Moda Tasarım Bölümünde eğitim- öğretim gören öğrencilere, tekstil ile ilgili temel bilgilerin öğretilmesi, tekstil işletmelerinde uygulanan işlemler hakkında bilgi sahibi olması, giyim ürünleri ile tekstil ürünleri arasındaki iş akışının öğretilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda; doğal, rejenere ve sentetik elyaf bilgisi, bu elyaflardan iplik üretimi, tekstil yüzey üretimi, apre, baskı boyama teknolojileri hakkında bilgileri verilecektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 13:00-16:45. İncirli Kampüs, 4B08
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan. Perşembe 10:00-14:00. İstanbul Kültür Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A-05 Telefon: (0 212) 498 49 63
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Buluş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu, Beyin Fırtınası
Temel Kaynaklar
-Gürcüm H. Banu (2014) ,Tekstil Malzeme Bilgisi,1.Basım, Kerasus
-Şeber B (2007) "Kumaş Yapı Bilgisi", Bursa, MEB
-Dayıoğlu H.,(1998) Lif Teknolojisi Ders Notları ,istanbul,İTU.Tekstil Müh
-Kaya F.ve Yazıcıoğlu,,(1998) Lif Teknolojisi ,Ankara,Seçkin Ofset Matbaacılık
-Yılmaz, Ş.(2004) ,Tekstil Bilgisi, Denizli, Bilal ofset Matbaacılık, Üniversite ders notları
Diğer Kaynaklar
...
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanımı ve genel bilgiler.
Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
2. Hafta
Lif teknolojisine giriş, liflerin fiziksel ve kimyasal özellikleri
Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
3. Hafta
Liflerin sınıflandırılması, bitkisel ve hayvansal lifler
Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
4. Hafta
Yapay lifler, rejenere ve sentetik lifler
Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
5. Hafta
Lifleri tespit etme yöntemleri
Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
6. Hafta
İplikçilik, ipliğin genel özellikleri tur ve büküm
Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
7. Hafta
İplik numaralandırma sistemleri,
Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
8. Hafta
Pamuk ve Yün iplikçiliği
Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
9. Hafta
Ara sınav
Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
10. Hafta
Kullanım alanlarına göre iplik çeşitleri
Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
11. Hafta
Tekstil terbiye işlemleri, Ön terbiye
Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
12. Hafta
Tekstilde apre işlemleri
Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
13. Hafta
Tekstil terbiye işlemleri boya-baskı
Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
14. Hafta
Genel Tekrar
Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
15. Hafta
Final
Final Sınavı
16. Hafta
Final
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Tekstil üretim süreçleri ve giyimle olan ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-2
Baskı tekniklerini bilir
ÖÇ-3
Kumaş üzerine uygulanmış olan baskı tekniğini tespit eder
ÖÇ-4
Apre çeşitlerini bilir
ÖÇ-5
Tekstil ve iplik teknolojisi ile ilgili bilgi sahibi olur
ÖÇ-6
Dikiş ipliklerini bilir
ÖÇ-7
Lifleri ayırt edebilir
Program Çıktıları
PÇ-1
Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.