İleri üretim sistemlerini ve bu sistemlerin temel yönetim problemlerini ele alabilmeyi ve çözüm yöntemlerini kullanabilmeyi, literaturde verilen yeni yöntemleri anlayarak sunabilmeyi sağlamak
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım
Temel Kaynaklar
-
R.G.Ozdemir, "Modern Üretim Teknikleri Ders Notları", İstanbul Kültür Üniversitesi, 2011
S. G. Dimitriadis, Assembly line balancing and group working: A heuristic procedure for workers’ groups operating on the same product and workstation, Computers & Operations Research, 33, 2757–2774, 2006
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Grup teknolojisi tanımı ve kümelendirme yöntemlerinin sınıflandırılması
Anlatım, Demonstrasyon
2. Hafta
Sınıflama ve Kodlama yöntemleri
Anlatım, Demonstrasyon
3. Hafta
Derece sıralama algoritması
Anlatım, Demonstrasyon
4. Hafta
Tek hatlı kümelendirme algoritması
Anlatım, Demonstrasyon
5. Hafta
Gruplama etkinliği
Anlatım, Demonstrasyon
6. Hafta
Esnek üretim sistemleri
Anlatım, Demonstrasyon
7. Hafta
Darboğaz modeli
Anlatım, Demonstrasyon
8. Hafta
Darboğaz modeli
Anlatım, Demonstrasyon
9. Hafta
Tam zamanında üretim sistemleri
Anlatım, Demonstrasyon
10. Hafta
Tam zamanında üretim sistemleri
Anlatım, Demonstrasyon
11. Hafta
Kanban sayılarının belirlenmesi
Anlatım, Demonstrasyon
12. Hafta
Kanban sayılarının belirlenmesi
Anlatım, Demonstrasyon
13. Hafta
Hazırlık süresi ekonomisi
Anlatım, Demonstrasyon
14. Hafta
Hazırlık süresi ekonomisi
Anlatım, Demonstrasyon
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Grup teknolojisi üretim sisteminin temel özelliklerini ayırabilir ve bu özellikleri tanımlayabilir
ÖÇ-2
Makine - parça ailelerinin oluşturulması için derece sıralama, tek hatlı kümelendirme, v.b. yöntemlerinin uygulamasnı yapabilir
ÖÇ-3
Gruplama etkinliği yardımıyla farklı kümeleme sonuçlarını karşılaştırabilir ve bu ölçütü kullanarak en iyi kümelendirme sonucuna ulaşabilir
ÖÇ-4
Darboğaz modelleme ile bir esnek üretim sisteminin hızı ve kullanım düzeyi değerlerini elde edebilir
ÖÇ-5
Talep, üretim süresi ve güvenlik oranı gibi verileri kullanarak kanban sayılarını hesaplayabilir ve hazırlık süresi ekonomisi ile ilgili problemlere çözüm üretebilir
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini kalite ve üretim problemlerine uygulama, analiz etme ve senteze varabilme becerisi kazanacaktır.
PÇ-2
Kalite ve üretim yönetimine temel oluşturan diğer disiplinlere(işletme, ekonomi, sayısal bilimler v.s.) ilişkin temel bilgileri uygulayacak, uyarlayacak, kalite ve üretim yönetimi alanında bu bilgilerden yararlanarak yaratıcı değerlendirmeler yapabilecektir.
PÇ-3
Kalite ve üretim işlevleri ve yönetimi alanında (toplam kalite yönetimi, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, v.s.) temel bilgilere sahip olacak, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları kritik edebilecek, yorumlayabilecek ve uyarlayabilecektir.
PÇ-4
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda kalite ve üretim yönetimi işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasında tasarlamayı, yaratabilmeyi ve değerlendirebilmeyi becerebilecektir.
PÇ-5
Kalite ve üretim yönetimi ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlayabilecek, değerleyebilecek; sorunları tanımlama, modelleme ve yorumlar yaparak çözümleyebilecek, çözüm önerileri yapabilecek ve gerekli kritik kararları verebilecektir. (critical thinking).
PÇ-6
Kalite ve üretim yönetimi alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek; kritik karar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir. (analytic skills).
PÇ-7
Kalite ve üretim yönetimi alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerileri kazanmış olacaktır (communicative skills).
PÇ-8
Kalite ve üretim yönetimi ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisi kazanacaktır.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanacak, olayları değerleyebilecek ve etik davranışlarını iş yaşamında uyarlayabilecektir.
PÇ-10
Mesleki alanında Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanacaktır.