Bu ders ile öğrenciye, sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında iletişim kurma yeterlikleri kazandırılacaktır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Oğuz Kağan Işık
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Seçmeli Ders
Görüşme Saatleri ve Yeri
Yok
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Temel Kaynaklar
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sözlü İletişim kurmak
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta
Sözlü İletişim kurmak
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta
Sözlü İletişim kurmak
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta
Yazılı İletişim kurmak
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta
Yazılı İletişim kurmak
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta
Yazılı İletişim kurmak
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta
Yazılı İletişim kurmak
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta
Sözsüz İletişim kurmak
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
9. Hafta
Sözsüz İletişim kurmak
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta
Sözsüz İletişim kurmak
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta
Biçimsel (Formal) İletişim kurmak
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta
Biçimsel (Formal) İletişim kurmak
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta
Biçimsel (Formal) İletişim kurmak
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta
Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta
Final Sınavı
Klasik ya da test sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Klasik ya da test sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Klasik ya da test sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
3
15
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
14
5
Final
1
50
ÖÇ-1
Bireysel iletişim kurmak
ÖÇ-2
Örgütsel iletişim kurmak
ÖÇ-3
Biçimsel İletişim kurmak
ÖÇ-4
Yazılı İletişim kurmak
ÖÇ-5
Biçimsel Olmayan İletişim kurmak
Program Çıktıları
PÇ-1
İş Emniyeti Sağlayarak Elektronik Malzemeleri Kullanmak ve Temel Ölçümler Yapmak
PÇ-2
Sayısal Devreler Kurmak
PÇ-3
Elektrik Elektronik Sistemlerin Kurulumunu Yapmak
PÇ-4
Analog Devreler Kurmak
PÇ-5
Güç Elektroniği Devreleri Kurmak ve Ses, Görüntü vb. Cihazlarının Tamirini Yapmak
PÇ-6
Algoritma ve Programlama Yaparak Mikrodenetleyici Devrelerini Kurmak
PÇ-7
Sistem Analizi ve Tasarımı Arıza Analizi Yapmak
PÇ-8
Kontrol Sistemi Haberleştirmek ve Algılayıcıları Kurmak
PÇ-9
Temel Elektrik Devre Bağlantılarını Yapmak Elektrik Motorlarının Kurulumunu Yapmak
PÇ-10
Kumanda Devreleri,Endüstriyel Uygulama, Robot Programlama ve Bakımını Yapmak
PÇ-11
Elektro Manyetik Dalgaların Çevre ve İnsan Sağlığı Üzerindeki Biyolojik Etkileri İncelemek, Acil Durumlarda Hastaya/Yaralıya İlk Yardım Yapmak
PÇ-12
İş Yeri/İşletmeyi Kurmak(Ön Koşul) ve kalite Güvence ve Standartlarını Uygulamak
PÇ-13
İletişim Kurmak,Bilişim Olanaklarını Kullanarak Kendini Geliştirmek ve Mesleki Yabancı Dili kullanmak
PÇ-14
Mesleki Etik Değerlere Uymak Ve Elektronik Güvenlik Sistemleri Kurmak
PÇ-15
Mesleğinde Matematik İle İlgili Uygulamalar Yapmak