Beşeri bilimler, eski zamanlardan modern zamanlara kadar dünya tarihinin kültürler arası bir genel bakışını sağlayan bir dönemlik zorunlu bir üniversite dersidir. Kurs kronolojik olarak ilerler ancak insan faaliyetinin önemli temalarını küresel bir bakış açısıyla keşfetmeyi amaçlamaktadır. Ders, etkileşimleri, benzerlikleri ve farklılıkları üzerinde durarak insan uygarlıklarının tarihsel, kültürel, politik ve ekonomik oluşumlarındaki çeşitliliğin izini sürmektedir.Dersin nihai amacı, tarihsel değişim kavramı ve günümüze yönelik çağrışımları üzerine düşünmektir.
Ders, medeniyet ve toplum gibi bazı temel kavramların tartışılmasıyla başlayacaktır. Antik ve ortaçağ dünyaları altında kategorize edilen farklı uygarlıkların karşılaştırmalı bir analizi takip edecek. Amaç, farklı coğrafyaları birbirine bağlayan ve ayıran çizgiler ve unsurlar hakkında geniş ve kültürler arası bir genel bakış sağlamak olacaktır.
-Öğrencinin haftalık okumaları okuması, veerilen ödevleri yazması ve derse katılımı başarı için esastır. Bu kurs, ağırlıklı olarak ders temelli derslerin bir kombinasyonu olarak yapılandırılmıştır ve haftalık atanan bir metin hakkında açık uçlu sorularla etkileşiimli entelektüel diyalog gerektiren Sokratik seminerlerle desteklenir. Öğrencilerin sosyal bilimsel verileri gösteren grafik materyali okuyup anlamaları beklense de, nicel yöntemler kullanılmayacaktır.
Yazma ödevleri bu sınıfın temel bileşenidir. Haftalık okumalara dayalı olarak, öğrenciler iki kısa eleştirel yorum yazısı (3-4 sayfa) yazacaklar. Belirli bir hafta için makale yazan öğrenciler, fikirlerini sınıfta tartışmaya hazırlanmalıdır. Öğrenciye ayrıca -her birinden en az birer tane- ana akım ulusal, bölgesel ve küresel günlük gazeteler, haber ajansları, siyasi dergiler, dergiler ve süreli yayınlar ile ülkelerin siyasi ve bürokratik kurumlarının web sitelerini tanıması önerilir. Alternatif ve ana akım olmayan kurumlar, tümü çevrimiçi olarak erişilebilen zengin bir bilgiye sahiptir. Öğrenciye ayrıca dünya haritası ve tarihi atlas hakkında bilgi sahibi olmaları kesinlikle tavsiye edilir.
Principle Sources
-Jeremy Adelman, Elizabeth Pollard, Clifford Rosenberg, Robert Tignor, Worlds Together, Worlds Apart A History of the World from the Beginnings of Humankind to the Present, W. W. Norton & Company; Concise, 3rd Ed., 2021. ISBN: 978-0-393-53233-3
Colin McEvedy, The New Penguin Atlas of Ancient History: Revised Edition, Penguin Books, NY, 2003.
Colin McEvedy, The New Penguin Atlas of Medieval History: Revised Edition (Hist Atlas), Penguin Books, NY, 2003.
Other Sources
-Altshuler. The Art of Being Human: The Humanities as a Technique for Living. 11th ed., Pearson, 2017.
David Carrasco, The Aztecs: A Very Short Introduction, Oxford, Oxford University Press, 2011.
Gary L. Hauck, Exploring the Human Spirit: An introduction to the Humanities, 2nd Ed. Pearson, 2010.
F. David Martin and Lee Jacobus, Humanities Through the Arts, 9th Edition, 2014
Fiero, Gloria K., Landmarks in Humanities. 5th ed. McGraw, 2015.
George Andrew, The Epic of Gilgamesh, Penguin, 2003
Gloria K. Fiero, The Humanistic Tradition: Prehistory to the Early Modern World, Vol. I, 6th ed., 2015
Homer, The Iliad, Fagles (tr.), Penguin, 1990
William H. McNeil, A World History, Oxford University Press; 4th edition, 1998.
J.R. McNeill, W. H. McNeill, The Human Web: A Bird's-Eye View of World, WW Norton & Co., NY, 2003.
Zora Neale Hurston, Their Eyes Were Watching God, 1937
Course Schedules
Week
Contents
Learning Methods
1. Week
1. Hafta: Derse giriş
Yaratılış mitleri ve insanın kökenine dair güncel teorik yaklaşımlar
Okumalar: WTWA, Bölüm 1, s. 3-23.
Ders anlatımı ve soru-cevap sokratik seminer
2. Week
Hafta 2:
Gıda üretiminin başlangıcı: Hayvancılık ve bahçecilikten tarıma
İlk kasabalar: Medeniyetin tohum yatakları
Okumalar: WTWA, Bölüm 1, s. 24-40.
Ders anlatımı ve soru-cevap sokratik seminer
3. Week
3. Hafta: MÖ 4000-2000
Büyük Vadi Uygarlıkları - I: Mezopotamya
Büyük Vadi Uygarlıkları - II: Hindistan
Okumalar: WTWA, Bölüm 2, s. 43-82.
Ders anlatımı ve soru-cevap sokratik seminer
4. Week
4. Hafta: MÖ 4000-2000
Büyük Vadi Uygarlıkları - III: Mısır
Büyük Vadi Uygarlıkları - IV: Çin
Okumalar: WTWA, Bölüm 2, s. 43-82.
