Program Amacıİstanbul Kültür Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü, öğrencilere oyun geliştirme, oyun tasarımı, oyun programlama ve dijital medya konularında eleştirel bir anlayış kazandırmayı taahhüt eder. Oyun Çalışmaları, Oyun Tasarımı, Oyun Sanatı, Oyun Estetiği, Çağdaş Sanat, Tür ve Anlatı gibi zorunlu derslerimiz sanat ve tasarım alanını oyun tasarımı ve geliştirme ile bütünleştirir. Bölüm seçmeli dersleri teorik ve/veya uygulamaları oyun tasarımı, fotoğraf, film ve medya ve sanat tarihi alanlarından seçilebilir. Bölüm seçmeli derslerimiz, öğrencilerimize geleceğin oyun tasarımcıları ve geliştiricileri olarak yaratıcı olanaklarını genişletme ve mezun olduklarında kendilerini en iyi yansıtan ve tanıtan bir görsel portfolyo oluşturma yeteneği kazandırmaktadır. Dijital Oyun Tasarımı Bölümü, günümüzün teknolojik gelişmeleri ve değişen sanatsal ve kültürel algı biçimleri doğrultusunda çağdaş oyun uygulamalarını en iyi ortamlarda öğrencilerle paylaşmak için hem müfredatında hem de akademik yapısında sürekli kendini yenilemektedir.
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü'nde öğrenim, üniversite içerisinde dersler ve ders dışı uygulamalar şeklinde devam ederken; okul dışında da teknik gezi, sergi ziyaretleri vb. faaliyetler ile bütünleşik gerçekleşmektedir. Öğrenim faaliyetleriyle paralel olarak gerçekleştirilen söyleşi, atölye ve çalıştay gibi sosyal etkinlikler ile eğitim faaliyetlerinin sektörün taleplerine karşılık veren bir yapıya bürünmesi hedeflenmektedir. Oyun Tasarımı Atölyeleri, Teknik Geziler ve Sektör Buluşmaları gibi etkinlikler akademik yıl boyunca yapılmakta ve öğrencilerin eğitimine destekleyici olarak katkı sunması planlanmaktadır.
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü mezunlarının, oyun mekaniği, estetiği ve dinamiği kavramlarına hakim olmaları, teknolojik gelişmeleri yorumlayabilmeleri, farklı türlerde oyunlar üretebilmeleri ve yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilmeleri beklenmektedir. Bu bağlamda mezunlarımız oyun geliştiricisi ve görsel sanatçı olarak istihdam edilebilir.
KuruluşTemmuz 1997 tarihinde 4281 sayılı kanun ile kurulan İstanbul Kültür Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi'nin Dijital Oyun Tasarımı Bölümü 2024-2025 akademik yılında eğitimine başlamıştır.
Kazanılan Derece Dijital Oyun Tasarımı Lisans Diploması
Öğretim Dili İngilizce
Çalışma Şekli Tam Zamanlı
Yerleşme ŞartlarıDijital Oyun Tasarımı lisans programına ÖSYM tarafından yapılan Merkezi Yerleştirme Sınavı ile 50 öğrenci alınır. Merkezi yerleştirmede adaylar Dijital Oyun Tasarımı Bölümü’ne SAY puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. Dijital Oyun Tasarımı Bölümü’ne yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde İstanbul Kültür Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.
Çift Anadal - Yandal Çift Anadal Programı:
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü’nde lisans öğrenimlerini sürdüren başarılı öğrenciler, üniversitemiz içinde diğer bölümlerden birinde eşzamanlı olarak ikinci lisans eğitimlerini alabilmektedirler. Bölümümüz lisans öğrencileri en erken üçüncü, en geç beşinci yarıyılın başında, GNO’ları en az 2.80 olma koşuluyla Çift Anadal’a başvurabilmektedir. Çift Anadal Programı'nı başarı ile bitirip iki lisans derecesine hak kazanmış olan öğrencilerimize iki ayrı lisans diploması verilir.
Yandal Programı:
Genel Not Ortalaması 2.50 ve üzerinde olan Dijital Oyun Tasarımı Bölümü lisans öğrencileri, üniversitemiz içinde Dijital Oyun Tasarımı Bölümü'ne içerik, kapsam ve uygulama bakımından yakın olan başka bir bölümün lisans öğrenimine belirli bir program çerçevesinde, 72 (AKTS) kredilik ders alarak kısmen katılabilirler. Anadal programı ile birlikte yandal programını başarı ile tamamlayan öğrencilerimize bir lisans diploması ve bir yandal lisans sertifikası verilir.
Staj Öğrencilerin kurum dışında 40 işgünlük staj yükünü tamamlamaları gerekmektedir.
Mezuniyet KoşullarıDijital Oyun Tasarımı Bölümü'nde öğrenciler mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmekle ve 40 iş günü zorunlu stajlarını tamamlamakla yükümlüdürler. Toplam 240 AKTS (ECTS) ile mezun olmaktadırlar.
Uluslararası İşbirliğiDijital Oyun Tasarımı Bölümü olarak öğrencilerimizin Erasmus olanaklarımızdan en verimli bir şekilde faydalanabilmesi önceliklerimiz arasındadır. Avrupa’nın prestijli okulları ile yaptığımız Erasmus işbirlikleriyle öğrencilerimizin yeni kültürleri tanımaları, vizyonlarını genişletmeleri ve mesleki eğitimlerini ilerletmeleri ilkelerimiz arasındadır.
Ayrıntılı bilgi için: https://stf.iku.edu.tr/tr/erasmus
Mezunların İstihdam ProfilleriDijital Oyun Tasarımı Bölümü mezunları, oyun ve eğlence sektöründe; oyun geliştiricisi, oyun sanatçısı, oyun yazarı, kullanıcı arayüzü (UI) tasarımcısı, 2D ve 3D animasyon ve modelleme uzmanı, senaryo geliştirme uzmanı, ve oyun test uzmanı olarak çalışabilirler. Ayrıca, oyun sektöründe proje yönetimi ve üretim alanlarında da kariyer yapabilirler.
Üst Derece Programlara Geçiş Lisans öğrenimini tamamlayan öğrencilerimiz ilgili bölümlerde yüksek lisans öğrenimine devam edebilmektedir.
Sunulan OlanaklarÖğrencilerimiz için sektörel deneyimin önemini biliyoruz. Bu nedenle öğrencilerimizi düzenli olarak oyun ve medya sektörüne yön veren, saygın isimlerle bir araya getiren söyleşiler ve çalıştaylar düzenlemekteyiz. Ayrıca teknik gezilerimizle de öğrencilerimizin mezun olduktan sonra çalışacakları sektörlerin işleyişine dair içerden bilgi edinmelerini hedefliyoruz
Program Etkinlikleri Bölümümüzde yıl içinde düzenli olarak Oyun Atölyeleri, Sektör Buluşmaları ve Teknik Geziler düzenlenmektedir. Güncel etkinliklere dair haber ve bölüm etkinliklerine @ikudgd Instagram sayfasında ve Dijital Oyun Tasarımı Bölüm internet sayfasından ulaşılabilir.
İletişim Bilgileri Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı
Doç. Dr. Zeynep KOÇER GÖZTEPE
z.kocer@iku.edu.tr
Adres: Ataköy Yerleşkesi, Bakırköy 34156, İstanbul
Tel: 0(212) 498 48 27