Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

E-Ticaret ve Pazarlama Programı Programı Ana Sayfası

E-Ticaret ve Pazarlama Programı

Program Amacı Burslar Uluslararası İşbirliği
Kuruluş Katkı Payı Mezunların İstihdam Profilleri
Kazanılan Derece Çift Anadal - Yandal Üst Derece Programlara Geçiş
Öğretim Dili Staj Sunulan Olanaklar
Çalışma Şekli Ölçme ve Değerlendirme Program Etkinlikleri
Yerleşme Şartları Mezuniyet Koşulları İletişim Bilgileri


Program Amacı

Dijitalleşen dünyada dijital iletişim pratiklerini kullanabilen ve yönetebilen iş gücüne ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. İstanbul Kültür Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Dijital Medya ve Pazarlama Programı, bu ihtiyaçtan yola çıkarak dijitale dair güncel tüm detaylar dikkate alınarak hazırlanmış ön lisans ders planıyla dijitalleşen dünyada iletişim pratiklerine hakim, dijital iletişim çalışmaları konusunda uzman mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.





Kuruluş

Dijital Medya ve Pazarlama Programı 2019 yılında üniversitemiz Meslek Yüksekokulu bünyesinde İncirli Yerleşkesinde kurulmuştur ve 2019-2020 akademik yılı başında eğitime başlanmıştır. Dijital Medya ve Pazarlama ön lisans programı Türkiye'de ilk defa 2019 yılında açılmıştır ve İKÜ Meslek Yüksekokulu Dijital Medya ve Pazarlama programı ilk/öncü olma özelliğini taşımaktadır.





Kazanılan Derece

2 yıllık eğitim planında yer alan bütün dersleri başarıyla tamamlayan, en az 120 AKTS’ye sahip öğrencilere Dijital Medya ve Pazarlama alanında ön lisans derecesi verilir. 





Öğretim Dili

 Türkçe





Çalışma Şekli

Program dersleri, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine kara verilmiştir. Derslerin teorik kısımları Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Program derslerinin uygulamalı kısımlarından verilebilenler ise yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir. 





Yerleşme Şartları

Meslek Yüksekokulu programlarına ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar Dijital Medya ve Pazarlama programına, TYT puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. Dijital Medya ve Pazarlama programına yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.









Çift Anadal - Yandal

Başarılı bir eğitim süreci geçiren İstanbul Kültür Üniversitesi öğrencileri, belirlenen şartları sağlamaları durumunda okudukları bölümle eşzamanlı olarak başka bir bölümde daha öğrenim görebilirler. Çift Anadal Programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, iki ayrı ön lisans diploması almaya hak kazanırlar.





Staj

Dijital Medya ve Pazarlama programında 3+1 sistemi uygulanmaktadır. 3+1 sisteminde program öğrencileri IV. Yarıyılda TES4001 Mesleki Staj Uygulaması dersi kapsamında 60 iş günü staj yapmaktadırlar.







Mezuniyet Koşulları

Dijital Medya ve Pazarlama programında öğrencilerin mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp mezun olabilmeleri için, 4.00 üzerinden en az  2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir.





Uluslararası İşbirliği

ERASMUS değişim programı...

Detaylı bilgi için: https://uib.iku.edu.tr/





Mezunların İstihdam Profilleri

Dijital Medya ve Pazarlama programından mezun olan öğrenciler, reklam ajanslarında, dijital ajanslarda veya kurumların “Dijital Medya ve Pazarlama” ile ilgili departmanlarında çalışabilirler. Dijital Pazarlama Uzmanı, Dijital Pazarlama Koordinatörü, Dijital İletişim Uzmanı, SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Uzmanı, SEO Analisti, İçerik Uzmanı, Dijital Pazarlama Analisti, Sosyal Medya Yöneticisi, Sosyal Medya Uzmanı, Sosyal Ağ Uzmanı, E-Ticaret Uzmanı, Mobil Pazarlama Uzmanı, E-posta Pazarlama Uzmanı, Dijital Reklam Uzmanı, Dijital Reklam Yöneticisi, Mobil Reklam Yöneticisi, Web Editörü, Web İçerik Uzmanı, Dijital Medya Planlama Sorumlusu unvanı kazanabilirler.





Üst Derece Programlara Geçiş

Lisans Eğitimine geçiş, 19.02.2002 tarih ve 24676 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Meslek Yüksekokulları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik" ile Yükseköğretim Kurulunun belirlediği uygulama esasları uyarınca, Meslek Yüksekokulları programlarından mezun olan başarılı öğrencilerin örgün öğretim lisans programlarına dikey geçiş yapmaları ile ilgili sınav ve yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından yürütülmektedir. 

Dijital Medya ve Pazarlama ön lisans Programından mezun olan öğrencilerimiz mesleki eğitimlerini üst düzeye taşıyabilmek amacıyla ilgili lisans programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler.





Sunulan Olanaklar

İncirli Kampüsünde bulunan bilgisayar laboratuvarları ve amfiler seminerler için güncellendi.





Program Etkinlikleri

Dijital Medya ve Pazarlama programında öğrencilerin mesleki yeteneklerini geliştirmeleri için sektör buluşmaları organize edilmekte ve dijital alanda çalışan çeşitli kurumlara/ajanslara geziler düzenlenmektedir.





İletişim Bilgileri

Program Başkanı/Danışmanı: Öğr.Gör. İrem AYDOĞDU

 

E-mail: i.aydogdu@iku.edu.tr