Vektörel tabanlı çizim programı olan Adobe ILLISTRATOR ile öncelikli olarak desen çizimi ve bu desenlerin detaylı olarak modelin üzerine giydirilmesi.
Ön Koşullar
.
Eş Koşullar
.
Özel Koşullar
Bilgisayar Destekli Giyim Tasarımı I dersini başarıyla tamamlamış olmak.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 15:00 - 17:45. İncirli Kampüsü, 5B06 LAB
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan Cuma 10:00-12:00 İstanbul Kültür Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A-05 Telefon: (0 212) 498 49 22
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Araştırma İnceleme/Gösterip Yaptırma Deney/Demastrasyon,Benzetim
Temel Kaynaklar
-Tallon K.,”Dijital Moda Çizimi”, Güncel Yayıncılık, 2009. Kullanılan programlara ait kataloglar
-M. Hikmet Aydıngüler, Illustrator, Abaküs Kitap Yayınevi, İstanbul 2016 ISBN 9786059129510
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Programın basit kavramlarını öğrenme, arayüzlerini tanıma ve doküman oluşturulması
Sunuş yoluyla öğretim
2. Hafta
Basit çizim tekniklerini öğrenmek, çizim araçlarını kullanmak ve bunlara renk vermek, oluşturulan çizimleri ve nesnelerin sıralanmasının öğrenilmesi
Sunuş yoluyla öğretim, demanstrasyon ve uygulama
3. Hafta
Çizimlerin noktalarını düzenleme, şekilleri ve çizgileri birleştirme, yol bulucuyu kullanarak şekil oluşturmasının öğrenilmesi
Sunuş yoluyla öğretim, demanstrasyon ve uygulama
4. Hafta
Temel metin düzenlemelerinin ve görünümlerin öğrenilmesi
Renk verme, degrade oluşturma ve desenlerle çalışmak, fırça ve silginin kullanılmasının öğrenilmesi
Sunuş yoluyla öğretim, demanstrasyon ve uygulama
7. Hafta
Sembollerle ve canlı efektlerle çalışmak, desen çizmenin öğrenilmesi
Sunuş yoluyla öğretim, demanstrasyon ve uygulama
8. Hafta
Örnek uygulama
Sunuş yoluyla öğretim, demanstrasyon ve uygulama
9. Hafta
Görsellerle çalışmayı ve diğer programlar için kayıt etmenin öğrenilmesi
Sunuş yoluyla öğretim, demanstrasyon ve uygulama
10. Hafta
Modeller üzerinde kıyafet kalıp çizimi yapılmasının öğrenilmesi
Sunuş yoluyla öğretim, demanstrasyon ve uygulama
11. Hafta
Oluşturulan farklı kalıp ve modellere desenlerin giydirilmesi
Sunuş yoluyla öğretim, demanstrasyon ve uygulama
12. Hafta
Oluşturulan farklı kalıp ve modellere desenlerin giydirilmesi
Sunuş yoluyla öğretim, demanstrasyon ve uygulama
13. Hafta
Oluşturulan farklı kalıp ve modellere desenlerin giydirilmesi
Sunuş yoluyla öğretim, demanstrasyon ve uygulama
14. Hafta
Öğrenilen tüm araçları kullanarak desenlerin modellere giydirilmesi ve ve moodboard oluşturulmasının öğrenilmesi
Sunuş yoluyla öğretim, demanstrasyon ve uygulama
15. Hafta
Final
Final Exam
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Vektörel giysi tasarım programlarının aktif olarak kullanılması
ÖÇ-2
Yaratıcı tasarım konseptini baştan sona vektörel olarak oluşturabilme
ÖÇ-3
Programın tüm sekmelerini aktif olarak kullanabilme
ÖÇ-4
Desen çizebilme ve yaratabilme
ÖÇ-5
Öğrenilen bilgilerle mood board hazırlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.