Siyaset ve pazarlama ilişkisi nasıldır? Pazarlama ilkeleri ve teknikleri siyasette nasıl uygulanır? Bu dersin amacı; siyasetçilerin, siyasi adayların, siyasi partilerin, seçilmiş devlet görevlilerinin, hükümetlerin ve diğer siyasi aktörlerin, pazarlama kavramlarını ve tekniklerini, seçimleri kazanmak ve görevde kalmak için nasıl kullandıklarıyla ilgili öğrencilere bilgi kazandırmaktır. Politics and Marketing dersi, siyasal pazarlamanın temel kavramlarından ve güncel araştırmalardan hareketle, siyasi tüketicinin ortaya çıkışı, piyasa yönelimi ve strateji, pazar bölümlendirmesi, pazar araştırması, e-pazarlama, ürün geliştirme ve yeniden geliştirme, marka oluşturma ve siyasi pazarlama gibi konuları ele almaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Önemli pazarlama kavramları ve bireyler, şirketler, toplum ve siyaset için anlamları.
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
Önemli pazarlama kavramları ve bireyler, şirketler, toplum ve siyaset için anlamları.
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
Pazarın dijitalleşmesi ve gelecek için anlamları.
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
Pazarın dijitalleşmesi ve gelecek için anlamları.
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Değişen pazarlama ortamında fırsatların değerlendirilmesi.
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Ticari ürünlerin/hizmetlerin pazarlanmasıyla, fikirlerin, ideallerin, inançların, tutumların ve davranışların pazarlanması karşılaştırması.
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Ticari ürünlerin/hizmetlerin pazarlanmasıyla, fikirlerin, ideallerin, inançların, tutumların ve davranışların pazarlanması karşılaştırması.
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Arasınav
Arasınav
10. Hafta
Siyasal pazarlama ve siyasal iletişimin temel bileşenleri.
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Siyasal pazarlama ve siyasal iletişimin temel bileşenleri.
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Kamuoyu oluşturma ve şekillendirme, seçmenleri harekete geçirme ve siyasal kampanya pazarlaması.
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
Dünyadan siyasal iletişim ve siyasal pazarlama örnekleri.
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
Dünyadan siyasal iletişim ve siyasal pazarlama örnekleri.
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Öğrenciler, pazarlama kuramı ve uygulaması ile ilgili önemli kavramları tanırlar.
ÖÇ-2
Öğrenciler, siyaset ve pazarlamanın ortak bir hedefe doğru birlikte nasıl çalıştığını açıklarlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler, günümüz siyasetinde kullanılan çeşitli pazarlama araçları ve kavramlarıyla ilgili farkındalık kazanırlar.
ÖÇ-4
Öğrenciler, siyasi kampanyaların yürütülmesinde kullanılan pazarlama ilke ve unsurlarını tanırlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, siyaset ve pazarlama arasındaki işbirliğinin özelliklerini çözümlerler.
ÖÇ-6
Öğrenciler, siyaset ve demokrasi ile ilgili daha iyi bir anlayış geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası İlişkiler disiplinine ait teorik ve pratik bilgileri tanımlar ve kullanır.
PÇ-2
Uluslararası İlişkiler ile ilgili tartışmalarda düşünce ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
PÇ-3
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında sorumlu olduğu bilimsel ve etik değerleri bilir.
PÇ-4
Alanında İngilizce yayınlanmış çalışmaları takip eder ve yorumlar.
PÇ-5
İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır.
PÇ-6
Yerel, bölgesel ve küresel gelişmeleri çözümler, karşılaştırır ve ilişkilendirir.
PÇ-7
Uluslararası İlişkiler disipliniyle ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere dair temel teorik ve pratik bilgileri tanımlar, kullanır, bunları birbiriyle ilişkilendirir ve edindiği bilgilerle alana dair öneriler geliştirir.
PÇ-8
Kariyerlerini kamu kuruluşları, özel sektör ve akademide devam ettirecek bilgi düzeyini edinir.
PÇ-9
Öne çıkan bölgesel ve küresel aktörlerin ortaya çıkışlarını ve işleyişlerini çözümler ve bunların geleceğiyle ilgili tahminde bulunur.
PÇ-10
Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika alanlarındaki olay ve olguları teorik ve pratik olaraksorgular, geçmişlerini, bugünlerini ve geleceklerini bilimsel bir perspektifle değerlendirir.