|
|
|
Patent, Tasarım ve İnovasyon
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
FİZU0009 |
|
Patent, Tasarım ve İnovasyon |
2/0/0 |
SAD |
Türkçe |
2 |
|
Dersin Amacı |
Öğrenciye inovatif fikirlerin koruyabilmeleri için temel patent, tasarım ve marka kavramlarının öğretilmesi. |
Ön Koşullar |
Yok |
Eş Koşullar |
Yok |
Özel Koşullar |
Yok |
Öğretim Üyeleri |
Prof.Dr.Mehmet Özer |
Asistanlar |
Yok |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Ders bu yarıyıl açılmamıştır. |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Ders bu yarıyıl açılmamıştır. |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Uzaktan Eğitim |
Temel Kaynaklar |
Türk Patent Enstitüsü Patent Eğitim Seti |
Diğer Kaynaklar |
Patent Başvurusu, Seçkin Yayıncılık
İnovasyon ve Girişimcilik, "Ekonomisi ve Yönetimi" Üzerine Yazılar, Derin Yayınları |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Giriş |
Uzaktan Eğitim |
2. Hafta |
Patent eğitim seti (Türk patent) |
Uzaktan Eğitim |
3. Hafta |
Patent: Teknik özellikler, elde etme kriterleri. |
Uzaktan Eğitim |
4. Hafta |
Patent: araştırma raporu, inceleme raporu. |
Uzaktan Eğitim |
5. Hafta |
Faydalı Model: Teknik özellikler, kriterler |
Uzaktan Eğitim |
6. Hafta |
Patent veri tabanlarının araştırılması |
Uzaktan Eğitim |
7. Hafta |
Türk Patent başvuru sistemi |
Uzaktan Eğitim |
8. Hafta |
Ara Sınav |
Uzaktan Ara Sınav |
9. Hafta |
Tasarım: Teknik özellikler, kriterler |
Uzaktan Eğitim |
10. Hafta |
Tasarım veri tabanlarının araştırılması |
Uzaktan Eğitim |
11. Hafta |
İnovasyon (Yenilik) ve inovatif (Yenilikçi) kavramlar |
Uzaktan Eğitim |
12. Hafta |
İnovatif teknikler |
Uzaktan Eğitim |
13. Hafta |
Marka |
Uzaktan Eğitim |
14. Hafta |
Uzman davetli konuşmacı sunumu |
Uzaktan Eğitim |
15. Hafta |
Final Haftası |
Uzaktan Final Sınavı |
16. Hafta |
Final Haftası |
Uzaktan Final Sınavı |
17. Hafta |
Final Haftası |
Uzaktan Final Sınavı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Ara sınav(lar) |
1 |
50 |
Final |
1 |
50 |
ÖÇ-1 | Dersi tamamlayan öğrenci "Patent ve Faydalı model" hakkında bilgi sahibi olur. | ÖÇ-2 | Dersi tamamlayan öğrenci "Tasarım" hakkında bilgi sahibi olur. | ÖÇ-3 | Dersi tamamlayan öğrenci "Markalaşma süreci" hakkında bilgi sahibi olur. | ÖÇ-4 | Dersi tamamlayan öğrenci "Patent veri tabanlarının araştırılması" hakkında bilgi sahibi olur. | ÖÇ-5 | Dersi tamamlayan öğrenci "Türk Patent başvuru sistemi" hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri doğru anlamak | PÇ-2 | Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanmak | PÇ-3 | Kuramsal ve uygulamalı fiziğin problemlerini irdelemek için gerekli matematiksel araçlarla donanmak | PÇ-4 | Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanmak | PÇ-5 | Fizik problemlerini bilişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilmek, sayısal model geliştirebilmek | PÇ-6 | Fizik biliminin kavramsal nitelikleri konusunda altyapı oluşturarak konuları yalın ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetisini kazanmak | PÇ-7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak | PÇ-8 | En az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisini kazanmak | PÇ-9 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilmek | PÇ-10 | Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanmak |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|