Ders anlatımı ve soru-cevap sokratik seminer
5. Week
5. Hafta: MÖ 2000-1200
Karşılaştırılan Büyük Vadi Uygarlıkları
Göçebeler, bölgesel devletler ve mikro toplumlar - I
Okumalar: WTWA, Bölüm 3, s. 43-82
Ders anlatımı ve soru-cevap sokratik seminer ve
ödev
6. Week
6. Hafta: MÖ 2000-1200
Göçebeler, bölgesel devletler ve mikro toplumlar - II
Göçebeler, bölgesel devletler ve mikro toplumlar - III
Okumalar: WTWA, Bölüm 3, s. 85-110.
Ders anlatımı ve soru-cevap sokratik seminer
7. Week
7. Hafta: MÖ 2000-1200
Göçebeler, bölgesel devletler ve mikro toplumlar – IV
Okumalar: WTWA, Bölüm 3, s. 111-122.
Ders anlatımı ve soru-cevap sokratik seminer
8. Week
Sınav haftası
Sınav
9. Week
Sınav haftası
Sınav
10. Week
8. Hafta: MÖ 1250-325
Afro-Avrasya'daki ilk imparatorluklar - I
Afro-Avrasya'daki ilk imparatorluklar - II
WTWA, Bölüm 4, s. 125-158.
Ders anlatımı ve soru-cevap sokratik seminer
11. Week
9. Hafta: MÖ 1000-350
Dünyalar Tersine Döndü - I
Dünyalar Tersine Döndü - II
Okumalar: WTWA, Bölüm 5, s. 161-181
Ders anlatımı ve soru-cevap sokratik seminer
12. Week
10. Hafta: MÖ 350-MS 250
Sahra Altı Afrika ve Amerika'daki ortak kültürler
Kozmopolit bir dünyanın doğuşu
Okumalar: WTWA, Bölüm 5, s. 182-199.
Ders anlatımı ve soru-cevap sokratik seminer
13. Week
11. Hafta: MÖ 350-MS 250
Orta ve Güney Asya'da Yakınlaşan Etkiler
Çin ve Roma: İmparatorluklar nasıl kurulur ve yönetilir?
Okumalar: WTWA, Bölüm 6, s. 203-236.
Ders anlatımı ve soru-cevap sokratik seminer
14. Week
12. Hafta: MÖ 300-MS 300
Han Hanedanı Çin ve İmparatorluk Roma karşılaştırıldığında
Evrensel Dinlerin Yükselişi – I: Hristiyanlık ve Roma İmparatorluğu
Okumalar: WTWA, Bölüm 7, s. 241-277.
Ders anlatımı ve soru-cevap sokratik seminer
15. Week
13. Hafta: MS 300-600
Evrensel Dinlerin Yükselişi – II: Budizm'in yayılması
Evrensel Dinlerin Yükselişi – III: İslam'ın kökenleri ve yayılması
Okumalar: WTWA, Bölüm 8, s. 281-317.
Ders anlatımı ve soru-cevap sokratik seminer
16. Week
14. Hafta: MS 600-1000
Evrensel Dinlerin Yükselişi – IV: İslam İmparatorlukları ve Hristiyan Batı
Okumalar: WTWA, Bölüm 9, s. 321-359.
Ders anlatımı ve soru-cevap sokratik seminer öğrenci sunumları
17. Week
Öğrenci sunumları ve dönem sonu değerlendirme
öğrenci sunumları ve dönem değerlendirmesi
Assessments
Evaluation tools
Quantity
Weight(%)
Midterm(s)
1
20
Homework / Term Projects / Presentations
2
40
Project(s)
1
40
Program Outcomes
PO-1
To identify and use theoretical and practical knowledge in International Relations.
PO-2
To express ideas and assessments about contemporary debates in International Relations.
PO-3
To acknowledge ethical and scientific responsibilities of data collection, evaluation and publication.
PO-4
To monitor and interpret published studies in International Relations.
PO-5
To use a second language at an intermediate level.
PO-6
To analyze, compare and relate different local, regional and global developments in International Relations.
PO-7
To analyze, compare and relate International Relations with theories and practices of different associate departments and their sub-fields and to offer suggestions by combining these fields.
PO-8
To present substantial knowledge for various public, private and academic career positions.
PO-9
To analyze the emergence and functions of prominent regional and local actors and to make future projections about their actions.
PO-10
To theoretically and practically examine different events and facts in International Relations and Foreign Policy and to interpret their past, present, and future through a scientific perspective.
Learning Outcomes
LO-1
• İnsanlık tarihinin temel kavramlarını, fikirlerini, teorik bakış açılarını, düzeylerini, kurumlarını ve aktörlerini tanımak.
LO-2
• Beşeri bilimler üzerine siyasi metinleri okuma ve ana argümanı belirleme becerilerini geliştirmek.
LO-3
• Karşılaştırmalı bir perspektiften geniş bir politika oluşturma bilgisi için farklı metinler, teoriler ve materyaller arasında bağlantılar geliştirin.
LO-4
• Toplumsal sistemlerinin birbirleriyle nasıl etkileşime girdiğine dair bir anlayış sağlamak.
LO-5
• Kültürler arası iletişim, münazara ve tartışma becerilerini geliştirmek. Konular hakkında farklı bakış açılarına sahip kişilerle iletişim kurabilme becerisi, diplomasinin önemli bir parçasıdır. Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler öğrencileri olarak, gücendirmeden aynı fikirde olmamak ve sorunları uzlaşma yoluyla anlamak için ortak zeminler bulmak, geliştirilmesi gereken temel bir beceridir.
LO-6
• Öğrencinin dünya tarihinin teorisi ile gerçekliğini birbirinden ayırt etmesini sağlamak için yeterli bilgiyi sağlamayı amaçlayan belirli bir soru hakkında tartışma odaklı makaleler ve yanıt kağıtları yazmak.