Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası İlişkiler
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı

Rekabet edebilirliği artırmaya yönelik bir strateji olarak kaliteli hizmet sağlama kavramlarını ve yaklaşımlarını anlamak; bunların pazarlamasını da doğru şekilde yöneterek sürekli iyileştirmeyi sağlayacak bir kültürü içselleştirmek üzere bunların benimsemek.

Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtımı, hizmet kavramı ve hizmetlerin temel özellikleri Anlatım, müzakere ve vaka analizi
2. Hafta Hizmet kalitesi kavramı ve bileşenleri Anlatım, müzakere ve vaka analizi
3. Hafta Hizmet kalitesi modelleri, hizmet kalitesinde boşluk modeli Anlatım, müzakere ve vaka analizi
4. Hafta Hizmet kalitesinin kriterleri ve hizmet kalitesinin boyutları Anlatım, müzakere ve vaka analizi
5. Hafta Hizmet kalitesinin ölçülmesi Anlatım, müzakere ve vaka analizi
6. Hafta Hizmet kalitesi için tasarım Anlatım, müzakere ve vaka analizi
7. Hafta Hizmet kalitesinin geliştirilmesi Anlatım, müzakere ve vaka analizi
8. Hafta Arasınav Arasınav
9. Hafta Arasınav Arasınav
10. Hafta Müşteri ihtiyaçlarını anlamak ve insanlar vasıtasıyla hizmet kalitesi sağlamak Anlatım, müzakere ve vaka analizi
11. Hafta Hizmet hatalarının düzeltilmesi, kriz yönetimi ve hizmet değiştirme nedenleri Anlatım, müzakere ve vaka analizi
12. Hafta Öğrenci Sunumları Öğrenci sunumları ve müzakere
13. Hafta Öğrenci Sunumları Öğrenci sunumları ve müzakere
14. Hafta Öğrenci Sunumları Öğrenci sunumları ve müzakere
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 2 10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 12 0
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenciler, hizmetlerin kendine özgü doğasını ve özelliklerini ve hizmet sistemi ve değer yaratma süreçlerinde müşterinin aktif rolünü eleştirel bir şekilde tartışırlar.
ÖÇ-2Öğrenciler, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin ölçülmesi ve yönetilmesinde rol oynayan temel konular ve unsurlar hakkında bilgi sahibi olurlar.
ÖÇ-3Öğrenciler, müşteri odaklı bir organizasyon oluşturmak ve müşteri ilişkilerini başarıyla yönetmek için neler gerektiğini eleştirel bir şekilde tartışırlar.
ÖÇ-4Öğrenciler çok kültürlü pazarın, iş ahlakının ve sosyal sorumluluk sahibi pazarlamanın hizmet pazarlaması üzerindeki etkilerini tartışırlar.
ÖÇ-5Öğrenciler, etkili bir hizmet sisteminin tasarlanması ve işletilmesi bağlamında pazarlama ve diğer işletme fonksiyonları arasındaki temel bağlantıları öğrenirler.
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası İlişkiler disiplinine ait teorik ve pratik bilgileri tanımlar ve kullanır.
PÇ-2Uluslararası İlişkiler ile ilgili tartışmalarda düşünce ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
PÇ-3Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında sorumlu olduğu bilimsel ve etik değerleri bilir.
PÇ-4Alanında İngilizce yayınlanmış çalışmaları takip eder ve yorumlar.
PÇ-5İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır.
PÇ-6Yerel, bölgesel ve küresel gelişmeleri çözümler, karşılaştırır ve ilişkilendirir.
PÇ-7Uluslararası İlişkiler disipliniyle ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere dair temel teorik ve pratik bilgileri tanımlar, kullanır, bunları birbiriyle ilişkilendirir ve edindiği bilgilerle alana dair öneriler geliştirir.
PÇ-8Kariyerlerini kamu kuruluşları, özel sektör ve akademide devam ettirecek bilgi düzeyini edinir.
PÇ-9Öne çıkan bölgesel ve küresel aktörlerin ortaya çıkışlarını ve işleyişlerini çözümler ve bunların geleceğiyle ilgili tahminde bulunur.
PÇ-10Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika alanlarındaki olay ve olguları teorik ve pratik olaraksorgular, geçmişlerini, bugünlerini ve geleceklerini bilimsel bir perspektifle değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50