yapı, görüntü ile düşünmek Sözlü Anlatım,Uygulama
3. Hafta Tema nedir? Nasıl bulunur? Öykü fikri ve bir öykü kurmak Sözlü Anlatım,Uygulama
4. Hafta Sinopsis, tretman ve öykülemenin temel özellikleri Sözlü Anlatım,Uygulama
5. Hafta Temadan film fikrine, fikirden tretmana yazım çalışması Sözlü Anlatım,Uygulama
6. Hafta Senaryoda karakter ve geliştirilmesi, olay ve karakter ilişkisi Sözlü Anlatım,Uygulama
7. Hafta Senaryoda yapı ve sürekli ilerleme yasası, giriş, gelişme ve sonuç kuruluşu, çatışma ve temel özellikleri Sözlü Anlatım,Uygulama
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Senaryoda Bakış açısı, temel anlatım teknikleri ve zaman kullanımı Sözlü Anlatım,Uygulama
10. Hafta Senaryoda konuşmalar ve diyalog, ses ve müzik kullanımı Sözlü Anlatım,Uygulama
11. Hafta Senaryonun biçimsel özellikleri ve yazım şekilleri Sözlü Anlatım,Uygulama
12. Hafta Kısa film senaryosu yazmak, TV dizi film senaryosunun özellikleri, Belgesel film senaryosu, uyarlama senaryo Sözlü Anlatım,Uygulama
13. Hafta Kısa film izlemek ve değerlendirme Sözlü Anlatım,Uygulama
14. Hafta Kısa film izlemek ve değerlendirme Sözlü Anlatım,Uygulama
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Projeler 1 20
Final 1 40


ÖÇ-1Radyo ve Televizyon için metin yazımı ile ilgili proje, iş ve görevlerin tasarlanıp gerçekleştirilmesi ile ilgili kavram, süreç ve yöntemleri kaydedip, hatırlayarak adlandırıp tanımlayabilmek
ÖÇ-2Radyo ve Televizyon için metin yazım teknikleri alanında eğitimle kazanılmış mesleki bilgi ve uygulama yöntemlerini tanıyarak ele alıp, çözümü belirleyerek ifade etmek
ÖÇ-3Radyo ve Televizyon alanında, metin yazım teknikleri dersinde edinilen bilgiyi Örneklemelerle yorumlayarak yeni durumlar için kullanmayı göstermek
ÖÇ-4Radyo ve Televizyon alanında; bir proje,iş,görev ile karşılaşıldığında durumu metin yazım teknikleri dersi yöntemleri ile ölçümleyip, karşılaştırarak;ayırt etmek,ilişkilendirip sorgulayarak gözden geçirmek ve tartışarak çözümlemek
ÖÇ-5Radyo ve Televizyon alanında özgün projeleri ve işleri planlayarak üretmek için metin yazım teknikleri dersi sürecini hatırlayıp bağlantı kurarak proje, iş ve görevleri yapılandırarak kurup, organize etmek ve hazırlayıp üreterek özgün iş ya da ürünler ortaya koymak
ÖÇ-6Radyo ve Televizyon alanında; yapılandırılıp, yaratılarak üretilmiş, Gerçekleştirilip sonlandırılmış yazım teknikleri proje, iş ve görevlerini ölçümleyerek diğer proje ve işlerle kıyaslayıp değerlendirerek eleştirel yargıda bulunabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilme
PÇ-2Mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilme
PÇ-3Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4Alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilme
PÇ-5Kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme
PÇ-6Görüntü dili ile istenen etkiyi yaratma becerisi
PÇ-7Senaryo yazımı, film, radyo ve televizyon programı yapım ve yönetim aşamalarını gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-8Yazılı, görsel ve işitsel medya için gerekli verileri toplama ve tasarlama becerisi
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
PÇ-10Takım çalışması yapabilme becerisi
PÇ-11Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma
PÇ-12Araştırma konularını sunu haline getirme ve sunum yapma becerisi kazanma
PÇ-13Hayat boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, alan ve alan dışı gelişmleri takip ederek kendini geliştirme
PÇ-14Kültür ve sanat etkinlikleri hakkında bilgilenme ve sosyal sorumluluk bilinci kazanma
PÇ-15En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becersine sahip olma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6