|
|
|
Genel Fizik I
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
FZT1003 |
1 |
Genel Fizik I |
3/0/0 |
TBD |
Türkçe |
3 |
|
Dersin Amacı |
Dersin amcı Öğrenciye temel mekanik ve biyolojik sistemlerdeki uygulamaları hakkında temel bilgileri vermektir. |
Ön Koşullar |
yok. |
Eş Koşullar |
yok |
Özel Koşullar |
Derse devam |
Öğretim Üyeleri |
Prof.Dr. Sevim Akyüz |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Pazartesi 13.00-16.00 AK B1-5 anfisi |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Pazartesi 12-13.00 3A-16 Prof. Dr. Sevim Akyüz'ün ofisi. |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
-Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
Temel Kaynaklar |
--Universite Fiziği 14.baskı, H.D.Young and R.A.Freedman (2016), Pearson (Addison Wesley), ISBN: 0-321-50130-6
-Prof. Dr. Sevim Akyüz, ders notları ve çözülmüş problemler. |
Diğer Kaynaklar |
- |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Birimler, Fiziksel Nicelikler ve Vektörler |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
2. Hafta |
Tek boyutta hareket |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
3. Hafta |
İki ve üç boyutta hareket |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
4. Hafta |
Newton Yasaları ve Uygulamaları |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
5. Hafta |
Newton Yasaları ve Uygulamaları |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
6. Hafta |
İş ve kinetik Enerji |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
7. Hafta |
Ara sınavı |
Yüz yüze sınav |
8. Hafta |
Potansiyel Enerji ve enerjinin korunumu |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
9. Hafta |
Çizgisel momentum ve çizgisel momentum korunumu |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
10. Hafta |
Katı cisimlerin dönme hareketi ve açısal momentum |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
11. Hafta |
Statik denge |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
12. Hafta |
Statik denge ve biyolojik sistemlerdeki uygulamaları |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
13. Hafta |
Uygulamalar |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
14. Hafta |
Final sınavı |
yüz yüze sınav |
15. Hafta |
Final sınavu |
|
16. Hafta |
|
|
17. Hafta |
|
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Ara sınav(lar) |
1 |
40 |
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum |
1 |
5 |
Derse Devam / Katılım |
1 |
5 |
Final |
1 |
50 |
ÖÇ-1 | Ölçme, birim sistemleri, vektörel ve skaler nicelikler hakkında bilgi sahibi olurlar. | ÖÇ-2 | Mekanik iş, enerji, enerji korunumunu ve bunların biyolojik sistemlerdeki uygulamalarını öğrenirler | ÖÇ-3 | Çizgisel momentum ve momentum korunumu ve bunun biyolojik sistemlerdeki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olurlar | ÖÇ-4 | Açısal hareket, açısal momentum ve korunumu, ve canlılardaki uygulamaları hakkında bilgi edinirler | ÖÇ-5 | Mekanik ile ilgili temel bilgileri ve bu temel bilgilerin biyolojik sistemlerdeki uygulamalarını öğrenirler. | ÖÇ-6 | Statik dengeyi ve biyomekanik uygulamalarını öğrenirler |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri doğru anlamak | PÇ-2 | Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanmak | PÇ-3 | Kuramsal ve uygulamalı fiziğin problemlerini irdelemek için gerekli matematiksel araçlarla donanmak | PÇ-4 | Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanmak | PÇ-5 | Fizik problemlerini bilişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilmek, sayısal model geliştirebilmek | PÇ-6 | Fizik biliminin kavramsal nitelikleri konusunda altyapı oluşturarak konuları yalın ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetisini kazanmak | PÇ-7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak | PÇ-8 | En az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisini kazanmak | PÇ-9 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilmek | PÇ-10 | Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanmak |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ 6 | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|