Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Elektronik Teknolojisi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sistem Analizi ve Tasarımı II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ET 4001 4 Sistem Analizi ve Tasarımı II 1/1/1 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Bu ders; bölüm öğretim elemanlarının ilgi alanlarına göre şubelere ayrılır. Öğrenciler gruplara bölünerek, uygulama projesi tasarlama, devre tasarımı yapma bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanır.
 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar sistemlere ve işleyişlerine yatkınlık,teknik konulara ilgi
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Arif İşyar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe,10:00-12:45 İncirli Yerleşkesi 1B-06 nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri 16:00-17:00 1B-06 Nolu derslik, İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası,gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır
 
Temel Kaynaklar -Ders kitabı,
Diğer Kaynaklar -yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Çalışma Konusunu Seçmek Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası,gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır
2. Hafta Elde Edilen Bilgileri Sunmak Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası,gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır
3. Hafta Sistem/Ürünün Fonksiyonlarını ve Değişkenlerini Tanımlamak Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası,gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır
4. Hafta Gerekli Malzemeleri Seçmek Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası,gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır
5. Hafta Elde Edilen Bilgileri Sunmak Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası,gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır
6. Hafta Sistem/Ürünün Şartnamesi veya Akış Şemasını Hazırlamak Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası,gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır
7. Hafta Sistem/Ürünün Şartnamesi veya Akış Şemasını Hazırlamak Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası,gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır
8. Hafta Sistem/Ürünün Programını veya Hesaplamalarını Yapmak Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası,gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır
9. Hafta Sistem/Ürünün Programını veya Hesaplamalarını Yapmak Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası,gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır
10. Hafta Sistemin/Ürünün Çalışacağı Ortamı Kurmak Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası,gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır
11. Hafta Sistemin/Ürünün Çalışacağı Ortamı Kurmak Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası,gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır
12. Hafta Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası,gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır
13. Hafta Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası,gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır
14. Hafta Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası,gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır
15. Hafta Final Sınavı Klasik ya da test sınavı
16. Hafta Final Sınavı Klasik ya da test sınavı
17. Hafta Final Sınavı Klasik ya da test sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 1 10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Projeler 1 10
Derse Devam / Katılım 14 10
Final 1 40


ÖÇ-11.Sistem/ürün amaç ve kapsamını belirlemek
ÖÇ-22.Sistem/ürün konusu ile ilgili ayrıntılı araştırma
ÖÇ-33.Sistem/ürüne ilişkin hesaplama/ yazılım yapmak
ÖÇ-44.Sistem/ürünü gerçekleştirmek
ÖÇ-55.Sistem/ürün amaç ve kapsamını belirlemek
ÖÇ-66.Sistem/ürün konusu ile ilgili ayrıntılı araştırmak
ÖÇ-77.Sistem/ürüne ilişkin hesaplama/ yazılım yapmak
ÖÇ-88.Sistem/ürünün çıktılarını sunmak
Program Çıktıları
PÇ-1İş Emniyeti Sağlayarak Elektronik Malzemeleri Kullanmak ve Temel Ölçümler Yapmak
PÇ-2Sayısal Devreler Kurmak
PÇ-3Elektrik Elektronik Sistemlerin Kurulumunu Yapmak
PÇ-4Analog Devreler Kurmak
PÇ-5Güç Elektroniği Devreleri Kurmak ve Ses, Görüntü vb. Cihazlarının Tamirini Yapmak
PÇ-6Algoritma ve Programlama Yaparak Mikrodenetleyici Devrelerini Kurmak
PÇ-7Sistem Analizi ve Tasarımı Arıza Analizi Yapmak
PÇ-8Kontrol Sistemi Haberleştirmek ve Algılayıcıları Kurmak
PÇ-9Temel Elektrik Devre Bağlantılarını Yapmak Elektrik Motorlarının Kurulumunu Yapmak
PÇ-10Kumanda Devreleri,Endüstriyel Uygulama, Robot Programlama ve Bakımını Yapmak
PÇ-11Elektro Manyetik Dalgaların Çevre ve İnsan Sağlığı Üzerindeki Biyolojik Etkileri İncelemek, Acil Durumlarda Hastaya/Yaralıya İlk Yardım Yapmak
PÇ-12İş Yeri/İşletmeyi Kurmak(Ön Koşul) ve kalite Güvence ve Standartlarını Uygulamak
PÇ-13İletişim Kurmak,Bilişim Olanaklarını Kullanarak Kendini Geliştirmek ve Mesleki Yabancı Dili kullanmak
PÇ-14Mesleki Etik Değerlere Uymak Ve Elektronik Güvenlik Sistemleri Kurmak
PÇ-15Mesleğinde Matematik İle İlgili Uygulamalar Yapmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7               
ÖÇ 8