Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Moda Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Almanca III

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
--0005 3 Almanca III 3/0/0 KKSADDD Almanca 3
Dersin Amacı
Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
 A1.2  yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, dinleme ve yazmada A1.2 seviyesinin normlarına ulaşmayı kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Derse devam, yıl sonu proje teslimi
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Ayşe Güvenir
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Ataköy yerleşkesi, cumaları, 10.00- 12.30, 3B-12/14/16
Görüşme Saatleri ve Yeri Cumaları, 13.00-15.00,4-A03/05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrenci odaklı, analitik ve eleştirisel düşünceyi güçlendirici
 
 
Temel Kaynaklar    Hermann Funk, Christina Kuhn, Silke Demme : Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Kurs – und Übungsbuch , Teilband 1 und 2, Rita Maria Niemann, Dong Ha Kim :Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Sprachtraining, Wörterbuch Deutsch als Fremdsprache

 
Diğer Kaynaklar A.Güvenir tarafından derlenmiş çalışma kağıtları,Okuma Kitabı
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Final Sınavı değerlendirilmesi, Almanca Öğrenenler Günü etkinliği’nin organizasyonu Öğrenci odaklı, interaktif
2. Hafta İnsanlar ve yaşadıkları alanlar, Öğrenci odaklı, interaktif
3. Hafta kira, metrekare, mekan betimleme, şehir içi , şehir dışı oturma Öğrenci odaklı, interaktif
4. Hafta kira, metrekare, mekan betimleme, şehir içi , şehir dışı oturma Öğrenci odaklı, interaktif
5. Hafta Sıfatlar ve artikellerin cümlede kullanımı Öğrenci odaklı, interaktif
6. Hafta iyelik zamiri Öğrenci odaklı, interaktif
7. Hafta Sınav öncesi tekrar için İstasyon Çalışması, projelerin değerlendirilmesi Öğrenci odaklı, interaktif
8. Hafta Vize Öğrenci odaklı, interaktif
9. Hafta Bileşik sözcükler, proje çalışmaları Öğrenci odaklı, interaktif
10. Hafta Sınav Değerlendirme, gerekli soruların tekrarı, proje çalışmaları Öğrenci odaklı, interaktif
11. Hafta Randevu ve buluşma. Konuyla ilgili sözcükler. Saat, günün dilimleri, ne zaman sorusunun kullanımı Öğrenci odaklı, interaktif
12. Hafta Randevu ve buluşma. Konuyla ilgili sözcükler. Saat, günün dilimleri, ne zaman sorusunun kullanımı Öğrenci odaklı, interaktif
13. Hafta Ayrılabilen fiiller, bir günün akışı, günler, projelerin değerlendirilmesi Öğrenci odaklı, interaktif
14. Hafta Geç kalma için özür beyan etme, bir günün akışını anlatabilme ve yazabilme Öğrenci odaklı, interaktif
15. Hafta İş hayatındaki oryantasyon, bununla ilgili sözcükler, işe gitmede kullanılan araçlar Öğrenci odaklı, interaktif
16. Hafta Şehirdeki yaşam, iş yerindeki yerleşim, ofis içindeki eşya ve makinelar;İsmin d hali, yer tamlamaları,yolu sorma,telefonda randevu alabilme,projeleri poster haline getirme çalışması Öğrenci odaklı, interaktif
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Kendi kütürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-2Farklı olana saygı
ÖÇ-3Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-4Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-5Kritik düşünme yetisinin kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--